Tento rok Google ruší súbory cookie tretích strán. Pre online marketing to znamená výraznú zmenu. Téme sme sa venovali aj samostatne v článku 13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný.
Podľa prieskumu spoločnosti Capterra až 61 % britských marketérov má zo zmeny obavy a 49 % opýtaných sa cíti byť pripravených. Viac ako polovica z nich očakáva zvýšenie príjmov po skončení používania cookies tretích strán a 39 % predpokladá pozitívny vplyv na výkonnosť podniku.
Spoločnosti aktívne hľadajú alternatívne metódy zberu údajov, pričom 57 % sa pripravuje na postupné ukončovanie súborov cookie a 51 % vyvíja nové spôsoby zberu údajov. Medzi kľúčové stratégie patrí zameranie sa na údaje prvej strany, spolupráca s dôveryhodnými organizáciami a využívanie kontextových údajov.
78 % opýtaných marketingových odborníkov investuje do CRM softvéru na zjednotenie zberu údajov prvej strany.
Marketéri sa v 45 % zhodli na tom, že ako najväčšiu výzvu vidí nové definovanie marketingových stratégií, pričom sa stretávajú s ďalšími výzvami, ako je sledovanie správnych údajov a potreba prispôsobiť rozpočty. Očakávajú že konkurencia v oblasti online marketingu sa zvýši, a preto musia spoločnosti pristupovať k svojim marketingovým aktivitám inovatívne a agilne.