
Chyba v systéme
V nedeľu ráno viacerí inzerenti zistili výrazné prekročenie výdavkov na svojich reklamných účtoch na Facebooku. Bolo to spôsobené chybou v systéme doručovania reklám.
Niektorí inzerenti hlásili nárast CPM o 200 % až 500 % oproti predchádzajúcemu dňu. Chyba zrejme ovplyvnila aj všetky ukazovatele výkonu reklamy. Inzerenti tiež hlásili, že ich reklamné súbory výrazne prekračovali nastavené denné rozpočty, pričom nebolo možné zabrániť škodám.
Spoločnosť Meta problém uznala v priebehu niekoľkých hodín od prijatia správy a rýchlo sa pustila do jeho odstránenia. Ubezpečila reklamných partnerov, že im škody nahradí vo forme kreditov.
Do 21:45 Meta údajne problém odstránila a všetky reklamné systémy by mali opäť fungovať normálne.
Spoločnosť Meta tiež avizovala, že v nasledujúcich dňoch bude komunikovať priamo so správcami reklamných účtov, ktorých sa problém týka.