Startup založili v roku 2019 Honza Laštůvka a Luboš Malík. Tento rok spoločnosť expandovala aj na Slovensko a získala viac ako 10 miliónov eur na urýchlenie svojich expanzných plánov. Najnovšie Lemonero ponúkne svoje služby aj v Holandsku.
Jednoduché financovanie internetových obchodov
Lemonero poskytuje finančné prostriedky malým a stredným ecommerce podnikom. Spoločnosti, ktoré potrebujú dodatočné finančné prostriedky na nákup zásob, môžu u veriteľa požiadať o úver až do výšky 40 000 eur. Podľa spoločnosti je jednoduchšie a rýchlejšie požiadať o úver prostredníctvom platformy ako v banke. Zákazníci môžu prostredníctvom platformy nahrať svoje dokumenty a podpísať zmluvu online. Žiadosť trvá celkovo 10 minút.
Žiadosti o pôžičku sa posudzujú pomocou vlastného nástroja umelej inteligencie. Algoritmus zabezpečuje, aby podniky nedostali vyšší úver, ako si môžu dovoliť. Tento úverový startup spolupracuje aj s partnermi ako sú trhoviská alebo poskytovatelia platobných služieb. Tí môžu integrovať softvér Lemonero a ponúkať financovanie ďalším obchodníkom.
Expanzia v Európe
“Holandsko je našou prvou zastávkou pri expanzii do západnej Európy. V budúcom roku už plánujeme spustenie v regióne DACH a v Španielsku,” hovorí Eva Vašutová, manažérka spoločnosti Lemonero. V nasledujúcich rokoch Lemonero plánuje expanziu vo Francúzsku, Španielsku a severských krajinách.
Lemonero plánuje preinvestovať v Holandsku do konca tohto roka niekoľko desiatok miliónov eur.
Financovanie na základe príjmov
Spoločnosť pomáha tisícom internetových obchodov v Českej republike a na Slovensku. Zároveň spolupracuje so známymi platformami ako GoPay, Mall a Alza. Tieto platformy môžu internetovým obchodom ponúkať vstavané financovanie Lemonero.
Spoločnosť očakáva, že vďaka financovaniu založenému na príjmoch sa jeho zákaznícka základňa rýchlo rozrastie. Podľa spoločnosti Lemonero je viac ako 84 % všetkých žiadostí o pôžičku schválených. Splátky sú založené na percentuálnom podiele príjmov podniku. To znamená, že pôžičky neovplyvňujú peňažné toky spoločnosti. Keďže podniky nemusia poskytovať žiadne záruky, toto riešenie financovania je obľúbené najmä u internetových obchodov.