Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Belgičania míňajú na online nákupy miliardy eur

Belgickí spotrebitelia minuli v prvom polroku tohto roka na online nákupy 7,22 miliardy eur. Aj keď sa všade skloňuje tzv. ecommerce ochladenie, v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom ide o 30% nárast. Vskutku pozitívna správa.

Belgičania míňajú na online nákupy miliardy eur

Rast aj v čase krízy

Priemerná cena za online nákup vychádza belgického spotrebiteľa 86,2 eur. Tieto zistenia zverejnil nový prieskum BeCommerce Market Monitor. Prieskum sa zaoberá súčasnou situáciou elektronického obchodu v Belgicku.

Belgičania za posledných šesť mesiacov minuli o 30 % viac ako v rovnakom období minulého roka.

„Z našich údajov vyplýva, že Belgičania za posledných šesť mesiacov minuli o 30 % viac v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka,“ uviedla Sofie Geeroms, výkonná riaditeľka spoločnosti BeCommerce. „Všimli sme si, že elektronický obchod rastie aj v čase krízy. Ľudia hľadajú výhodné ponuky a tie sa dajú nájsť práve na internete.“

Kreditná karta pre nákupy vyššej hodnoty

Polovica všetkých online nákupov sa platí prostredníctvom metódy Bancontact (debetnej karty). Vedeli ste, že tento platobný systém pochádza práve z Belgicka a patrí medzi lídrov na trhu elektronických platieb? Belgičania ho využívajú pri nákupe vstupeniek na atrakcie,  podujatia alebo na dopravu. Pri objednávaní drahších služieb, ako je napríklad cestovanie (48 %), letenky a ubytovanie (53 %), sa však spotrebitelia obracajú na kreditné karty. 

Najčastejšie používanými platobnými metódami pri online nákupoch sú Bancontact Online (51 %), kreditná karta (17 %) a Paypal (12 %). Platby prostredníctvom bankového prevodu ustupujú do úzadia (3 %). Na chvoste sa ocitli alternatívne platobné metódy, ako napríklad Klarna (2 %) a možnosti platieb od spoločností Apple, Google a Samsung.

Laptop vs. smartfón

Hodnota objednávky cez smartfóny bola na úrovni 58 eur, zatiaľ čo priemerná hodnota objednávky cez laptop činila 105 eur. Čím hodnotnejšia objednávka, tým viac spotrebitelia podvedome inklinujú k bezpečnejším formám nákupu. V pohodlí domova, ktorý im dopraje časový komfort, zatiaľ, čo smartfón slúži k spontánnejším nákupom nižšej hodnoty.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?
4 min. čítanie

Prečo príspevky s aktívnymi odpoveďami na komentáre fungujú lepšie?

Kedysi sa pozornosť sústredila takmer výhradne na samotný príspevok. Riešila sa jeho forma, dĺžka, vizuál, načasovanie. Dnes sa rovnako dôležitým priestorom stáva sekcia komentárov. Sociálne siete čoraz viac podporujú obsah, ktorý vyvoláva interakciu a práve komentáre sú signálom, ktorý algoritmy sledujú veľmi pozorne.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.
3 min. čítanie

Rýchlosť webu je zásadná. Prihláste sa do PageSpeed.ONE Awards a zistite, ako na tom ste.

Rýchlosť webu je stále dôležitejšia téma. Používatelia sú netrpezlivejší, vývojárske trendy komplikujú rýchlosť u používateľov, zariadenia sú čoraz rozmanitejšie. A do toho prichádza Black Friday a nová hrozba v podobe AI botov, ktoré dokážu vyčerpať server rovnako rýchlo ako reálni zákazníci. Rýchlosť prestala byť technickým detailom. Je to otázka biznisu. Práve preto sme tento rok […]

Redakcia Redakcia