Zaujíma ma
22. novembra 2022

Veronika Svajčiaková

Content Specialist v Dexfinity
22. novembra 2022

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

2 min čítanie

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

V júni sa výška inflácie vyšplhala na 13,2 % a ceny na celom svete neustále stúpajú. Očakáva sa, že rast cien tak skoro neutíchne a je prirodzené, že ľudia na to reagujú rôznymi spôsobmi.

Znepokojenie ľudí v očiach Google

Keďže sa ceny zvyšujú, no rozpočty domácností zostávajú na rovnakej úrovni, znepokojenie a strach obyvateľstva rastie. Množstvo ľudí sa preto obracia na Google. Trendy ukázali, že:

  • ľudí zaujímajú finančné otázky,
  • stúpa množstvo vyhľadávaní “ako ušetriť energie”,
  • zvyšuje sa záujem o záchranu planéty,
  • predaj z druhej ruky je čoraz obľúbenejší,
  • ľudia si aj v ťažkých časoch radi doprajú.

Finančné otázky

Výraz “inflácia” zaznamenala významný nárast hľadaní na Google. Ľudia sú zvedaví a pýtajú sa, prečo ceny rastú, prípadne prečo je nedostatok určitých komodít.

Neodmysliteľná úspora peňazí

Ľudia sa snažia ušetriť, kde sa dá. Pozitívnou správou je, že záujem o udržateľnosť rastie ruka v ruke s infláciou. Keďže hľadáme cenovo dostupné alternatívy, zníženie nákladov je prínosné aj pre životné prostredie.

Boom zažívajú second-hand obchody, online trhoviská  a “použité” výrobky, ktoré v minulosti boli zavrhované.

Trendom sú nielen “lacné”, ale aj “luxusné” veci

Frázy “lacné” naberajú na intenzite. Na Slovensku ľudia hľadajú “lacné dovolenky, lacné domy, lacné kvety, najlacnejšie palivové drevo”.

Na druhej strane, stúpa záujem o “luxusné prádlo, luxusné pečivo, luxusné záclony, luxusné slnečné okuliare”. Ukazuje sa trend, v ktorom sú ľudia ochotní počkať, nekúpiť lacný variant, ale investovať do kvality.

Selecting excellent quality to increase customer satisfaction. Quality assurance management and control for products or services. Concept with QA manager’s hand turning knob.

Čo to znamená pre podniky?

Aby zákazníci zachovali lojalitu k vašej značke, mali by ste sa zamyslieť nad tým, ako im pomôcť a uspokojiť ich potreby.

Zamerajte sa na 20 % najpredávanejších produktov

Vo väčšine firiem platí pravidlo 80:20. 80 % príjmov generuje 20 % produktov. Zamerajte sa na najpredávanejšie produkty a ponúkajte ich za dostupné ceny všetkým zákazníkom.

Tie produkty, o ktoré ľudia momentálne nemajú záujem, vypustite z hlavy.

Inovujte produkty

Myslite na to, že inflácia postihuje bonitnejších ľudí menej ako bežný trh. Preto inovujte a investujte do produktov, v ktorých vidíte potenciál. Bonitnejšia klientela je na prirodzené zvýšenie ich cien pripravená.

Zdôvodnite vyššie ceny

Skúste maximalizovať hodnotu konverzií. Google Ads dokáže bidovať na ľudí, ktorí podľa algoritmu zhotovujú najväčšie objednávky. Nezameriavajte sa len na cenu za klik či akciu (CPA).

Ak potrebujete navýšiť ceny produktov, každý krok dôkladne premyslite. Pokiaľ zvýšite cenu, pridajte produktu hodnotu. Vytvárajte výhodné balíčky, zameriavajte sa na malé darčeky.

Nezabúdajte na reklamu

Aj napriek tomu, že sa náklady zvyšujú, nesekajte výdavky na reklamu. Pokiaľ si marketingové výdavky udržíte aj počas horšieho obdobia, na konci sa vám to vyplatí.

Ak vám však zisk klesá aj napriek reklamám a prichádzajúcim objednávkam, ešte raz sa zamyslite nad cenotvorbou a finančným zdravím vášho biznisu.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Veronika Svajčiaková

Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity ako Content Specialist. Zameriava sa na písanie blogových článkov, SEO a PR aktivity. Vopred ju ženie chuť neustále sa zlepšovať, vďaka čomu rýchlo zapadla do Dexfinity tímu.

Tento článok prináša

Sme medzinárodný tím 63+ online marketérov a e-commerce špecialistov. Naším primárnym zameraním je optimalizácia a škálovanie online podnikania partnerských firiem na domácom trhu a ich následný export za hranice. V marketingu si veríme už od roku 2009. Preto si necháme zaplatiť, len ak prinesieme výsledky.


Posledné
Obľúbené