Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
4 min. čítanie

Ako nainštalovať Google Analytics na WordPress

Google Analytics je jedným z najúčinnejších digitálnych nástrojov na monitorovanie a analýzu návštevnosti na vašom webe. Poskytuje vám obrovské množstvo informácií o tom, kto navštevuje vaše stránky, čo používatelia hľadajú a ako sa dostávajú na vaše stránky. Každá firma, ktorá chce rozširovať svoje podnikanie na internete, by určite mala používať službu Google Analytics.

Stanislava Repková Stanislava Repková
Performance Marketing Manager | Vivantina
Ako nainštalovať Google Analytics na WordPress

Ak váš web beží na redakčnom systéme WordPress a chcete vyťažiť z nástroja Google Analytics čo najviac, ste na správnom mieste.

Čo vieme zistiť z nástroja Google Analytics

Najprv si stručne predstavíme to, čo dokážete z nástroja Google Analytics zistiť a prečo je taký dôležitý. Nástroj Google Analytics monitoruje činnosť vašich webových stránok a poskytuje vám kľúčové údaje, ktoré vám pomôžu vylepšiť váš web. Dostanete prehľad o týchto štatistikách vášho webu:

  • Kto navštevuje váš web?
  • Čo robia používatelia na vašich stránkach?
  • Kedy prichádzajú?
  • Ako nájdu váš web?
  • Ako interagujú s vaším obsahom?

Vytvorenie Google Analytics

Na vytvorenie účtu v nástroji Google Analytics potrebujete byť prihlásený v svojom Google účte. Najprv je potrebné vyplnenie základných údajov v nástroji Google Analytics.

Po vyplnení všetkých potrebných údajov sa vám zobrazí prehľad vašej stránky v nástroji Google Analytics, avšak na to, aby ste videli štatistiky vášho webu, je potrebné, aby ste implementovali zdrojový kód na váš web, ktorý bude zbierať údaje. Sledovací kód nájdete v nástroji Google Analytics v sekcii Správca > Informácie o sledovaní > Kód sledovania.

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>
<script async src=“https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-Y“></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‚js‘, new Date());
gtag(‚config‘, ‚UA-XXXXXXXXX-Y‘);
</script>

Implementácia Google Analytics do WordPressu

Aby služba Google Analytics mohla začať sledovať vašich návštevníkov, musí byť vyššie uvedený kód implementovaný na každej stránke vášho webu. Ak váš web beží na redakčnom systéme WordPress, sledovací kód Google Analytics môžete implementovať jedným z nasledujúcich postupov:

1. Vloženie sledovacieho kódu do pluginu hlavičky a päty

Sledovací kód je potrebné vložiť do hlavičky webu, čím sa kód implementuje na každú stránku webu. Na to môžete využiť plugin Insert Headers and Footers, ktorý nainštalujete a aktivujete v sekcii Pluginy.

Následne si tento nástroj otvorte cez sekciu Nastavenia > Insert Headers and Footers. Vložte skopírovaný sledovací kód do políčka Header a vloženie uložte. Následne sa už v nástroji Google Analytics budú zbierať údaje a vy si môžete prezerať štatistiky o vašom webe.

 

2. Vloženie sledovacieho kódu do súboru header.php

Jedným z hlavných spôsobov, ako pridať kód sledovania na svoje stránky, je vložiť ho do hlavičky webu. Týmto spôsobom sa načíta na každej stránke. Pri tomto spôsobe prepojenia Google Analytics je potrebná znalosť programovania, pretože sledovací kód sa vkladá priamo do kódu stránky.

Ak ste prihlásený v administrácii WordPressu, prejdite do sekcie Vzhľad > Editor tém, následne nájdite súbor header.php a vložte skopírovaný kód hneď za značku <body>. Aktualizujte tento súbor a následne už môžete sledovať štatistiky v nástroji Google Analytics.

