3 min. čítanie

Behavio rozšírila svoj online dátový nástroj Atlas Čechov

Výskumná a technologická spoločnosť Behavio prichádza s aktualizáciou a rozšírením online dátového nástroja Atlas Čechov. O správe informoval portál MediaGuru

Behavio rozšírila svoj online dátový nástroj Atlas Čechov

Dáta ako nástroj analýzy

Správne dáta sú nesporne dôležitým faktorom pri rozhodovaní. Čím viac dát vieme zozbierať, tým viac sa môžeme objektívnejšie rozhodovať. Spoločnosť Behavio so svojim nástrojom Atlas Čechov pomáha odborníkom s analyzovaním ich cieľových skupín.  

Behavio Atlas Čechov je interaktívny web s údajmi, ktorý umožňuje používateľom podrobne spoznať rôzne skupiny Čechov podľa ich veku, vzdelania, záľub, názorov alebo majetku. Na prelome rokov prešla kompletnou obnovou údajov. Dotazníky boli adresované všetkým 25 000 respondentom z výskumného panelu Trendaro. Predchádzajúci Atlas správania Čechov obsahoval 600 skupín a ich kombinácií, verzia v roku 2023 ich má viac ako 900.

“Za dva roky od svojho uvedenia na trh sa Behavio Atlas Čechov stal dôležitým nástrojom pre všetkých marketingových odborníkov pri analýze cieľových skupín. Zvedaví ľudia, novinári, neziskové organizácie a vládne agentúry z nej čerpajú, aby pochopili dnešnú spoločnosť. Atlas tak pomáha kľúčovým odborníkom prijímať informované rozhodnutia na základe údajov, nie dojmov. Slúži aj ako jednoduchý nástroj na overovanie faktov pre širokú verejnosť. A to všetko nás veľmi teší,” povedal Vojtěch Prokeš, riaditeľ výskumu spoločnosti Behavio.

Nové rozšírenia

Rozšírenie údajov sa týka najmä témy nakupovania. V súčasnosti sa v našich košíkoch nachádza rádovo viac značiek ako kedysi. Rozrástla sa aj názorová sekcia, kde je teraz možné sledovať pocity ohľadom súčasných politických lídrov, postoj ľudí k EÚ, ich názor na stav českej krajiny, elektromobilitu atď. 

Pribudli aj dve nové časti, ktoré umožňujú hlbšie nahliadnuť do života Čechov. Časť “Čo je v živote dôležité” obsahuje hodnoty ako: dobre vychovať dieťa, mať morálne zásady alebo byť otvorený iným pohľadom na svet. Druhá nová časť by sa mohla nazývať “sociálny kapitál”. Ukazuje, či má skupina vo svojom živote niekoho, kto môže poskytnúť právne poradenstvo, nakupovať počas choroby alebo možno pomôcť so stavbou.

Atlas správania Čechov pracuje so vzorkou 3 500 ľudí, ktorí reprezentujú českú online populáciu z hľadiska pohlavia, veku (18+), regiónu, veľkosti obce, vzdelania, príjmu a volebného správania v minulosti. 

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články