2 min. čítanie

Českú online scénu čaká prečistenie. V najbližších mesiacoch môžu skrachovať tisíce e-shopov

Spotrebiteľské výdavky Čechov sa drasticky prepadli a klesajú najrýchlejším tempom za posledné roky. Decembrový pád na úrovni 7,3 percenta je hlbší, ako predpokladali všetky odhady analytikov. U našich susedov môže skrachovať až 10-tisíc internetových obchodov.

Českú online scénu čaká prečistenie. V najbližších mesiacoch môžu skrachovať tisíce e-shopov

Česko patrí medzi krajiny s najvyšším počtom e-shopov na svete

Plné nákupné centrá a reštaurácie v predvianočnom období výrazne skreslili situáciu maloobchodu v Čechách. Medzimesačný pokles tržieb bol tak výrazný, že väčšina odborníkov ostali zaskočených.

Upadajúca situácia v českom retaile sa týka nielen kamenných prevádzok, ale aj ecommerce scény a e-shopov. V Česku ich existuje 50 tisíc, čo je jeden z najvyšších údajov v prepočte na obyvateľa na svete. A drvivá väčšina z nich teraz prechádza najťažšou skúškou svojej doterajšej existencie. Veľa e-shopov totiž vzniklo v čase pandémie, kedy sa v kamenných obchodoch dalo nakupovať len obmedzene, pokiaľ vôbec.

Česká ecommerce scéna je práve v dôsledku pandemickej situácie prehltená a trh čaká na svoje zásadné prečistenie. To by malo prísť v najbližších týždňoch a mesiacoch.

Internetové obchody teraz vyhodnocujú minuloročnú sezónu a zamýšľajú sa nad tým, či sa im vzhľadom k pokračujúcej drahote, historicky rekordne klesajúcej kúpnej sile obyvateľstva a naďalej pokračujúcemu poklesu maloobchodných tržieb vôbec oplatí v brandži podnikať.

Maloobchodné tržby tento rok čaká pokles zhruba o dve percentá. To síce nie je katastrofa, ale prehltenú e-shopovú scénu v ČR to môže prečistiť vskutku dôkladne. Odhady expertov varujú, že „zavrieť krám“ môže až 10 tisíc e-shopov.

Neblahé vyhliadky majú pred sebou internetové obchody zamerané na zvyškový tovar, ako je elektronika, športové vybavenie či knihy. Vo svojom „poslednom ťažení“ môžu tieto obchody ponúknuť zákazníkom absurdne vysoké zľavy, pretože v zúfalej snahe o prežitie budú ochotné predávať aj so stratou, len aby sa dostali k hotovým peniazom.

Zákazníkom sa teda oplatí viac ako inokedy čakať a sledovať, ktoré z internetových obchodov stoja pred kolapsom a ktoré teda zrejme ponúknu naozaj „luxusnú“ zľavu.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Informácie v článku priniesol Lukáš Kovanda, Ph.D., ekonóm a autor ekonomickej literatúry.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+