Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny

Súbory cookie boli kľúčovým nástrojom na sledovanie a personalizáciu reklám. Ich strata predstavuje pre inzerentov výzvu, ktorá si vyžaduje nové prístupy k marketingovej stratégii a spôsobu získavania údajov.

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny
Zdroj: Depositphotos

Tento rok Google ruší súbory cookie tretích strán. Pre online marketing to znamená výraznú zmenu. Téme sme sa venovali aj samostatne v článku 13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný.

Podľa prieskumu spoločnosti Capterra až 61 % britských marketérov má zo zmeny obavy a 49 % opýtaných sa cíti byť pripravených. Viac ako polovica z nich očakáva zvýšenie príjmov po skončení používania cookies tretích strán a 39 % predpokladá pozitívny vplyv na výkonnosť podniku.

Zdroj: Capterra

Spoločnosti aktívne hľadajú alternatívne metódy zberu údajov, pričom 57 % sa pripravuje na postupné ukončovanie súborov cookie a 51 % vyvíja nové spôsoby zberu údajov. Medzi kľúčové stratégie patrí zameranie sa na údaje prvej strany, spolupráca s dôveryhodnými organizáciami a využívanie kontextových údajov.

78 % opýtaných marketingových odborníkov investuje do CRM softvéru na zjednotenie zberu údajov prvej strany.

Marketéri sa v 45 % zhodli na tom, že ako najväčšiu výzvu vidí nové definovanie marketingových stratégií, pričom sa stretávajú s ďalšími výzvami, ako je sledovanie správnych údajov a potreba prispôsobiť rozpočty. Očakávajú že konkurencia v oblasti online marketingu sa zvýši, a preto musia spoločnosti pristupovať k svojim marketingovým aktivitám inovatívne a agilne.

Zdroj: Capterra

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pre B2B marketérov na meranie ROI
3 min. čítanie

LinkedIn spustil Conversions API – nový nástroj pre B2B marketérov na meranie ROI

V digitálnom marketingu je presné meranie úspešnosti kampaní kľúčové – obzvlášť v e-commerce, kde každá konverzia priamo ovplyvňuje obchodné výsledky. LinkedIn nedávno predstavil novú Conversions API, ktorá sľubuje zlepšenie merania efektivity vašich kampaní. Ale aký význam má tento nástroj pre e-commerce profesionálov na slovenskom a českom trhu?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console
2 min. čítanie

Google vylepšuje prepojenie GA4 a Search Console

Google vydal novú dokumentáciu, ktorá vylepšuje prepojenie údajov z Google Analytics (GA4) a Search Console na lepšiu analýzu výkonnosti webu a SEO. Aktualizáciu ocenia najmä firmy, ktoré chcú zvýšiť organickú návštevnosť a zlepšiť používateľský zážitok.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní
2 min. čítanie

Nové pravidlá Google Ads pre in-app konverzie môžu ovplyvniť výkon kampaní

Google Ads oznámil dôležitú aktualizáciu pre inzerentov používajúcich Offline Conversion Import (OCI). Do 30. apríla 2025 musia inzerenti pri importovaní konverzií z aplikácií zahrnúť parameter conversion_environment. Táto zmena má za cieľ zlepšiť priraďovanie konverzií, efektivitu Smart Biddingu a celkový výkon kampaní, čo je dôležité pre firmy, ktoré optimalizujú svoje reklamné rozpočty.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge