![](https://i.ytimg.com/vi/KoSi3PTijkg/hqdefault.jpg)
V rozhovore sa dozviete:
- 00:59 Máme sa báť roku 2024 z hľadiska SEO?
- 01:57 Umrie SEO?
- 03:10 Kde sa dá sledovať všetko ohľadom SEO?
- 05:41 Niektorí odborníci tvrdia, že sa SEO nemení už 20 rokov. Je to tak?
- 07:27 Čo je to SEO stratégia?
- 11:56 Je možné pracovať so SEO aj s malým rozpočtom?
- 21:49 Akým spôsobom v stratégii definovať cieľ?
- 25:13 Ako overiť, či je súčasná SEO stratégia správna?
- 32:55 Sú bežné konzultácie tretích strán?
- 37:28 Finálne potvrdenie- SEO teda zatiaľ neumrie?
Máme sa báť roku 2024 z hľadiska SEO?
Skôr by sme to mali brať ako príležitosť. Všetky nové nástroje, ktoré prichádzajú, tak vedia veľmi dobre poslúžiť v rôznych oblastiach a SEO nie je výnimka. Stratégia sa tým pádom môže trošku meniť oproti minulosti. Princípy však budú stále rovnaké.
Umrie SEO?
O mnohých nástrojoch sa to tak hovorí každoročne, ale Janko s nadhľadom oponuje a nemyslí si, že by to tak malo v najbližšej dobe byť. Vzhľadom na všetky ostatné veci, ktoré vyhľadávače pridávajú do SERPu (výsledná stránka vyhľadávania) , môže ísť SEO trošku do úzadia a nemusí mať takú silnú pozíciu, ako iné moduly. Manévrovací priestor sa znižuje a treba s tým pracovať aj do budúcna, aby človek následne nebol zo dňa na deň prekvapený.
Kde sa dá sledovať všetko ohľadom SEO?
Stratégia sa nedá úplne dlhodobo plánovať. Je to niečo, čo sa vyvíja v čase. A následne reagovať na zmeny, ktoré napríklad Google spraví. Ako majiteľ e-shopu by som sa tým nejako extra nezapodieval. Dajú sa sledovať nejaké novinky zo zahraničia, trendy… V Spotibo robia pravidelný newsletter, kde pridávajú rôzne novinky a informácie, ktoré by mohli byť užitočné, pokiaľ sa chcete tejto problematike venovať viac do hĺbky.
Niektorí odborníci tvrdia, že sa SEO nemení už 20 rokov. Je to tak?
Princíp a základy SEO zostávajú stále rovnaké. Čiže asi sa nedajú čakať nejaké radikálne zmeny, že by sa zrazu so SEO stalo niečo iné. Ide skôr o menšie modifikácie a úpravy, ktoré budú postupne prichádzať s novými technológiami. Za posledných 10 rokov sú základy stále rovnaké. Aktuálne sú nové technológie, ako AI, ktoré vie dopomôcť aj pri práci so SEO.
Čo je to SEO stratégia?
Vďaka stratégií pozná človek smer a čo chce dosiahnuť v danom projekte, firme, ale aj živote. V skratke by sa to dalo nazvať aj ako súbor činností a zmien, ktoré vykonáte, aby ste dosiahli prvú priečku vo vyhľadávaní. Základom je aj vízia, aby ste vedeli, čo chcete. Celkovo sú to akési piliere, ktoré keď sú urobené správne, zvyšujú šancu na úspech.
V ponímaní ako celku by sa dalo povedať, že SEO stratégia je len akási odnož celkovej stratégie firmy. Preto sa nedá robiť jedno bez druhého. Z toho následne vyplývajú aj rozpočty, ktoré vedia byť alokované, alebo celkové výstupy, ktoré by mali v rámci SEO vedieť pomôcť.
![](https://i.ytimg.com/vi/YyTaAkmDFWM/hqdefault.jpg)
Akým spôsobom robiť SEO, aby vám prinieslo výsledky, respektíve ako si vybrať tých správnych špecialistov, a ako SEO delegovať a ako zaňho platiť? Ján Januška
Je možné pracovať so SEO aj s malým rozpočtom?
Dá sa to celé spracovávať čiastkovo. Tým, že SEO je beh na dlhú trať, nemusí byť všetko postavené naraz. Taktiež ďalším faktorom môže byť zanietenosť a čas vlastníka e-shopu. Pokiaľ sa postavia základné parametre a následne si bude spracovávať články a popisy na web sám, vie ušetriť nejaké financie. Sú základné veci, ako napríklad web, bez ktorých sa dobré SEO nedá robiť. Toto je prakticky základ, ktorý musíte mať vždy na začiatku pokrytý.
Pri startupoch SEO asi nie je úplná prvá vec, na ktorú by ste sa mali pozerať. Avšak v prípade, že máte dostatok finančných prostriedkov, vie aj táto disciplína pomôcť.
Akým spôsobom v stratégii definovať cieľ?
Čím viac má človek skúseností, tým je paradoxne náročnejšie robiť nejaké odhady výsledkov. Prichádza tam veľmi veľa premenných. Je tam nejaký smer a rozsah, ktorý treba dosiahnuť, avšak je to veľmi nepredvídateľné. Na začiatku sa spraví nástrel, na základe ktorého sa potom odvíjajú aktivity, aby ste sa čo najviac priblížili kýženým výsledkom.
Ako overiť, či je súčasná SEO stratégia správna?
Keď je nastavená stratégia, tak presne viete, čo treba robiť, čo je cieľ a koľko to bude stáť. To podporujú dopredu dané jasné kroky. Nemôže to byť len pre príklad, že spravíte 30 článkov mesačne. To nie je stratégia. Skúsený človek vie v tomto prípade poradiť, aké úpravy na webe spraviť, aby sa neplatilo zbytočne za spätné odkazy, ale získavali sa nejakým iným rozumnejším spôsobom.
Ako sa vyhnúť penalizácii zo strany vyhľadávačov?
Rozhodne sú viaceré možnosti, akými sa vie web “pochovať.” Väčšinou však prichádzajú najskôr upozornenia, a teda pokiaľ to človek nerobí nejako cielene, väčšinou sa to dá ešte zachrániť.
Sú bežné konzultácie tretích strán?
Samozrejme ako aj v iných odvetviach, aj tu je to pomerne bežná prax. A Janko to určite víta. Je to aj forma, akou sa dokáže konzultant posúvať vpred a učiť nové veci.