5 min. čítanie

Získajte grant na ochranu svojej značky a k nej výhradné práva

Je lepšie predchádzať problémom, než ich neskôr finančne náročne a občas aj bez úspechu riešiť. To platí aj v prostredí e-commerce. Prevencia je dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Teraz máte jedinečnú možnosť ochrániť svoju značku a vyhnúť sa tak zbytočným komplikáciám a sporom v budúcnosti.

Získajte grant na ochranu svojej značky a k nej výhradné práva

Máte radi svoju značku? Chráňte ju

Aktivity v oblasti e-commerce dlhodobo rastú. Ak váš e-shop už reálne funguje, mali by ste si svoju značku zaregistrovať čo najskôr. Vymysleli ste si ju, páči sa vám a chcete, aby bola už navždy vaša. Po jej registrácii na ňu nemá nikto právo a nemôže vám jej používanie zakázať.

Ak e-shop ešte len spúšťate, značku si preverte. Dajte si pozor na práva ostatných účastníkov trhu. Len na Slovensku je v platnosti viac ako 22 miliónov ochranných známok.

Je tu teda veľká pravdepodobnosť, že niekto rovnakú značku, aká napadla vám, už používa. Existuje preto reálna možnosť, že ak si ju nepreveríte, môžete sa v budúcnosti dostať do konfliktu s jej majiteľom.

A hoci by ste nechceli nikoho poškodiť a používali by ste ju s dobrým úmyslom, máte jednoducho smolu. Neznalosť neospravedlňuje. Ak by ste totiž boli v konflikte s právami ochrannej známky svojho konkurenta, museli by ste sa s ňou rozlúčiť.

Robiť nútený rebrand v čase, keď sa vašej značke začne dariť, je to, čo naozaj nechcete riskovať. A už vôbec nie v skutočnosti riešiť a zažiť.

„Ochrannú známku možno zjednodušene označiť ako ‚právny upgrade značky‘. V ideálnom prípade ju nebudete nútení využívať. Ak však dôjde k porušeniu vašich práv, budete vďační za právnu silu, ktorú ochranná známka nesie,“ hovorí JUDr. Ján Boldizsár z advokátskej kancelárie Boldiz Law Firm s.r.o., ktorá sa špecializuje na právnu ochranu značiek.

Prečo je ochranná známka dôležitá?

Benefity ochrannej známky zahŕňajú:

  • Výhradné práva na označenie – iba vy získate práva na používanie určitého označenia služby alebo tovaru. Ak zistíte nejaké porušenie vašich práv, máte v rukách mocný nástroj. Môžete konkurencii zakázať používať rovnaké alebo podobné označenie vo vzťahu k vašej chránenej činnosti, čím jej znemožníte priživovať sa na vašom úspechu.
  • Informačná funkcia ochrannej známky – symbol „R v krúžku“ môže využívať iba majiteľ ochrannej známky. Keď zákazník uvidí značku s ochranným symbolom ®, získa jasnú informáciu o tom, že vlastník e-shopu to myslí s podnikaním vážne a svoju značku nielen buduje, ale si ju aj náležite chráni.

  • Lepšia právna pozícia – vaše práva sú jasne definované osvedčením o zápise označenia do registra ochranných známok. Tým získavate výhodu v súdnom konaní a efektívny nástroj na zakročenie proti napodobovateľom a porušiteľom vašich práv. A vďaka osvedčeniu a pod váhou sily ochrannej známky často vyriešite spor mimosúdne.
  • Platnosť ochrannej známky – ochrannú známku získate na 10 rokov a môžete si ju neustále obnovovať prakticky donekonečna. Môže tak byť už navždy iba vaša.
  • Súčinnosť štátnych orgánov – môžete využiť colné orgány, aby kontrolovali vstup tovaru označeného vašou ochrannou známkou do EÚ. Zabránite tak zaplaveniu trhu nekvalitnými napodobeninami a ochránite si reputáciu, ktorú by mohli takéto falzifikáty oslabiť alebo úplne zničiť.
  • Informácie o množstve, dodávateľoch, predajcoch či iné údaje spojené s predajom napodobenín vašich tovarov označených ochrannou známkou – tie vám dokážu uľahčiť možný spor s týmito falšovateľmi.
  • Právo na informácie od porušovateľa.
  • A množstvo ďalších.

Financovanie ochrany vašej značky

Európska komisia a EUIPO umožňujú aj tento rok získať grantovú podporu z fondu SME Fund. Je určená pre malé a stredné podniky, ktoré majú sídlo v EÚ.

