5 min. čítanie

Ako na prípravu úspešnej SEO stratégie pre rok 2024? (Janko Januška – Spotibo)

SEO je magický pojem, ktorý je tu s nami už desaťročia. Aj keď niektorí sa každý rok tvária, že teraz už určite zomrie a nebude ho potrebné riešiť, stále tu je a stále funguje. Ako správne nastaviť SEO stratégiu, či má zmysel konzultovať prácu aj s treťou stranou a aké sú vyhliadky v tejto oblasti pre rok 2024 nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Janko Januška zo Spotibo.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 00:59 Máme sa báť roku 2024 z hľadiska SEO?
  • 01:57 Umrie SEO?
  • 03:10 Kde sa dá sledovať všetko ohľadom SEO?
  • 05:41 Niektorí odborníci tvrdia, že sa SEO nemení už 20 rokov. Je to tak?
  • 07:27 Čo je to SEO stratégia?
  • 11:56 Je možné pracovať so SEO aj s malým rozpočtom?
  • 21:49 Akým spôsobom v stratégii definovať cieľ?
  • 25:13 Ako overiť, či je súčasná SEO stratégia správna?
  • 32:55 Sú bežné konzultácie tretích strán?
  • 37:28 Finálne potvrdenie- SEO teda zatiaľ neumrie?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Máme sa báť roku 2024 z hľadiska SEO?

Skôr by sme to mali brať ako príležitosť. Všetky nové nástroje, ktoré prichádzajú, tak vedia veľmi dobre poslúžiť v rôznych oblastiach a SEO nie je výnimka. Stratégia sa tým pádom môže trošku meniť oproti minulosti. Princípy však budú stále rovnaké.

Umrie SEO?

O mnohých nástrojoch sa to tak hovorí každoročne, ale Janko s nadhľadom oponuje a nemyslí si, že by to tak malo v najbližšej dobe byť. Vzhľadom na všetky ostatné veci, ktoré vyhľadávače pridávajú do SERPu (výsledná stránka vyhľadávania) , môže ísť SEO trošku do úzadia a nemusí mať takú silnú pozíciu, ako iné moduly. Manévrovací priestor sa znižuje a treba s tým pracovať aj do budúcna, aby človek následne nebol zo dňa na deň prekvapený.

Kde sa dá sledovať všetko ohľadom SEO?

Stratégia sa nedá úplne dlhodobo plánovať. Je to niečo, čo sa vyvíja v čase. A následne reagovať na zmeny, ktoré napríklad Google spraví. Ako majiteľ e-shopu by som sa tým nejako extra nezapodieval. Dajú sa sledovať nejaké novinky zo zahraničia, trendy… V Spotibo robia pravidelný newsletter, kde pridávajú rôzne novinky a informácie, ktoré by mohli byť užitočné, pokiaľ sa chcete tejto problematike venovať viac do hĺbky.

Niektorí odborníci tvrdia, že sa SEO nemení už 20 rokov. Je to tak?

Princíp a základy SEO zostávajú stále rovnaké. Čiže asi sa nedajú čakať nejaké radikálne zmeny, že by sa zrazu so SEO stalo niečo iné. Ide skôr o menšie modifikácie a úpravy, ktoré budú postupne prichádzať s novými technológiami. Za posledných 10 rokov sú základy stále rovnaké. Aktuálne sú nové technológie, ako AI, ktoré vie dopomôcť aj pri práci so SEO.

Čo je to SEO stratégia?

Vďaka stratégií pozná človek smer a čo chce dosiahnuť v danom projekte, firme, ale aj živote. V skratke by sa to dalo nazvať aj ako súbor činností a zmien, ktoré vykonáte, aby ste dosiahli prvú priečku vo vyhľadávaní. Základom je aj vízia, aby ste vedeli, čo chcete. Celkovo sú to akési piliere, ktoré keď sú urobené správne, zvyšujú šancu na úspech.

V ponímaní ako celku by sa dalo povedať, že SEO stratégia je len akási odnož celkovej stratégie firmy. Preto sa nedá robiť jedno bez druhého. Z toho následne vyplývajú aj rozpočty, ktoré vedia byť alokované, alebo celkové výstupy, ktoré by mali v rámci SEO vedieť pomôcť.

|

Akým spôsobom robiť SEO, aby vám prinieslo výsledky, respektíve ako si vybrať tých správnych špecialistov, a ako SEO delegovať a ako zaňho platiť? Ján Januška

Je možné pracovať so SEO aj s malým rozpočtom?

Dá sa to celé spracovávať čiastkovo. Tým, že SEO je beh na dlhú trať, nemusí byť všetko postavené naraz. Taktiež ďalším faktorom môže byť zanietenosť a čas vlastníka e-shopu. Pokiaľ sa postavia základné parametre a následne si bude spracovávať články a popisy na web sám, vie ušetriť nejaké financie. Sú základné veci, ako napríklad web, bez ktorých sa dobré SEO nedá robiť. Toto je prakticky základ, ktorý musíte mať vždy na začiatku pokrytý.

Pri startupoch SEO asi nie je úplná prvá vec, na ktorú by ste sa mali pozerať. Avšak v prípade, že máte dostatok finančných prostriedkov, vie aj táto disciplína pomôcť.

Akým spôsobom v stratégii definovať cieľ?

Čím viac má človek skúseností, tým je paradoxne náročnejšie robiť nejaké odhady výsledkov. Prichádza tam veľmi veľa premenných. Je tam nejaký smer a rozsah, ktorý treba dosiahnuť, avšak je to veľmi nepredvídateľné. Na začiatku sa spraví nástrel, na základe ktorého sa potom odvíjajú aktivity, aby ste sa čo najviac priblížili kýženým výsledkom.

Ako overiť, či je súčasná SEO stratégia správna?

Keď je nastavená stratégia, tak presne viete, čo treba robiť, čo je cieľ a koľko to bude stáť. To podporujú dopredu dané jasné kroky. Nemôže to byť len pre príklad, že spravíte 30 článkov mesačne. To nie je stratégia. Skúsený človek vie v tomto prípade poradiť, aké úpravy na webe spraviť, aby sa neplatilo zbytočne za spätné odkazy, ale získavali sa nejakým iným rozumnejším spôsobom.

Ako sa vyhnúť penalizácii zo strany vyhľadávačov?

Rozhodne sú viaceré možnosti, akými sa vie web “pochovať.” Väčšinou však prichádzajú najskôr upozornenia, a teda pokiaľ to človek nerobí nejako cielene, väčšinou sa to dá ešte zachrániť.

Sú bežné konzultácie tretích strán?

Samozrejme ako aj v iných odvetviach, aj tu je to pomerne bežná prax. A Janko to určite víta. Je to aj forma, akou sa dokáže konzultant posúvať vpred a učiť nové veci.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nová doba copywritingu. Sú 4 € za normostranu v dobe AI veľa? (Daniel Výcha, Coolwriters)
7 min. čítanie

Nová doba copywritingu. Sú 4 € za normostranu v dobe AI veľa? (Daniel Výcha, Coolwriters)

Umelá inteligencia prišla ako veľkí voda a viacero marketingových pracovníkov sa chytalo za hlavu, čo bude s ich prácou. Veď vygenerovať dnes text akejkoľvek dĺžky zaberie nanajvýš pár sekúnd. Ale v konečnom dôsledku ide taktiež o kvalitu textu, čo zatiaľ AI nezvládne na takej úrovni, aby to bolo na mieru klientovi. Či berú copywriteri AI […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Online lead generation v B2B. Nemusí to skončiť pri vyplnenom formulári (Ivan Potančok, Vibration)
8 min. čítanie

Online lead generation v B2B. Nemusí to skončiť pri vyplnenom formulári (Ivan Potančok, Vibration)

B2B e-shopy a portály celkovo fungujú trošku rozdielne, ako klasické B2C shopy. Vyladená UI, jednoduché ovládanie a super konfigurátor sú len zlomkom súboru prvkov, ktoré by ste mali mať pre maximalizované zbieranie leadov. Ako dokážu dobré konfigurátori zlepšiť konverzný pomer, či má výhodu integrovaný CRM systém a prečo je vhodné mať pri podrobných formulároch nejaký […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+