 

3. Vloženie sledovacieho kódu do súboru functions.php

Aj pri tomto spôsobe prepojenia Google Analytics je potrebná znalosť programovania. V administrácii WordPressu, prejdite do sekcie Vzhľad > Editor tém, následne otvorte súbor functions.php a skopírujte sledovací kód do funkcie pre prepojenie Google Analytics. Po aktualizovaní súboru už Google Analytics začne zbierať údaje z vášho webu.

 

4. Prepojenie Google Analytics cez nástroj MonsterInsights

MonsterInsights je k dispozícii ako bezplatná verzia, ale aj ako platený prémiový plugin . Verziu MonsterInsights Pro môžete použiť ak chcete pokročilejšie funkcie, ako je napríklad sledovanie elektronického obchodu, či sledovanie reklám. Nástroj si nainštalujte cez sekciu Pluginy > Pridať nový.

Po nainštalovaní je potrebné nástroj prepojiť s Google Analytics vyplnením potrebných údajov. V tomto prípade nemusíte kopírovať sledovací kód, ale stačí ak nástroj MonsterInsights prepojíte cez svoj Google účet a povolíte prístup k vášmu účtu v Google Analytics.

Následne nástroj MonsterInsights nainštaluje službu Google Analytics na váš web. Na rozdiel od predchádzajúcich spôsobov prepojenia Google Analytics s WordPressom, nástroj MonsterInsight vám umožňuje prezerať svoje prehľady Google Analytics vo vašom administrátorskom prostredí WordPress. Dostanete sa na nich cez sekciu Štatistiky > Prehľady.

 

Google Analytics je dôležitým nástrojom na vylepšenie stránok WordPress. Môže vám poskytnúť cenné informácie o vašom webe.

Prepojenie Google Analytics s vašimi stránkami na WordPresse nie je komplikované. V podstate stačí zaregistrovať sa a pridať sledovací kód na stránky. Buď ich môžete implementovať manuálne alebo pomocou pluginov.

Pluginy ponúkajú pohodlnejší spôsob implementácie. Avšak spôsobov implementácie nástroja Google Analytics je viacero.

Dúfame, že spôsoby, ktoré sme si predstavili v tomto článku, vám pomôžu urobiť váš web úspešnejším.

Zdieľať článok
Stanislava Repková
Performance Marketing Manager | Vivantina

SEO špecialistka s programátorskými zručnosťami. Venujem sa SEO analýze, komplexnej analýze kľúčových slov, stanovení vhodnej SEO stratégie, linkbuildingu a réžii webových stránok.

Tento článok ti prináša

Vivantina

Marketingová agentúra, ktorá ponúka komplexné a individuálne riešenia pre zákazníka s dôrazom na analýzu výsledkov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pre B2B marketérov na meranie ROI
3 min. čítanie

LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pre B2B marketérov na meranie ROI

V digitálnom marketingu je presné meranie úspešnosti kampaní kľúčové – obzvlášť v e-commerce, kde každá konverzia priamo ovplyvňuje obchodné výsledky. LinkedIn nedávno predstavil novú Conversions API, ktorá sľubuje zlepšenie merania efektivity vašich kampaní. Ale aký význam má tento nástroj pre e-commerce profesionálov na slovenskom a českom trhu?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console
2 min. čítanie

Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console

Google vydal novú dokumentáciu, ktorá vylepšuje prepojenie údajov z Google Analytics (GA4) a Search Console na lepšiu analýzu výkonnosti webu a SEO. Aktualizáciu ocenia najmä firmy, ktoré chcú zvýšiť organickú návštevnosť a zlepšiť používateľský zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní
2 min. čítanie

Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní

Google Ads oznámil dôležitú aktualizáciu pre inzerentov používajúcich Offline Conversion Import (OCI). Do 30. apríla 2025 musia inzerenti pri importovaní konverzií z aplikácií zahrnúť parameter conversion_environment. Táto zmena má za cieľ zlepšiť priraďovanie konverzií, efektivitu Smart Biddingu a celkový výkon kampaní, čo je dôležité pre firmy, ktoré optimalizujú svoje reklamné rozpočty.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge