2 min. čítanie

Amazon žaluje sprostredkovateľov falošných recenzií už aj v Európe

Spoločnosť Amazon podala žaloby v Taliansku a Španielsku s cieľom zastaviť falošné recenzie na svojej platforme. Ide o prvé trestné oznámenie tohto giganta v oblasti elektronického obchodu v Európe. Spoločnosť Amazon v súvislosti s týmto problémom zaslala varovania aj piatim webovým stránkam v Nemecku.

Amazon žaluje sprostredkovateľov falošných recenzií už aj v Európe

Falošné recenzie na Amazone 

Žaloby sú súčasťou prebiehajúceho boja proti sprostredkovateľom falošných recenzií, najmä v Spojených štátoch. V súčasnosti Európska komisia a britský Úrad pre hospodársku súťaž skúmajú, či spoločnosť Amazon robí dostatočné opatrenia na boj proti takýmto falošným recenziám.

Falošné recenzie sú problémom nielen pre Amazon, ale aj pre elektronický obchod vo všeobecnosti.

Amazon uviedol, že v Taliansku zažaloval významného sprostredkovateľa, ktorého nebude konkretizovať. V Španielsku sa spoločnosť elektronického obchodu zamerala na spoločnosť AgenciaReviews. Prevádzkovateľ je obvinený z vytvárania falošných recenzií prostredníctvom komunikačnej aplikácie Telegram a následného finančného odmeňovania ľudí.

Spoločnosť AgenciaReviews v reakcii uviedla, že ide len o testovací program, v ktorom kupujúci nie sú nútení zanechať päťhviezdičkové recenzie.

zdroj: CBNC

Varovanie nemeckým webovým stránkam

Okrem žalôb proti talianskemu a španielskemu sprostredkovateľovi spoločnosť Amazon zaslala varovania piatim webovým stránkam v Nemecku. Tie mali údajne presmerovávať návštevníkov na falošného sprostredkovateľa recenzií. Po zaslaní varovania okamžite prestali a podpísali list o zastavení činnosti.

Spoločnosť Amazon zažalovala viac ako 10 000 správcov skupín na Facebooku.

Spoločnosť Amazon bojuje proti tomuto problému aj v Spojených štátoch. V lete tohto roku platforma zažalovala viac ako 10 000 správcov skupín na Facebooku. Tí sú tiež obvinení z tvorby falošných recenzií výmenou za peniaze alebo bezplatné produkty.

Viceprezident pre služby predajných partnerov Dharmesh Mehta zo spoločnosti Amazon uviedol vo vyhlásení: „Pokračujeme v zlepšovaní našich proaktívnych kontrol, vymýšľame nové technológie v kombinácií so strojovým učením na odhaľovanie zlých subjektov a hľadáme nové spôsoby, ako ich brať na zodpovednosť.“

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+