Tento posun je dôsledkom výraznej zmeny v obchodnej štruktúre samotného Amazonu. Pred 10 rokmi predstavovali predajcovia tretích strán 40 % tržieb, no dnes zabezpečujú až 60 % celkových tržieb. Zároveň sa spoločnosť stala skutočne globálnou firmou, ktorá predávaja produkty vo viac než 39 krajinách. Predajcovia so sídlom v USA minulý rok vyviezli viac ako 216 miliónov produktov zákazníkom na iných trhoch. Celkový počet jednotiek sa za posledné desaťročie zväčšil až osemnásťkrát.
Inovácia ako kľúč k rastu
Proces pomoci tretím stranám predajcov v uplynulom roku tiež prispeje k rozvoju Amazonu a zlepší jeho obchodné kapacity. Spoločnosť sa snaží podporovať predajcov svojimi rôznorodými službami a navyše podnecuje tímy k inováciám a vytváraniu nových nápadov mimo obvyklých hraníc maloobchodu a technológií.
Nedávna konferencia Amazon Accelerate 2023 predstavila ustavične sa rozrastajúce portfólio produktov a služieb, ktoré sú k dispozícii predajcom tretích strán. Na tejto konferencii prednášali viacerí kľúčoví rečníci, vrátane Dharmesha Mehtu, viceprezidenta pre partnerský predaj. Medzi body, ktoré predstavil, patrí plnenie skladu, celosvetová distribúcia, pozemná služba doručovania balíkov, hardvér pre prepravu a riadenie zásob, financovanie a finančné prehľady, prieskum produktov a trhu či riadenie vzťahov so zákazníkmi.