2 min. čítanie

EÚ zdaní predaj používateľov na trhoviskách

Internetové trhoviská, ako sú Amazon, eBay a Vinted, budú teraz musieť daňovému úradu nahlasovať predaj, ktorý na ich platformách uskutočnili koncoví používatelia. Ide o súčasť nového zákona EÚ. 

EÚ zdaní predaj používateľov na trhoviskách

Nová smernica platí od 1. januára

Nová smernica je v platnosti od 1. januára a online platformy musia nahlasovať tržby používateľov z EÚ. Ide o súčasť nového zákona o transparentnosti daní z platforiem, známeho aj ako DAC7. Pre mnohé európske krajiny sa však termín posunul na koniec 1. štvrťroka.

Podľa nových pravidiel musia trhoviská nahlasovať výšku príjmov používateľov. Okrem toho sa musia nahlasovať aj informácie, ako je meno partnera – predajcu, dátum narodenia, adresa, bankové údaje a daňové identifikačné číslo.

zdroj: spacegoats

Nie každý obchodník je čestný

Táto smernica si chce posvietiť na nezodpovedných predajcov, ktorí sa obohacujú na úkor štátu. Ak vygenerujú obrat viac ako 2000 eur alebo uskutočnia 30 a viac transakcií, ich pôsobenie na platforme bude vyhodnotené ako súkromné podnikanie. Marketplace má povinnosť nahlásiť ich príslušnému daňovému úradu. 

Nový daňový zákon je účinný od tohto roka. Viac ako polovica členských štátov EÚ však tento termín na jeho implementáciu do svojich vnútroštátnych právnych predpisov nedodržala. Týka sa to Belgicka, Nemecka, Chorvátska, Cypru, Estónska, Grécka, Talianska, Lotyšska, Litvy, Luxemburska, Poľska, Portugalska, Rumunska, Slovinska a Španielska. V prípade týchto krajín bol termín posunutý o ďalšie 2 mesiace.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+