3 min. čítanie

E-shopy ako terče podvodníkov. Služba ClearSale odhalí podvodné praktiky

Podvodné správanie “zákazníkov” v online priestore nie je žiadnou novinkou. Tento fenomén dobre pozná viacero podnikateľov, ktorí predávajú produkty vyššej hodnoty. Ako chrániť svoj e-shop pred podvodnými praktikami a zároveň nestratiť spokojných zákazníkov? Retailový predajca šperkov Bevilles z Austrálie sa podelil o vlastnú skúsenosť. 

E-shopy ako terče podvodníkov. Služba ClearSale odhalí podvodné praktiky

Podobne ako mnohí austrálski maloobchodní predajcovia, aj spoločnosť Bevilles so sídlom v Melbourne sa počas pandémie zamerala na online predaj. Šlo o prirodzenú reakciu na pokles tržieb ich kamenných predajní. Tím Bevilles vedel, že sa pravdepodobne stane terčom podvodníkov. Predávajú totiž šperky.

Odhaliť podvod a nestratiť legitímnych zákazníkov

Manažér e-commerce sekcie, Sunilkumar Nagarajan sa obával dvoch aspektov. Ako odhaliť podvodné praktiky a ako neuraziť legitímnych zákazníkov, ak by boli ich nákupy omylom označené ako podvodné? “Manuálne spracovanie informácií bolo síce jednoduché, ale časovo veľmi náročné. Museli sme posielať e-maily alebo telefonovať zákazníkom, aby nám poskytli doklad totožnosti. Nie každý zákazník to bral pozitívne.”

65 % respondentov by nepokračovalo v objednávke, keby boli požiadaní o overenie svojej totožnosti pomocou osobných údajov.

Na základe prieskumu, ktorý vykonala ClearSale až 65 % respondentov by nepokračovalo v objednávke, keby boli požiadaní o overenie svojej totožnosti pomocou osobných údajov a 43 % by už nikdy v danom e-shope nenakupovalo. Taktiež 30 % respondentov uviedlo, že by uverejnili negatívny komentár o svojej skúsenosti na sociálnych sieťach.

foto: pixabay.com

Systém umelej inteligencie a 1500 odborníkov skúma podvodné správanie

Riešenie priniesla brazílska spoločnosť ClearSale, ktorá ponúka automatizovanú službu odhaľovania podvodov. Využíva kombináciu založenú na rules-based systems (systém založený na pravidlách) a tímu 1 500 odborníkov, ktorí skúmajú podozrivé správanie kupujúcich.

Ak procesy spoločnosti ClearSale neodhalia podvod a vznikne chargeback, spoločnosť garantuje e-shopu vrátenie peňazí.

“Zoberieme približne 600 rôznych údajov dostupných online a vyhodnotíme ich,” hovorí Ralph Kooi, Australia country manager. “Keď systém ClearSale označí transakciu ako vyhovujúcu, tím odborníkov potom preskúma históriu kupujúceho a použije externé zdroje na overenie jeho totožnosti. Následne prejdeme do kontrolnej časti, kde analyzujeme objednávku, a ak je v poriadku, odošleme ju zákazníkovi.”

“Väčšina objednávok sa schvaľuje okamžite, a keď sa objednávky označia, do niekoľkých hodín vieme, či ide o podvod alebo nie. Máme úplnú istotu. V skutočnosti nám to interne šetrí veľa peňazí,” pochvaľuje Nagarajan. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články