2 min. čítanie

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny

Súbory cookie boli kľúčovým nástrojom na sledovanie a personalizáciu reklám. Ich strata predstavuje pre inzerentov výzvu, ktorá si vyžaduje nové prístupy k marketingovej stratégii a spôsobu získavania údajov.

Koniec cookies: 61 % marketérov sa obáva zmeny
Zdroj: Depositphotos

Tento rok Google ruší súbory cookie tretích strán. Pre online marketing to znamená výraznú zmenu. Téme sme sa venovali aj samostatne v článku 13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný.

Podľa prieskumu spoločnosti Capterra až 61 % britských marketérov má zo zmeny obavy a 49 % opýtaných sa cíti byť pripravených. Viac ako polovica z nich očakáva zvýšenie príjmov po skončení používania cookies tretích strán a 39 % predpokladá pozitívny vplyv na výkonnosť podniku.

Zdroj: Capterra

Spoločnosti aktívne hľadajú alternatívne metódy zberu údajov, pričom 57 % sa pripravuje na postupné ukončovanie súborov cookie a 51 % vyvíja nové spôsoby zberu údajov. Medzi kľúčové stratégie patrí zameranie sa na údaje prvej strany, spolupráca s dôveryhodnými organizáciami a využívanie kontextových údajov.

78 % opýtaných marketingových odborníkov investuje do CRM softvéru na zjednotenie zberu údajov prvej strany.

Marketéri sa v 45 % zhodli na tom, že ako najväčšiu výzvu vidí nové definovanie marketingových stratégií, pričom sa stretávajú s ďalšími výzvami, ako je sledovanie správnych údajov a potreba prispôsobiť rozpočty. Očakávajú že konkurencia v oblasti online marketingu sa zvýši, a preto musia spoločnosti pristupovať k svojim marketingovým aktivitám inovatívne a agilne.

Zdroj: Capterra

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný
3 min. čítanie

13 expertov: pohľad na e-commerce analytiku musí zmeniť každý. Bez cookies bude online marketing úplne iný

Pravdepodobne sme zažili posledné Vianoce s cookies. Svet online marketingu, analytiky a vyhodnocovania sa vráti o 20 rokov späť. Bez cookies a so zvýšenou ochranou osobných údajov bude musieť každý e-commerce hráč dramaticky zmeniť pohľad na analytiku a vyhodnocovanie. A opäť to bude hra s časom – kto sa rýchlo prispôsobí, vyhráva. 

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+