Ochrannú známku je možné zaregistrovať s platnosťou v Slovenskej republike, v celej EÚ i mimo nej s využitím grantu SME Fund. Národná ochranná známka je relatívne lacná. Pokiaľ ide o granty, oveľa viac sa oplatí registrácia na európskej úrovni a mimo nej.

Suma, ktorú podnik dostane z fondu, závisí od účelu, na ktorý žiada o grant:

  1. Refundácia 75 % registračných poplatkov za konania o zápis ochranných známok (národných, európskych a medzinárodných) do výšky 1 000 eur.
  2. IP Scan – identifikácia práv duševného vlastníctva žiadateľa, analýza obchodného modelu a produktov na vytvorenie stratégie v oblasti duševného vlastníctva s refundáciou 90 % z ceny. Cena služby je 800 eur, refundovaná suma teda predstavuje 720 eur. 

Podnikatelia často nevedia, že existuje takáto možnosť grantovej podpory. Tiež sa stáva, že alokované peniaze sa minuli, alebo že nedodržali postup, ktorý je nutné dodržať, a nespĺňajú tak podmienky grantu,” hovorí JUDr. Ján Boldizsár zo spoločnosti Boldiz Law Firm s.r.o.

Firiem, ktoré majú záujem o tento grant, je v celej EÚ veľa, preto netreba váhať. Úspech majú iba pripravení a pohotoví.

Štatistika SME Fund za rok 2023:

  • Takmer 35.000 žiadateľov,
  • 78 % žiadateľov bolo nových,
  • 581 firiem požiadalo o službu IP Scan,
  • miera spokojnosti žiadateľov bola 95 %.

Vybavenie grantu a registráciu nechajte na odborníka

Registráciu grantovej podpory zvládnete aj sami. Nie je to ani dôkazne, ani časovo náročná procedúra. Napriek tomu si to vyžaduje určitú znalosť fungovania grantovej podpory a čas.

V Boldiz Law Firm vám získanie grantovej podpory maximálne uľahčíme a celý proces vyriešime za vás. Odmena za zastupovanie (aj v následnom registračnom konaní pred príslušným úradom pre duševné vlastníctvo) je nižšia ako suma, ktorú vám SME Fund refunduje.

Ideálny priebeh a postup

Ak máte záujem o registráciu ochrannej známky, najskôr identifikujeme vhodné „označenie“. Môže to byť:

  • názov,
  • logo,
  • slogan,
  • obal výrobku,
  • alebo čokoľvek, čo pre vás dáva biznisovo zmysel chrániť. Čo vás odlišuje od konkurencie a vnímate to ako brand asset, ktorý treba chrániť.

Ak si toto zadefinujeme, v ďalšom kroku požiadame o grant. Následne riešime registračné konanie tak, aby ochrana na mieru plne zodpovedala potrebám klienta v konkrétnej veci.

Cena celého balíka služieb je nižšia ako získaná refundácia z grantu. Navyše vám však ešte ponúkame profesionálne riešenie ušité presne na vaše požiadavky. Vy nemusíte strácať čas zisťovaním toho, čo a ako treba urobiť. Naopak, môžete sa naplno venovať svojmu biznisu. My urobíme všetko za vás.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Tento článok ti prináša

Boldiz Law Firm s.r.o.

Ochránime vašu značku doma i v zahraničí.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo tvorí kľúč k brand loyalty?
2 min. čítanie

Čo tvorí kľúč k brand loyalty?

V rozvíjajúcom sa svete e-commerce, kde má váhu každý klik, je nevyhnutné pochopiť zložitosť spotrebiteľského správania. Rozsiahla správa The Science of Loyalty (Veda lojálnosti), za ktorou stojí spoločnosť Intuit, vniká hlboko do psychiky spotrebiteľov a ukazuje, čo stojí za vernosťou k značke.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
5 lekcií pre efektívne budovanie e-commerce značky
6 min. čítanie

5 lekcií pre efektívne budovanie e-commerce značky

V dynamicky sa rozvíjajúcom segmente e-commerce je kľúčové, aby majitelia e-shopov nezabúdali na základné princípy budovania značky a zároveň držali krok s neustále sa meniacimi trendmi. V článku sa dozviete praktické rady a inšpirácie od profesionálov z brandingovej agentúry GALTON Brands, vďaka ktorým zistíte, ako na tejto ceste napredovať, zaujať a udržať si svojich zákazníkov.

Andrej Mitáš Andrej Mitáš
Managing Director v GALTON Brands
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+