2 min. čítanie

E-commerce gigant Amazon našiel nový smer v podpore online predajcov

Amazon sa preorientoval od svojho primárneho obchodného cieľa. Už nejde len o vytváranie vrcholne fungujúcej e-commerce platformy; stáva sa partnerom e-commerce predajcov, kdekoľvek si zvolia svoje miesto. Pritom jedným z týchto miest je aj Amazon.

E-commerce gigant Amazon našiel nový smer v podpore online predajcov

Tento posun je dôsledkom výraznej zmeny v obchodnej štruktúre samotného Amazonu. Pred 10 rokmi predstavovali predajcovia tretích strán 40 % tržieb, no dnes zabezpečujú až 60 % celkových tržieb. Zároveň sa spoločnosť stala skutočne globálnou firmou, ktorá predávaja produkty vo viac než 39 krajinách. Predajcovia so sídlom v USA minulý rok vyviezli viac ako 216 miliónov produktov zákazníkom na iných trhoch. Celkový počet jednotiek sa za posledné desaťročie zväčšil až osemnásťkrát.

Inovácia ako kľúč k rastu

Proces pomoci tretím stranám predajcov v uplynulom roku tiež prispeje k rozvoju Amazonu a zlepší jeho obchodné kapacity. Spoločnosť sa snaží podporovať predajcov svojimi rôznorodými službami a navyše podnecuje tímy k inováciám a vytváraniu nových nápadov mimo obvyklých hraníc maloobchodu a technológií. 

Nedávna konferencia Amazon Accelerate 2023 predstavila ustavične sa rozrastajúce portfólio produktov a služieb, ktoré sú k dispozícii predajcom tretích strán. Na tejto konferencii prednášali viacerí kľúčoví rečníci, vrátane Dharmesha Mehtu, viceprezidenta pre partnerský predaj. Medzi body, ktoré predstavil, patrí plnenie skladu, celosvetová distribúcia, pozemná služba doručovania balíkov, hardvér pre prepravu a riadenie zásob, financovanie a finančné prehľady, prieskum produktov a trhu či riadenie vzťahov so zákazníkmi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe