Falošné recenzie na Amazone
Žaloby sú súčasťou prebiehajúceho boja proti sprostredkovateľom falošných recenzií, najmä v Spojených štátoch. V súčasnosti Európska komisia a britský Úrad pre hospodársku súťaž skúmajú, či spoločnosť Amazon robí dostatočné opatrenia na boj proti takýmto falošným recenziám.
Falošné recenzie sú problémom nielen pre Amazon, ale aj pre elektronický obchod vo všeobecnosti.
Amazon uviedol, že v Taliansku zažaloval významného sprostredkovateľa, ktorého nebude konkretizovať. V Španielsku sa spoločnosť elektronického obchodu zamerala na spoločnosť AgenciaReviews. Prevádzkovateľ je obvinený z vytvárania falošných recenzií prostredníctvom komunikačnej aplikácie Telegram a následného finančného odmeňovania ľudí.
Spoločnosť AgenciaReviews v reakcii uviedla, že ide len o testovací program, v ktorom kupujúci nie sú nútení zanechať päťhviezdičkové recenzie.
Varovanie nemeckým webovým stránkam
Okrem žalôb proti talianskemu a španielskemu sprostredkovateľovi spoločnosť Amazon zaslala varovania piatim webovým stránkam v Nemecku. Tie mali údajne presmerovávať návštevníkov na falošného sprostredkovateľa recenzií. Po zaslaní varovania okamžite prestali a podpísali list o zastavení činnosti.
Spoločnosť Amazon zažalovala viac ako 10 000 správcov skupín na Facebooku.
Spoločnosť Amazon bojuje proti tomuto problému aj v Spojených štátoch. V lete tohto roku platforma zažalovala viac ako 10 000 správcov skupín na Facebooku. Tí sú tiež obvinení z tvorby falošných recenzií výmenou za peniaze alebo bezplatné produkty.
Viceprezident pre služby predajných partnerov Dharmesh Mehta zo spoločnosti Amazon uviedol vo vyhlásení: “Pokračujeme v zlepšovaní našich proaktívnych kontrol, vymýšľame nové technológie v kombinácií so strojovým učením na odhaľovanie zlých subjektov a hľadáme nové spôsoby, ako ich brať na zodpovednosť.”