3 min. čítanie

Gebrüder Weiss vsádza v Budapešti na elektrické dodávky

Medzinárodná logistická spoločnosť Gebrüder Weiss pokračuje v realizácii svojho cieľa udržateľnej dopravy a od leta tohto roku dodáva tovar koncovým zákazníkom v Budapešti bez emisií.

Gebrüder Weiss vsádza v Budapešti na elektrické dodávky

Desať elektrických dodávok v Budapešti

Spoločnosť Gebrüder Weiss chce dodávať tovar bez emisií. Na rozvoz elektroniky, domácich spotrebičov a nábytku z veľkých internetových obchodov, ako je IKEA, do domácností v maďarskom hlavnom meste používa desať plne elektrických dodávok. V budúcom roku rozšíri túto možnosť prepravy aj do ďalších maďarských miest.

„Vďaka tichému a ekologickému elektrickému pohonu sú pre nás tieto vozidlá ideálnou voľbou pre mestskú dopravu. Prispievajú k zlepšeniu kvality ovzdušia a zároveň podporujú náš firemný cieľ dosiahnuť do roku 2030 klimatickú neutralitu,“ vysvetľuje Bálint Varga, Country Manager spoločnosti Gebrüder Weiss v Maďarsku, a dodáva: „Chceme, aby naša doprava bola čo najviac udržateľná, a tieto bezemisné dodávky sú dôležitým krokom týmto smerom.“

Počas prvých troch mesiacov boli e-dodávky v prevádzke sedem dní v týždni a celkovo najazdili 72 000 kilometrov, čo zodpovedá úspore 15 ton CO2 v porovnaní s príslušným dieselovým vozidlom.

Týždenný podcast UPdate
|

 

Spolupráca so spoločnosťou IKEA

K úspechu tohto projektu významne prispela úzka spolupráca medzi spoločnosťami Gebrüder Weiss a IKEA, ktoré majú podobnú víziu udržateľnej dopravy. „Pre spoločnosť IKEA je veľmi dôležité, aby sa náš ekologický tovar dostal k ľuďom prostredníctvom bezemisných dopravných prostriedkov. So spoločnosťou Gebrüder Weiss máme po svojom boku podobne zmýšľajúceho partnera, ktorý nás na tejto ceste podporuje,“ zdôrazňuje Bránko Aczkov, Service Operation Developer IKEA v Maďarsku, a dodáva, že v Rakúsku spoločnosť Gebrüder Weiss od roku 2021 doručuje tovar IKEA do domácností pomocou elektrických vozidiel.

Spoločnosť Gebrüder Weiss pôsobí v Maďarsku od roku 1990 a v súčasnosti prevádzkuje osem pobočiek, pričom je jedným z lídrov na trhu v oblasti doručovania domov, prepravy nábytku, spotrebnej elektroniky a domácich spotrebičov. Po úspešnej pilotnej fáze v Budapešti chce spoločnosť Gebrüder Weiss ďalej rozširovať svoje klimaticky neutrálne služby pre koncových zákazníkov. Od roku 2024 bude v maďarských mestách Győr, Pécs, Zalaegerszeg a Szeged doručovať tovar ďalších desať elektrických dodávok Ford E-Transit. Rozširovanie vozového parku o vozidlá s alternatívnym pohonom je súčasťou dlhodobej stratégie spoločnosti Gebrüder Weiss. Okrem elektrických dodávok využíva elektrické nákladné vozidlá aj v Rakúsku a vo Švajčiarsku sa spolieha na vodík.

Potenciál elektrických vozidiel v Českej republike

„Nedávno sme v Českej republike úspešne otestovali ťahač Volvo FM Electric, ktorý sa osvedčil aj v kopcovitom teréne, a to tak z hľadiska jazdných vlastností, ako aj z hľadiska spotreby a prejdenej vzdialenosti,“ hovorí Jan Kodada, obchodný a marketingový riaditeľ spoločnosti Gebrüder Weiss ČR, a zdôrazňuje, že zavádzanie elektrických vozidiel na nové trasy je súčasťou stratégie spoločnosti na zníženie vplyvu vlastnej činnosti na životné prostredie. „V súčasnosti vidíme hlavný potenciál elektrických vozidiel predovšetkým pri preprave na vzdialenosti do 200 kilometrov,“ uzatvára Jan Kodada.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+