Zaujíma ma
8. júna 2020

Stanislava Repková

Performance Marketing Manager | Vivantina
8. júna 2020

Ako nainštalovať Google Analytics na WordPress

4 min čítanie

Google Analytics je jedným z najúčinnejších digitálnych nástrojov na monitorovanie a analýzu návštevnosti na vašom webe. Poskytuje vám obrovské množstvo informácií o tom, kto navštevuje vaše stránky, čo používatelia hľadajú a ako sa dostávajú na vaše stránky. Každá firma, ktorá chce rozširovať svoje podnikanie na internete, by určite mala používať službu Google Analytics.

Ak váš web beží na redakčnom systéme WordPress a chcete vyťažiť z nástroja Google Analytics čo najviac, ste na správnom mieste.

Čo vieme zistiť z nástroja Google Analytics

Najprv si stručne predstavíme to, čo dokážete z nástroja Google Analytics zistiť a prečo je taký dôležitý. Nástroj Google Analytics monitoruje činnosť vašich webových stránok a poskytuje vám kľúčové údaje, ktoré vám pomôžu vylepšiť váš web. Dostanete prehľad o týchto štatistikách vášho webu:

  • Kto navštevuje váš web?
  • Čo robia používatelia na vašich stránkach?
  • Kedy prichádzajú?
  • Ako nájdu váš web?
  • Ako interagujú s vaším obsahom?

Vytvorenie Google Analytics

Na vytvorenie účtu v nástroji Google Analytics potrebujete byť prihlásený v svojom Google účte. Najprv je potrebné vyplnenie základných údajov v nástroji Google Analytics.

Po vyplnení všetkých potrebných údajov sa vám zobrazí prehľad vašej stránky v nástroji Google Analytics, avšak na to, aby ste videli štatistiky vášho webu, je potrebné, aby ste implementovali zdrojový kód na váš web, ktorý bude zbierať údaje. Sledovací kód nájdete v nástroji Google Analytics v sekcii Správca > Informácie o sledovaní > Kód sledovania.

<!– Global site tag (gtag.js) – Google Analytics –>
<script async src=”https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-Y”></script>
<script>
window.dataLayer = window.dataLayer || [];
function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
gtag(‘js’, new Date());
gtag(‘config’, ‘UA-XXXXXXXXX-Y’);
</script>

Implementácia Google Analytics do WordPressu

Aby služba Google Analytics mohla začať sledovať vašich návštevníkov, musí byť vyššie uvedený kód implementovaný na každej stránke vášho webu. Ak váš web beží na redakčnom systéme WordPress, sledovací kód Google Analytics môžete implementovať jedným z nasledujúcich postupov:

1. Vloženie sledovacieho kódu do pluginu hlavičky a päty

Sledovací kód je potrebné vložiť do hlavičky webu, čím sa kód implementuje na každú stránku webu. Na to môžete využiť plugin Insert Headers and Footers, ktorý nainštalujete a aktivujete v sekcii Pluginy.

Následne si tento nástroj otvorte cez sekciu Nastavenia > Insert Headers and Footers. Vložte skopírovaný sledovací kód do políčka Header a vloženie uložte. Následne sa už v nástroji Google Analytics budú zbierať údaje a vy si môžete prezerať štatistiky o vašom webe.

 

2. Vloženie sledovacieho kódu do súboru header.php

Jedným z hlavných spôsobov, ako pridať kód sledovania na svoje stránky, je vložiť ho do hlavičky webu. Týmto spôsobom sa načíta na každej stránke. Pri tomto spôsobe prepojenia Google Analytics je potrebná znalosť programovania, pretože sledovací kód sa vkladá priamo do kódu stránky.

Ak ste prihlásený v administrácii WordPressu, prejdite do sekcie Vzhľad > Editor tém, následne nájdite súbor header.php a vložte skopírovaný kód hneď za značku <body>. Aktualizujte tento súbor a následne už môžete sledovať štatistiky v nástroji Google Analytics.

 

3. Vloženie sledovacieho kódu do súboru functions.php

Aj pri tomto spôsobe prepojenia Google Analytics je potrebná znalosť programovania. V administrácii WordPressu, prejdite do sekcie Vzhľad > Editor tém, následne otvorte súbor functions.php a skopírujte sledovací kód do funkcie pre prepojenie Google Analytics. Po aktualizovaní súboru už Google Analytics začne zbierať údaje z vášho webu.

 

4. Prepojenie Google Analytics cez nástroj MonsterInsights

MonsterInsights je k dispozícii ako bezplatná verzia, ale aj ako platený prémiový plugin . Verziu MonsterInsights Pro môžete použiť ak chcete pokročilejšie funkcie, ako je napríklad sledovanie elektronického obchodu, či sledovanie reklám. Nástroj si nainštalujte cez sekciu Pluginy > Pridať nový.

Po nainštalovaní je potrebné nástroj prepojiť s Google Analytics vyplnením potrebných údajov. V tomto prípade nemusíte kopírovať sledovací kód, ale stačí ak nástroj MonsterInsights prepojíte cez svoj Google účet a povolíte prístup k vášmu účtu v Google Analytics.

Následne nástroj MonsterInsights nainštaluje službu Google Analytics na váš web. Na rozdiel od predchádzajúcich spôsobov prepojenia Google Analytics s WordPressom, nástroj MonsterInsight vám umožňuje prezerať svoje prehľady Google Analytics vo vašom administrátorskom prostredí WordPress. Dostanete sa na nich cez sekciu Štatistiky > Prehľady.

 

Google Analytics je dôležitým nástrojom na vylepšenie stránok WordPress. Môže vám poskytnúť cenné informácie o vašom webe.

Prepojenie Google Analytics s vašimi stránkami na WordPresse nie je komplikované. V podstate stačí zaregistrovať sa a pridať sledovací kód na stránky. Buď ich môžete implementovať manuálne alebo pomocou pluginov.

Pluginy ponúkajú pohodlnejší spôsob implementácie. Avšak spôsobov implementácie nástroja Google Analytics je viacero.

Dúfame, že spôsoby, ktoré sme si predstavili v tomto článku, vám pomôžu urobiť váš web úspešnejším.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Stanislava Repková

Performance Marketing Manager | Vivantina

SEO špecialistka s programátorskými zručnosťami. Venujem sa SEO analýze, komplexnej analýze kľúčových slov, stanovení vhodnej SEO stratégie, linkbuildingu a réžii webových stránok.

Tento článok prináša

Sme agilná marketingová agentúra zameraná na PPC, SEO, analytiku a marketingové stratégie. Premier Google Partner. Aktuálne pomáhame našim klientom na 8 trhoch.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.