2 min. čítanie

Google odsúdený za zneužívanie obchodných praktík voči vývojárom mobilných aplikácií

Spoločnosť Google bola v pondelok odsúdená obchodným súdom v Paríži na "občianskoprávnu pokutu" vo výške 2 miliónov eur za zneužívanie obchodných praktík voči vývojárom mobilných aplikácií. Podľa rozsudku, ktorý v utorok získala agentúra AFP, musí upraviť sedem ustanovení svojej distribučnej zmluvy.

Google odsúdený za zneužívanie obchodných praktík voči vývojárom mobilných aplikácií

Generálne riaditeľstvo pre hospodársku súťaž, spotrebiteľské záležitosti a kontrolu podvodov (DGCCRF) podalo v roku 2018 žalobu proti spoločnosti Google. Tá bola podaná na podnet ministerstva hospodárstva Bruna Le Maireho, ktoré obvinilo Google z “uvalenia taríf” na francúzske startupy, ktoré chcú predávať svoje aplikácie na jej platformách. Ďalej bola obvinená z vymáhania ich údajov a z možnosti jednostranne upravovať zmluvy.

30 % provízia z každého predaja

Súd sa zaoberal siedmimi spornými ustanoveniami distribučnej zmluvy. Tie boli počas  obdobia od 5. mája 2015 do 2. júla 2016 “vynútené spoločnosťou Google bez účinného vyjednávania”. Jedna z týchto klauzúl vyžadovala, aby vývojári stanovili ceny svojich aplikácií v rámci cenového rozpätia určeného spoločnosťou Google a umožnili webovému gigantovi získať 30% províziu z každého predaja v obchode Play.

Vzhľadom na závažnosť predmetných praktík bude musieť spoločnosť Google zaplatiť občianskoprávnu pokutu vo výške 2 milióny eur ako dôsledok porušenia verejného hospodárskeho poriadku. Do troch mesiacov bude musieť taktiež upraviť aj svoje ustanovenia. 

“Android a Google Play ponúkajú vývojárom väčšie možnosti ako ktorákoľvek iná platforma a k tomu schopnosť osloviť čoraz širšie publikum,” uviedla spoločnosť Google pre agentúru AFP. Skupina tvrdí, že už zmenila niekoľko ustanovení, na ktoré poukázal súd a taktiež nedávno znížila províziu voči malých vývojárom. Spoločnosť Apple, ktorú v roku 2018 tiež predvolalo DGCCRF, stále čaká na rozhodnutie súdu. Obaja americkí giganti sú pod silným globálnym tlakom, aby obmedzili svoje dominantné postavenie na lukratívnom trhu s mobilnými aplikáciami.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články