
Billa chce v českých mestách doručovať potraviny
Spoločnosť Billa oficiálne vstúpila do boja o zákazníka, ktorý uprednostňuje nakupovanie online. Zatiaľ službu testuje len pre Prahu a Brno. Pre tieto mestá však sľubuje doručenie do troch hodín od objednania.
Rýchlosť dodávok je okrem iného založená na tom, že Billa dodáva tovar priamo zo skladov v Prahe a Brne, ktoré si na tento účel prenajala. E-shop má ponúkať viac ako sedemtisíc produktov, pričom reťazec ich množstvo postupne zvyšuje. Zatiaľ nie je možné nakupovať v aplikácii, preto reťazec odkazuje svojich zákazníkov na web.
Na výber je ovocie a zelenina, chladené, mrazené a suché, ako aj lahôdky, sendviče a misy. V priebehu marca by mali mať možnosť získať hotové jedlá aj obyvatelia Brna, zatiaľ čo Praha sa ich dočká v máji.
Reťazec spolupracuje so spoločnosťou DoDo
Po skúšobnej prevádzke a vyhodnotení spätnej väzby od zákazníkov spoločnosť Billa pristúpi k spusteniu ostrej prevádzky. “Keď prejdeme testovacou fázou, budeme sa snažiť čo najskôr spustiť prevádzku aj vo zvyšku Českej republiky,” sľubuje Liam Casey, generálny riaditeľ spoločnosti Billa Česká republika. Reťazec spolupracuje so spoločnosťou DoDo, ktorá v súčasnosti doručuje tovar v papierových vreckách bez potlače.
Billu čakajú tradičné supermarkety aj online hráči
Spoločnosť Billa prichádza na trh, z ktorého si iné značky odkrajujú už niekoľko rokov. Tesco ako prvé vstúpilo na trh z pozície tradičného supermarketu, Albert alebo Penny rozvážajú iba v niektorých českých mestách. COOP tiež spustil vlastný e-shop a rozváža prevažne v regiónoch.
V Českej republike si však výrazne väčšiu pozornosť a ohlas získali čisto internetové projekty, ako sú Rohlik.cz a Košík.cz. Rohlik sa však dostal do zisku až po rokoch a Košík, hoci za svoje služby zarobí niečo cez dve miliardy korún ročne, končí každý rok v strate – a v posledných rokoch súčet strát prekročil miliardu českých korún.
Credit: CzechCrunch