2 min. čítanie

Dominancia špecializovaných elektronických trhov: rast o 70 % za tri roky

Celosvetový e-commerce zažíva výrazný vzrast a špecializované trhy pri tom hrajú kľúčovú úlohu. Podľa najnovšej správy od OC&C Strategy Consultants sa trhy stali dominantnými v online výdavkoch – z celkového objemu predstavujú až 60 %.

Dominancia špecializovaných elektronických trhov: rast o 70 % za tri roky
Zdroj: Depositphotos

V minulom roku spotrebitelia celosvetovo minuli na online trhoviskách 4,1 bilióna dolárov, čo predstavuje impozantný nárast o viac ako 70 % za posledné tri roky. Tento trend podporuje cezhraničný obchod a otvára nové príležitosti pre e-obchodné platformy.

Analýza OC&C poukazuje na význam špecializovaných modelov, vrátane vertikálnych, secondhandových a hyperlokálnych trhov, ktoré sa stávajú hnacou silou tohto rastu. Tieto modely získavajú obchody tým, že efektívne riešia špecifické potreby zákazníkov, ktoré všeobecné trhy nedokážu uspokojiť.

Špecializované modely prekonávajú univerzálne trhy

V porovnaní so všeobecnými trhmi dosahujú špecializované modely až 1,6-krát rýchlejší rast. Zatiaľ čo všeobecné trhoviská zaznamenali priemernú ročnú mieru rastu 23 %, špecializované modely dosiahli zloženú ročnú mieru rastu 36 %. Týmto spôsobom prekonávajú historicky dominantné všeobecné trhoviská, ako sú Amazon a eBay.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Európsky fenomén: špecializované trhy na vzostupe

V Európe je tento trend obzvlášť výrazný. Špecializované trhy sú dobre etablované a získavajú až 15-percentný podiel výdavkov na trhu. Tento trend odzrkadľuje preferencie európskych spotrebiteľov, ktorí sa viac prikláňajú k vertikálnym a kurátorovaným nákupom. V porovnaní s Čínou, kde je podiel špecializovaných trhov len 5 %, ukazuje, že európski spotrebitelia sú otvorenejší novým a špecifickým nákupným skúsenostiam.

Nárast stredne veľkých špecialistov

V posledných rokoch sa v Európe objavili stredne veľké špecializované trhy, ktoré pridávajú nový rozmer do e-commerce priestoru. Príklady ako turecký Trendyol, nemecké Zalando, francúzske Backmarket a Rue du Commerce a španielska Privalia ukazujú, že tieto platformy môžu zákazníkom ponúknuť prispôsobené skúsenosti, čím si budujú väčšiu dôveru.

“To predstavuje výzvu pre značky a maloobchodníkov, ktorí si budú musieť dôkladne premyslieť svoju distribučnú stratégiu na rastúcom množstve trhov, ale aj príležitosti, pretože sa im otvárajú nové možnosti, ako osloviť nových zákazníkov,” vysvetľuje Ankul Wangoo, pridružený partner v spoločnosti OC&C Strategy Consultants.

Zároveň však tento vývoj otvára nové príležitosti na oslovovanie nových zákazníkov a poskytovanie jedinečných nákupných zážitkov.

Budúcnosť e-commerce: zlepšená ponuka a konkurencieschopnosť

Ako uzatvára Ankul Wangoo: “Predstavuje to výzvu aj pre všeobecné trhoviská, ktoré budú musieť zlepšiť svoju ponuku, aby zabezpečili, že zostanú konkurencieschopné vo svojich kľúčových vertikálnych oblastiach.”

S rastúcou konkurenciou a meniacimi sa preferenciami zákazníkov je jasné, že budúcnosť elektronického obchodu bude závisieť od schopnosti prispôsobiť sa a ponúknuť kvalitné a špecifické nákupné zážitky.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+