Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

EÚ chce prinútiť textilné firmy, aby platili za vyhodené šatstvo a obuv

Cieľom návrhu eurokomisie je znížiť environmentálnu stopu rýchlej módy.

EÚ chce prinútiť textilné firmy, aby platili za vyhodené šatstvo a obuv
Zdroj: Depositphotos

Nové pravidlá zamerané na zníženie environmentálnej záťaže

Európska únia sa usiluje presadiť, aby textilný priemysel platil za spracovanie vyradených odevov a obuvi. Pripravuje nové pravidlá zamerané na zníženie environmentálnej záťaže vznikajúcej v dôsledku rozmachu rýchlej módy.Informujú o tom noviny Financial Times.

Návrh, ktorý v stredu predložila Európska komisia, by prinútil odevné spoločnosti, aby zlepšili recyklovateľnosť svojich výrobkov a spružnili secondhandový trh. „Nemôžete ľuďom zakázať kupovať si nové veci, ak si to môžu dovoliť a cítia sa na to,“ povedal na margo toho komisár EÚ pre životné prostredie Virginijus Sinkevičius. „Musím sa však uistiť, že ak aj kupovať budú, na konci životnosti tohto tovaru sa dá nájsť lepší spôsob, ako jeho spálenie alebo vyhodenie niekde v Afrike,“ dodal.

Značky rýchlej módy, medzi nimi napríklad online predajcovia Shein a Boohoo a odevní giganti H&M či Zara, sa dostávajú pod čoraz väčší tlak, aby upustili od nízkonákladových obchodných modelov, ktoré vedú k produkcii miliónov ton odpadu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podľa údajov komisie každý jeden občan EÚ v priemere ročne vyhodí 12 kilogramov odevov a obuvi, z čoho sa viac ako tri štvrtiny spália alebo idú na skládku. Údaje Európskej environmentálnej agentúry naznačujú, že spotreba odevov a obuvi vzrastie o 63 percent zo 62 miliónov ton v roku 2019 na 102 miliónov ton v roku 2030.

Podľa odhadov eurokomisie by náklady na to, aby spoločnosti platili za odpad z odevov, predstavovali ekvivalent približne 0,12 eura za tričko, ale líšili by sa v závislosti od produktu a potrebnej úpravy. Poplatky by sa mohli znížiť, ak by bol odev vyrobený udržateľnejším spôsobom.

Organizácia maloobchodného priemyslu EuroCommerce uvádza, že túto myšlienku podporuje, ale chce, aby boli pravidlá harmonizované a implementované vo všetkých 27 členských štátoch EÚ. Opatrenia podporuje aj spoločnosť H&M, ktorá presadzuje, aby sa 30 percent jej odevov do roku 2025 vyrábalo z recyklovaných vlákien.

Správa, ktorú tento týždeň zverejnil Európsky dvor audítorov (ECA), naznačila, že medzi krajinami EÚ panuje len slabá vôľa zvyšovať podiel recyklovaného materiálu, ktorý je v ich ekonomikách v obehu. Autori uviedli, že v sledovaných krajinách, medzi ktorými sú aj Švédsko a Dánsko, nedošlo k pokroku, skôr naopak, úroveň recyklácie poklesla. „Doterajšie opatrenia EÚ sú neúčinné, proces recyklácie v európskych krajinách sa takmer zastavil,“ povedala členka ECA a bývalá belgická ministerka spravodlivosti Annemie Turtelboomová.

Niektoré podobné opatrenia týkajúce sa textilného odpadu a obuvi už jednotlivo platia v krajinách EÚ ako Francúzsko a Španielsko.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+