Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Bude live shopping novou érou e-commerce? Zara ho plánuje spustiť aj na západných trhoch

Formát, ktorý je pre západných zákazníkov stále pomerne nový, v Ázii úspešne vystreľuje predaje do výšin. Spoločnosť Zara sa tento rok chystá rozšíriť live shopping do Európy a Spojených štátov a otestovať tak formát, ktorý jej v Číne priniesol mimoriadny úspech.

Bude live shopping novou érou e-commerce? Zara ho plánuje spustiť aj na západných trhoch
Zdroj: Depositphotos

Podľa Reuters toto rozhodnutie prichádza v čase, kedy sa Inditex, materská spoločnosť Zary, pripravuje na zverejnenie svojich štvrťročných výsledkov a snaží sa udržať angažovanosť zákazníkov v situácii, kedy sa očakáva pomalší rast tržieb po pandemickom náraste.

Live shopping je forma online nakupovania, kde predajcovia vysielajú živé video prenosy, v ktorých predstavujú a predvádzajú svoje produkty. Počas týchto prenosov môžu diváci v reálnom čase klásť otázky, komentovať a nakupovať prezentované produkty priamo cez odkaz vo videu. Tento spôsob nakupovania kombinuje prvky televízneho nakupovania s interaktivitou sociálnych médií, čím vytvára dynamický a zábavný zážitok pre zákazníkov.

Zara sa pustila do skúšania live shoppingu v Číne na platforme Douyin, ktorá funguje ako miestna obdoba TikToku, už v novebri. Nákupné vysielania trvali nezriedka aj päť hodín, pričom čínske modelky predvádzali šaty, topánky a šperky značky Zara. Výhodou tohto formátu je, že zábery z prehliadkového móla a zároveň z príprav, akým je napríklad líčenie, ponúkajú uvoľnenejší a bližší štýl v porovnaní s tvrdým predajným prístupom typickým pre čínske živé vysielania.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Zákulisie bližšie približuje správa Reuters:

Na živom vysielaní, ktoré sa prenáša z priestoru s rozlohou 1 000 metrov štvorcových v Šanghaji, pracuje tím 70 ľudí, ktorí sa striedajú v uhle siedmich kamier, uviedla Zara. V priemere priláka približne 800 000 jedinečných divákov na jednu reláciu. „Zara si vďaka živému vysielaniu vybudovala v Číne významné povedomie o značke,“ uviedla analytička spoločnosti EDITED Krista Corrigan.

Živé nakupovanie prináša nezávislosť

Spoločnosť Zara plánuje priniesť tento inovatívny zážitok z nakupovania na západné trhy tým, že bude organizovať živé predstavenia vo svojej aplikácii a na svojej webovej stránke a nebude sa spoliehať na platformy sociálnych médií tretích strán.

Táto stratégia umožňuje spoločnosti zachovať si kontrolu nad estetikou a využiť svoju rozsiahlu databázu registrovaných používateľov. Živé prenosy sa budú zameriavať na konkrétne kolekcie Zara Woman a budú v nich vystupovať dve významné osobnosti z oblasti módy, pričom ich cieľom bude priateľská, neformálna a zábavná atmosféra.

Narozdiel od spomínaných časovo rozsiahlych vysielaniach na platforme Douyin budú tieto prenosy trvať 45 minút až hodinu a diváci budú môcť komunikovať v reálnom čase prostredníctvom otázok, komentárov a emotikonov.

Na západných trhoch nedávno spustili predaje v živom vysielaní na TikTok Shope ďalšie značky ako Asos, L’Oréal, Puma či AliExpress. Tieto iniciatívy priniesli sľubné výsledky, pričom spoločnosť Asos zaznamenala prvú objednávku do 30 minút od spustenia a noví zákazníci tvoria 57 % tých, ktorí nakupujú jej produkty prostredníctvom TikTok Shopu.

Čas ukáže, aké sú kultúrne a nákupné rozdiely medzi západnými a čínskymi spotrebiteľmi.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+