4 min. čítanie

Ako začať podnikať?

Možno ste si povedali, že tento rok konečne začnete podnikať. Určite už máte excelentný nápad. Hoci je skvelý podnikateľský nápad dôležitý, sám o sebe na založenie spoločnosti nestačí. Ak chcete byť svojím vlastným šéfom, musíte pri zakladaní podniku myslieť na niekoľko praktických krokov.

Ako začať podnikať?

Urobte prieskum trhu

Prišli ste s vynikajúcim podnikateľským nápadom. Vymysleli ste nový produkt alebo službu a identifikovali ste medzeru na trhu? Skôr ako sa pustite do práce, urobte si poriadny prieskum. Kvalitné dáta sú základom pre správne rozhodnutia. 

Skúste najprv váš nápad otestovať na priateľoch alebo potenciálnych zákazníkoch. Použite dotazníky, dohodnite si stretnutia, dovoľte ľuďom vyskúšať váš produkt alebo služby. Odpovede vám umožnia pochopiť:

  • koľko by ľudia za váš produkt zaplatili
  • čo si ľudia myslia o vašej konkurencii
  • s akými problémami sa váš produkt alebo služba stretáva a ako ho možno doladiť
  • kto bude kupovať váš produkt alebo službu – kto bude cieľovou skupinou.

Nezabudnite, že každá spätná väzba je dôležitá. Všetky reakcie. Aj tie pozitívne, ale aj tie negatívne. Konštruktívna kritika je nevyhnutná na to, aby vám pomohla zlepšiť váš produkt alebo službu. Je totiž nepravdepodobné, že sa vám to podarí dokonale hneď na prvýkrát.

Čím viac informácií získate, tým lepšie budete pripravení. Tento druh zhromažďovania dát vám tiež pomôže rozhodnúť sa o najlepšej podnikateľskej štruktúre pre váš podnik. Chcete založiť s.r.o. alebo akciovku?

Týždenný podcast UPdate

Vyberte “skvelý” názov

Keď začínate podnikať, výber názvu je jedným z prvých rozhodnutí, ktoré urobíte. Pozor, je to nesmierne dôležité! Názov vašej spoločnosti by mal byť zapamätateľný a mal by odrážať vaše zameranie a obchodné hodnoty. 

Názvy firiem zvyčajne patria do jednej z troch kategórií:

  • Abstraktné – zámerne neobvyklé názvy vás môžu odlíšiť od konkurencie ako odvážne, moderné a vyzývavé.
  • Miesto – Viaže sa na miestnu hrdosť, kvalitu a autentickosť.
  • Spojené s vašim menom – Vytvára to dojem malého a osobného podniku.

Zdroj: pexels/Andrea Piacquadio

Pri rozhodovaní o výbere vhodného názvu si položte nasledujúce otázky:

Aký dojem vytvára na ľudí?

Aké výsledky spojené s názvom generujú vyhľadávače?

Je už názov registrovaný v obchodnom registri?

Je k dispozícii vhodná doména?

Je ľahko zapamätateľný, vysloviteľný a zrozumiteľný?

Nie je urážlivý v iných jazykoch?

atď.

Pokiaľ ste si urobili prieskum trhu, zistili aké šance na realizáciu vášho podnikateľského nápadu sú, aké silné a slabé stránky máte, aké príležitosti a ohrozenia sa vám ponúkajú a striehnu na vás, je potrebné si zostaviť podnikateľský zámer a vymyslieť, kde získať finančné prostriedky, ktorých odhad a potrebu nám ukáže podnikateľský zámer.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Podnikateľský zámer

Kvalitný podnikateľský zámer je základom každého dlhodobého úspešného podnikania, predstavuje najúčinnejší spôsob znižovania podnikateľského rizika. Úspešný podnikateľ začína svoje konanie dobrým nápadom a jeho nasledovným rozvíjaním.

Podnikateľský zámer je správnou odpoveďou na väčšinu otázok pri štarte podnikania, napríklad:

  • Kde mám vziať nápad?
  • Koľko peňazí budem na začiatok potrebovať?
  • Uživím sa pri súčasných cenách a presadím sa v tejto konkurencii?
  • Kde začať?
  • Mám niekoho zamestnať?
  • výpočet ukazovateľov charakterizujúcich očakávanú efektívnosť novej výroby.

Podnikateľský plán

Vypracovaný podnikateľský zámer sa konkretizuje do podnikateľského plánu. Starostlivo vypracovaný podnikateľský plán je základom úspechu podnikateľov a podnikových manažérov, ktorý by mal odpovedať na 3 otázky:

  1. Kde som?
  2. Kde chcem byť (kam idem)?
  3. Ako sa tam dostanem?

Odpoveď na prvú otázku sa týka situácie firmy v súčasnosti, vyžaduje dôkladný rozbor a podnikateľ musí urobiť objektívny pohľad na skutočné postavenie firmy. Pri druhej otázke sa stretávame so zámermi podnikateľa v budúcnosti. Vychádza zo súčasnej situácie a stanovuje si ciele do budúcnosti. Pri odpovedi na tretiu otázku sa podnikateľ zaoberá nástrojmi, spôsobmi a prostriedkami potrebnými na dosiahnutie podnikateľského cieľa.

Záver:

V podnikaní dnes mnoho ľudí vidí zabezpečenie finančnej a časovej nezávislosti. V mnohých ohľadoch je to pravda. Tomu všetkému však predchádza dôsledná príprava, tvrdá drina, more peňazí a ešte viac času.  Ak tomu nie ste pripravení odovzdať srdce, radšej sa podnikaniu vyhnite. Ušetrite si roky trápenia a ak to nerobíte správne, aj veľké množstvo dlhov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu
8 min. čítanie

6 tipov ako si vybrať správnu online predajnú platformu

Predaj cez internet je v súčasnosti jedným z najpohodlnejších spôsobov predaja. Nemusíte mať kamenný obchod, za ktorý platíte nájom. Stačí si vybrať vhodnú predajnú platformu, ktorá zodpovedá vášmu produktu, technickým znalostiam a finančným možnostiam. Takáto platforma vám výrazne zjednoduší celý proces predaja. Ako predávať online čo najjednoduchšie?

Martin Semerád Martin Semerád
Marketing SimpleShop
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+