Zaujíma ma
25. apríla 2020
25. apríla 2020

Najsilnejší hráči medzi svetovými marketplaces

2 min čítanie

Ešte pred krízou bola viac ako polovica ecommerce predajov na celom svete uskutočnená cez online marketplaces. V roku 2019 prišlo z týchto predajov do svetovej ekonomiky až 1,7 bilióna dolárov. Toto však nie je koniec.

Odborníci totiž predpokladajú rapídny nárast v nasledujúcich 5 rokoch, a nie len kvôli pandémii. Nárast je spôsobený hlavne veľkými spoločnosťami, ktoré si stále viac adoptujú online marketplaces. Je to najlepší spôsobo ako si promovať produkty a zvyšovať predaje.

Všetci už dobre vedia, čo majú v obľube najväčší online retaileri ako sú Amazon, eBay, Rakuten či Alibaba. Ale ktorý z nových retailerov je na vzostupe? Kto sú ďalší veľkí hráči v online marketingu a v ecommerce? Ktoré miesta sú najlepšie na predaj špeciálnych produktov?

Čo je to online marketplace? Mal by spĺňať dve základné kritériá:

  1. Je tu veľa predajcov a kupujúcich obchodujúcich medzi sebou cez tú istú stránku.
  2. Zákazník nakúpi bez toho, aby opustil stránku alebo appku.

Pozrime sa teda na marketplaces, kde sú kupujúci prevažne súkromní spotrebitelia, nie firmy, a taktiež na marketplaces, kde sa predávajú fyzické produkty, nie služby.

Nikoho neprekvapí, že Amazon eBay sú v top 3. Amazon, ktorý zaznamenáva takmer 6 miliárd návštev mesačne, je bezkonkurenčným lídrom v tomto rebríčku.

Na druhom mieste je japonský PayPay Mall, ktorý v našich končinách možno nie je natoľko známy.

Tieto marketplaces sú jediné, ktoré prekonávajú hranicu mesačnej návštevnosti cez 1 miliardu. Mercado a Aliexpress však príliš nezaostávajú. Ich mesačná návštevnosť okolo 600 miliónov taktiež stojí za povšimnutie.

V kategórii produktov sú v top 20 len 4 marketplaces so zvláštnou špecializáciou. Etsy, ktoré sa zameriava na ručne vyrábané produkty, darčeky a podobný tovar, má napriek svojmu užšiemu sortimentu mimoriadne silnú pozíciu medzi konkurenciou, ktorá sa zaoberá najmä masovo vyrábanými produktami ako je oblečenie a elektronika.

Medzi top 20 je taktiež takmer rovnocenné zastúpenie retail marketplaces a čisto marketplaces. Najznámejším retailerom je Amazon, kde je skoro viac ako 50 % predajov uskutočnených práve marketplace predajcami. Táto kategória však zahŕňa aj spoločnosti ako je Walmart, JD.com a Target. Tieto firmy si pridali marketplaces na ich existujúce retailové stránky a týmto ponúkli zákazníkom väčší výber tovaru a predajcom väčšiu konkurenciu.

Keď sa napokon pozrieme na geografické a regionálne rozloženie marketplaceov, pozorujeme hneď niekoľko evidentných indikátorov.

Medzi top 20 vidíme 6 globálnych hráčov, ale taktiež „lokálne“ marketplaces z Japonska, Číny a juhovýchodnej Ázie, z Južnej Ameriky, Severnej Ameriky a samozrejme z Európy.

(spracoval: Ján Janoštiak)

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.


Posledné
Obľúbené
  • Kategórie

  • Podcasty

  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.