Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny

Súbory cookie boli kľúčovým nástrojom na sledovanie a personalizáciu reklám. Ich strata predstavuje pre inzerentov výzvu, ktorá si vyžaduje nové prístupy k marketingovej stratégii a spôsobu získavania údajov.

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny
Zdroj: Depositphotos

Tento rok Google ruší súbory cookie tretích strán. Pre online marketing to znamená výraznú zmenu. Téme sme sa venovali aj samostatne v článku 13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný.

Podľa prieskumu spoločnosti Capterra až 61 % britských marketérov má zo zmeny obavy a 49 % opýtaných sa cíti byť pripravených. Viac ako polovica z nich očakáva zvýšenie príjmov po skončení používania cookies tretích strán a 39 % predpokladá pozitívny vplyv na výkonnosť podniku.

Zdroj: Capterra

Spoločnosti aktívne hľadajú alternatívne metódy zberu údajov, pričom 57 % sa pripravuje na postupné ukončovanie súborov cookie a 51 % vyvíja nové spôsoby zberu údajov. Medzi kľúčové stratégie patrí zameranie sa na údaje prvej strany, spolupráca s dôveryhodnými organizáciami a využívanie kontextových údajov.

78 % opýtaných marketingových odborníkov investuje do CRM softvéru na zjednotenie zberu údajov prvej strany.

Marketéri sa v 45 % zhodli na tom, že ako najväčšiu výzvu vidí nové definovanie marketingových stratégií, pričom sa stretávajú s ďalšími výzvami, ako je sledovanie správnych údajov a potreba prispôsobiť rozpočty. Očakávajú že konkurencia v oblasti online marketingu sa zvýši, a preto musia spoločnosti pristupovať k svojim marketingovým aktivitám inovatívne a agilne.

Zdroj: Capterra

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 
9 min. čítanie

Ako Google AI Overview môže zmeniť pravidlá hry vyhľadávania 

V digitálnom svete sa marketéri denne stretávajú s výzvou, ako zaujať používateľov a získať ich pozornosť. S narastajúcim množstvom obsahu na internete a webových stránok je čoraz náročnejšie vyniknúť aj v online vyhľadávaní. Na druhej strane sú používatelia, ktorí chcú čo najrelevantnejší výsledok na svoje vyhľadávacie dopyty čím skôr a drvivá väčšina z nich sa […]

Adriana Sečkárová Adriana Sečkárová
CEO, SEOLINE
Prečítať článok
Big data podporujú úspech v e-commerce
3 min. čítanie

Big data podporujú úspech v e-commerce

Big data (v slovenčine poznáme aj ako veľké dáta) sú v súčasnosti dôležité pre spoločnosti, značky a obchody, ktoré sa snažia získať konkurenčnú výhodu. Ako zdroj informácií poslúži výskum, online transakcie či sociálne médiá a môžu mať rôzne formy. Môžu byť štruktúrované, pološtruktúrované alebo neštruktúrované. Analytika a strojové učenie umožňujú ísť viac do hĺbky, odhaľujú […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+