Virtuálny obchod bez košíka
Spoločnosť Primark spustila novú webovú stránku pre americký trh. Zákazníci si na nej môžu prezerať jednotlivé položky, skontrolovať dostupnosť tovaru, ale nie nakupovať.
Podľa tlačovej správy sa spoločnosť Primark zámerne vyhýba tradičnému obchodnému modelu elektronického obchodu. Webová stránka “lepšie prepojí cestu medzi vyhľadávaním na internete a následným nakupovaním v obchodoch”, uviedol Primark. Maloobchodný predajca označuje webovú stránku ako “virtuálny obchod”, hoci na nej nie je možnosť nakupovať.
Spoločnosť Primark tvrdí, že jej postoj k elektronického obchodu umožňuje spoločnosti ušetriť peniaze na logistike, čo sa prejavuje v nižších cenách tovaru.
“Náš sortiment je dôkazom nášho silného záväzku k hodnote, čo je pre našich zákazníkov v súčasnosti dôležitejšie ako kedykoľvek predtým,” uviedol vo vyhlásení prezident spoločnosti Primark v USA Kevin Tulip. “A naša webová stránka nám pomôže upozorniť na širokú škálu módnych a cenovo dostupných možností, ktoré sú k dispozícii v našich predajniach po celých Spojených štátoch – najmä preto, že pokračujeme v raste a otvárame nové predajne na nových trhoch po celej krajine.”
Približne 20 % návštevníkov stránky využíva funkciu kontroly zásob. “Myslíme si, že to zvyšuje návštevnosť obchodov a sme naozaj veľmi spokojní s vplyvom novej stránky,” uviedol George Weston, generálny riaditeľ materskej spoločnosti AB Foods.
Spoločnosť Primark sa počas pandémie ocitla v ťažkostiach
Neochota spoločnosti Primark zaviesť elektronický obchod bola počas pandémie COVID-19 problémom. Odhaduje sa, že maloobchodný predajca prišiel o 540 miliónov libier (673 miliónov USD) za jeden štvrťrok, pretože obchody boli zatvorené, uviedol denník Financial Times.