2 min. čítanie

EÚ zdaní predaj používateľov na trhoviskách

Internetové trhoviská, ako sú Amazon, eBay a Vinted, budú teraz musieť daňovému úradu nahlasovať predaj, ktorý na ich platformách uskutočnili koncoví používatelia. Ide o súčasť nového zákona EÚ. 

EÚ zdaní predaj používateľov na trhoviskách

Nová smernica platí od 1. januára

Nová smernica je v platnosti od 1. januára a online platformy musia nahlasovať tržby používateľov z EÚ. Ide o súčasť nového zákona o transparentnosti daní z platforiem, známeho aj ako DAC7. Pre mnohé európske krajiny sa však termín posunul na koniec 1. štvrťroka.

Podľa nových pravidiel musia trhoviská nahlasovať výšku príjmov používateľov. Okrem toho sa musia nahlasovať aj informácie, ako je meno partnera – predajcu, dátum narodenia, adresa, bankové údaje a daňové identifikačné číslo.

zdroj: spacegoats

Nie každý obchodník je čestný

Táto smernica si chce posvietiť na nezodpovedných predajcov, ktorí sa obohacujú na úkor štátu. Ak vygenerujú obrat viac ako 2000 eur alebo uskutočnia 30 a viac transakcií, ich pôsobenie na platforme bude vyhodnotené ako súkromné podnikanie. Marketplace má povinnosť nahlásiť ich príslušnému daňovému úradu. 

Nový daňový zákon je účinný od tohto roka. Viac ako polovica členských štátov EÚ však tento termín na jeho implementáciu do svojich vnútroštátnych právnych predpisov nedodržala. Týka sa to Belgicka, Nemecka, Chorvátska, Cypru, Estónska, Grécka, Talianska, Lotyšska, Litvy, Luxemburska, Poľska, Portugalska, Rumunska, Slovinska a Španielska. V prípade týchto krajín bol termín posunutý o ďalšie 2 mesiace.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+