
Podobne ako mnohí austrálski maloobchodní predajcovia, aj spoločnosť Bevilles so sídlom v Melbourne sa počas pandémie zamerala na online predaj. Šlo o prirodzenú reakciu na pokles tržieb ich kamenných predajní. Tím Bevilles vedel, že sa pravdepodobne stane terčom podvodníkov. Predávajú totiž šperky.
Odhaliť podvod a nestratiť legitímnych zákazníkov
Manažér e-commerce sekcie, Sunilkumar Nagarajan sa obával dvoch aspektov. Ako odhaliť podvodné praktiky a ako neuraziť legitímnych zákazníkov, ak by boli ich nákupy omylom označené ako podvodné? “Manuálne spracovanie informácií bolo síce jednoduché, ale časovo veľmi náročné. Museli sme posielať e-maily alebo telefonovať zákazníkom, aby nám poskytli doklad totožnosti. Nie každý zákazník to bral pozitívne.”
65 % respondentov by nepokračovalo v objednávke, keby boli požiadaní o overenie svojej totožnosti pomocou osobných údajov.
Na základe prieskumu, ktorý vykonala ClearSale až 65 % respondentov by nepokračovalo v objednávke, keby boli požiadaní o overenie svojej totožnosti pomocou osobných údajov a 43 % by už nikdy v danom e-shope nenakupovalo. Taktiež 30 % respondentov uviedlo, že by uverejnili negatívny komentár o svojej skúsenosti na sociálnych sieťach.

foto: pixabay.com
Systém umelej inteligencie a 1500 odborníkov skúma podvodné správanie
Riešenie priniesla brazílska spoločnosť ClearSale, ktorá ponúka automatizovanú službu odhaľovania podvodov. Využíva kombináciu založenú na rules-based systems (systém založený na pravidlách) a tímu 1 500 odborníkov, ktorí skúmajú podozrivé správanie kupujúcich.
Ak procesy spoločnosti ClearSale neodhalia podvod a vznikne chargeback, spoločnosť garantuje e-shopu vrátenie peňazí.
“Zoberieme približne 600 rôznych údajov dostupných online a vyhodnotíme ich,” hovorí Ralph Kooi, Australia country manager. “Keď systém ClearSale označí transakciu ako vyhovujúcu, tím odborníkov potom preskúma históriu kupujúceho a použije externé zdroje na overenie jeho totožnosti. Následne prejdeme do kontrolnej časti, kde analyzujeme objednávku, a ak je v poriadku, odošleme ju zákazníkovi.”
“Väčšina objednávok sa schvaľuje okamžite, a keď sa objednávky označia, do niekoľkých hodín vieme, či ide o podvod alebo nie. Máme úplnú istotu. V skutočnosti nám to interne šetrí veľa peňazí,” pochvaľuje Nagarajan.