2 min. čítanie

Financovanie eshopov je na vzostupe. Lemonero expanduje v Holandsku

Fintech startupy už nejaký čas narúšajú inak konzervatívny bankový sektor. Jedným z týchto startupov je aj české Lemonero, ktoré svoje služby najnovšie ponúkne v Holandsku. Lemonero zároveň oznámila svoje budúcoročné plany expandovať v regióne DACH.

Financovanie eshopov je na vzostupe. Lemonero expanduje v Holandsku

Startup založili v roku 2019 Honza Laštůvka a Luboš Malík. Tento rok spoločnosť expandovala aj na Slovensko a získala viac ako 10 miliónov eur na urýchlenie svojich expanzných plánov. Najnovšie Lemonero ponúkne svoje služby aj v Holandsku.

Jednoduché financovanie internetových obchodov 

Lemonero poskytuje finančné prostriedky malým a stredným ecommerce podnikom. Spoločnosti, ktoré potrebujú dodatočné finančné prostriedky na nákup zásob, môžu u veriteľa požiadať o úver až do výšky 40 000 eur. Podľa spoločnosti je jednoduchšie a rýchlejšie požiadať o úver prostredníctvom platformy ako v banke. Zákazníci môžu prostredníctvom platformy nahrať svoje dokumenty a podpísať zmluvu online. Žiadosť trvá celkovo 10 minút.

Žiadosti o pôžičku sa posudzujú pomocou vlastného nástroja umelej inteligencie. Algoritmus zabezpečuje, aby podniky nedostali vyšší úver, ako si môžu dovoliť. Tento úverový startup spolupracuje aj s partnermi ako sú trhoviská alebo poskytovatelia platobných služieb. Tí môžu integrovať softvér Lemonero a ponúkať financovanie ďalším obchodníkom.

Expanzia v Európe

“Holandsko je našou prvou zastávkou pri expanzii do západnej Európy. V budúcom roku už plánujeme spustenie v regióne DACH a v Španielsku,” hovorí Eva Vašutová, manažérka spoločnosti Lemonero. V nasledujúcich rokoch Lemonero plánuje expanziu vo Francúzsku, Španielsku a severských krajinách.

Lemonero plánuje preinvestovať v Holandsku do konca tohto roka niekoľko desiatok miliónov eur.

Financovanie na základe príjmov

Spoločnosť pomáha tisícom internetových obchodov v Českej republike a na Slovensku. Zároveň spolupracuje so známymi platformami ako GoPay, Mall a Alza. Tieto platformy môžu internetovým obchodom ponúkať vstavané financovanie Lemonero.

Spoločnosť očakáva, že vďaka financovaniu založenému na príjmoch sa jeho zákaznícka základňa rýchlo rozrastie. Podľa spoločnosti Lemonero je viac ako 84 % všetkých žiadostí o pôžičku schválených. Splátky sú založené na percentuálnom podiele príjmov podniku. To znamená, že pôžičky neovplyvňujú peňažné toky spoločnosti. Keďže podniky nemusia poskytovať žiadne záruky, toto riešenie financovania je obľúbené najmä u internetových obchodov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?
3 min. čítanie

Instagram spúšťa Edits. Čo prináša nový nástroj na úpravu videí?

Instagram oficiálne predstavil Edits – svoju vlastnú aplikáciu na úpravu videí. Ocenia ju najmä tvorcovia obsahu a malé značky, ktoré chcú škálovať svoju videoprodukciu. Ide o priamu odpoveď na obľúbený nástroj CapCut, ktorý spadá pod ByteDance. V čom sa tieto aplikácie líšia a aký potenciál majú pre e-commerce?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!
3 min. čítanie

Chceš vedieť, ako sa (ne)zmení SEO po nástupe AI? Pridaj sa na webinár 13. 5. 2025 s TOP SK/CZ SEO špecialistami!

Optimalizácia pre vyhľadávače sa neustále vyvíja – a rok 2025 nie je výnimkou. Zatiaľ čo ceny za kliky v PPC kampaniach rastú a zisky z nich klesajú, SEO ostáva kanálom, ktorý môže prinášať dlhodobé výsledky pri nižších nákladoch. Nie je to však automatické – vyžaduje si znalosť aktuálnych trendov, schopnosť reagovať na zmeny algoritmov a […]

Michal Král Michal Král
E-commerce konzultant, Eshopový kráľ
Prečítať článok
Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce rastie, ale inak. Priemerná objednávka zdražela, najväčší dopyt je po každodenných produktoch

Internetové nákupy na Slovensku napriek rozbehnutej konsolidácii narástli aj v prvom kvartáli tohto roka o +3 %. Je to síce nižší rast ako v poslednom kvartáli minulého roka, keď sme zaznamenali nárast až +6 %, avšak potvrdilo sa, že slovenský e-commerce naďalej rastie. Darilo sa najmä každodenným produktom v kategóriách drogéria a potraviny. A čo […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+