Rast aj v čase krízy
Priemerná cena za online nákup vychádza belgického spotrebiteľa 86,2 eur. Tieto zistenia zverejnil nový prieskum BeCommerce Market Monitor. Prieskum sa zaoberá súčasnou situáciou elektronického obchodu v Belgicku.
Belgičania za posledných šesť mesiacov minuli o 30 % viac ako v rovnakom období minulého roka.
“Z našich údajov vyplýva, že Belgičania za posledných šesť mesiacov minuli o 30 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka,” uviedla Sofie Geeroms, výkonná riaditeľka spoločnosti BeCommerce. “Všimli sme si, že elektronický obchod rastie aj v čase krízy. Ľudia hľadajú výhodné ponuky a tie sa dajú nájsť práve na internete.”
Kreditná karta pre nákupy vyššej hodnoty
Polovica všetkých online nákupov sa platí prostredníctvom metódy Bancontact (debetnej karty). Vedeli ste, že tento platobný systém pochádza práve z Belgicka a patrí medzi lídrov na trhu elektronických platieb? Belgičania ho využívajú pri nákupe vstupeniek na atrakcie, podujatia alebo na dopravu. Pri objednávaní drahších služieb, ako je napríklad cestovanie (48 %), letenky a ubytovanie (53 %), sa však spotrebitelia obracajú na kreditné karty.
Najčastejšie používanými platobnými metódami pri online nákupoch sú Bancontact Online (51 %), kreditná karta (17 %) a Paypal (12 %). Platby prostredníctvom bankového prevodu ustupujú do úzadia (3 %). Na chvoste sa ocitli alternatívne platobné metódy, ako napríklad Klarna (2 %) a možnosti platieb od spoločností Apple, Google a Samsung.
Laptop vs. smartfón
Hodnota objednávky cez smartfóny bola na úrovni 58 eur, zatiaľ čo priemerná hodnota objednávky cez laptop činila 105 eur. Čím hodnotnejšia objednávka, tým viac spotrebitelia podvedome inklinujú k bezpečnejším formám nákupu. V pohodlí domova, ktorý im dopraje časový komfort, zatiaľ, čo smartfón slúži k spontánnejším nákupom nižšej hodnoty.