2 min. čítanie

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny

Súbory cookie boli kľúčovým nástrojom na sledovanie a personalizáciu reklám. Ich strata predstavuje pre inzerentov výzvu, ktorá si vyžaduje nové prístupy k marketingovej stratégii a spôsobu získavania údajov.

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny
Zdroj: Depositphotos

Tento rok Google ruší súbory cookie tretích strán. Pre online marketing to znamená výraznú zmenu. Téme sme sa venovali aj samostatne v článku 13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný.

Podľa prieskumu spoločnosti Capterra až 61 % britských marketérov má zo zmeny obavy a 49 % opýtaných sa cíti byť pripravených. Viac ako polovica z nich očakáva zvýšenie príjmov po skončení používania cookies tretích strán a 39 % predpokladá pozitívny vplyv na výkonnosť podniku.

Zdroj: Capterra

Spoločnosti aktívne hľadajú alternatívne metódy zberu údajov, pričom 57 % sa pripravuje na postupné ukončovanie súborov cookie a 51 % vyvíja nové spôsoby zberu údajov. Medzi kľúčové stratégie patrí zameranie sa na údaje prvej strany, spolupráca s dôveryhodnými organizáciami a využívanie kontextových údajov.

78 % opýtaných marketingových odborníkov investuje do CRM softvéru na zjednotenie zberu údajov prvej strany.

Marketéri sa v 45 % zhodli na tom, že ako najväčšiu výzvu vidí nové definovanie marketingových stratégií, pričom sa stretávajú s ďalšími výzvami, ako je sledovanie správnych údajov a potreba prispôsobiť rozpočty. Očakávajú že konkurencia v oblasti online marketingu sa zvýši, a preto musia spoločnosti pristupovať k svojim marketingovým aktivitám inovatívne a agilne.

Zdroj: Capterra

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pre B2B marketérov na meranie ROI
3 min. čítanie

LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pre B2B marketérov na meranie ROI

V digitálnom marketingu je presné meranie úspešnosti kampaní kľúčové – obzvlášť v e-commerce, kde každá konverzia priamo ovplyvňuje obchodné výsledky. LinkedIn nedávno predstavil novú Conversions API, ktorá sľubuje zlepšenie merania efektivity vašich kampaní. Ale aký význam má tento nástroj pre e-commerce profesionálov na slovenskom a českom trhu?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console
2 min. čítanie

Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console

Google vydal novú dokumentáciu, ktorá vylepšuje prepojenie údajov z Google Analytics (GA4) a Search Console na lepšiu analýzu výkonnosti webu a SEO. Aktualizáciu ocenia najmä firmy, ktoré chcú zvýšiť organickú návštevnosť a zlepšiť používateľský zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní
2 min. čítanie

Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní

Google Ads oznámil dôležitú aktualizáciu pre inzerentov používajúcich Offline Conversion Import (OCI). Do 30. apríla 2025 musia inzerenti pri importovaní konverzií z aplikácií zahrnúť parameter conversion_environment. Táto zmena má za cieľ zlepšiť priraďovanie konverzií, efektivitu Smart Biddingu a celkový výkon kampaní, čo je dôležité pre firmy, ktoré optimalizujú svoje reklamné rozpočty.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+