Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Aktualizácie v GA4 sľubujú lepšie reporty a prehľady

Google predstavil sériu aktualizácií nástroja Google Analytics 4 (GA4), ktoré sľubujú revolúciu v tom, ako marketéri analyzujú a využívajú svoje údaje. Aktualizácie sa zamerali na vylepšené reportovanie naprieč kanálmi, pokročilé poznatky založené na umelej inteligencii a robustnú podporu sledovania zameraného na ochranu súkromia.

Aktualizácie v GA4 sľubujú lepšie reporty a prehľady
Zdroj: Depositphotos

Vylepšené cross-channel reportovanie a rozpočtovanie

Jednou z najvýraznejších funkcií aktualizácie je zavedenie komplexného cross-channel reportingu a nástrojov na rozpočtovanie. Tieto nástroje umožnia podnikom získať ucelený prehľad o ich reklamnom úsilí na rôznych platformách.

Integrácia reklamných údajov tretích strán

Používatelia GA4 môžu teraz importovať reklamné údaje z Pinterestu, Redditu a Snapu priamo do svojej analytiky. To znamená, že údaje o kampaniach, ktoré nie sú súčasťou služby Google, budú zahrnuté do správ o výkonnosti medzi kanálmi, čo poskytne úplnejší obraz o účinnosti reklamy s metrikami ako Ads cost, Ads clicks alebo Ads impressions.

Funkcia cross-Channel Budgeting

Táto funkcia, ktorá je v súčasnosti v beta verzii, obsahuje správu o projekciách na sledovanie mediálneho tempa a predpokladaného výkonu v porovnaní s cieľovým cieľom, napríklad príjmom. Tento nástroj bude neoceniteľný pre podniky, ktoré chcú optimalizovať svoje výdavky na reklamu vo viacerých kanáloch.

Integrácia aplikácie Campaign Manager 360

Agregované zobrazenia z prepojených účtov Campaign Manager 360 budú teraz k dispozícii v pracovnom priestore reklamy GA4, čo ponúka hlbší prehľad o výkonnosti kampaní v celom lieviku.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

AI prehľady

Google využije svoje pokročilé možnosti umelej inteligencie, aby v rámci GA4 poskytol viac využiteľných informácií. Model je navrhnutý tak, aby analyzoval obrovské množstvo údajov a poskytoval zrozumiteľné, jednoduché vysvetlenia kľúčových trendov a anomálií.

Ak napríklad dôjde k nárastu metriky Nákup, umelá inteligencia spojí jednotlivé body a poskytne jasné vysvetlenie faktorov, ktoré k tomuto trendu prispievajú. Cieľom tejto funkcie je zjednodušiť analýzu údajov, aby boli prístupnejšie a akcieschopnejšie pre všetkých používateľov.

Zdroj: Google

Sledovanie s ohľadom na ochranu súkromia

Keďže digitálne prostredie sa posúva smerom k väčšej ochrane osobných údajov, aj GA4 sa prispôsobuje a hľadá cesty ako môžu firmy naďalej efektívne merať svoju výkonnosť bez toho, aby sa spoliehali na súbory cookie tretích strán.

V tomto roku bude GA4 podporovať API Chrome Privacy Sandbox, ktoré pomôže firmám osloviť ich publikum a merať efektivitu v prostredí bez cookies. To je veľmi dôležité, pretože odvetvie sa posúva smerom k praktikám zameraným na ochranu osobných údajov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 
9 min. čítanie

Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 

V digitálnom svete sa marketéri denne stretávajú s výzvou, ako zaujať používateľov a získať ich pozornosť. S narastajúcim množstvom obsahu na internete a webových stránok je čoraz náročnejšie vyniknúť aj v online vyhľadávaní. Na druhej strane sú používatelia, ktorí chcú čo najrelevantnejší výsledok na svoje vyhľadávacie dopyty čím skôr a drvivá väčšina z nich sa […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Prečítať článok
Big data podporujú úspech v e-commerce
3 min. čítanie

Big data podporujú úspech v e-commerce

Big data (v slovenčine poznáme aj ako veľké dáta) sú v súčasnosti dôležité pre spoločnosti, značky a obchody, ktoré sa snažia získať konkurenčnú výhodu. Ako zdroj informácií poslúži výskum, online transakcie či sociálne médiá a môžu mať rôzne formy. Môžu byť štruktúrované, pološtruktúrované alebo neštruktúrované. Analytika a strojové učenie umožňujú ísť viac do hĺbky, odhaľujú […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+