
V rozhovore sa dozviete:
- 02:07 Nahradila už dnes AI juniorov?
- 03:00 Akú AI používajú v PS Digital?
- 03:53 Splnilo používanie AI Peťove očakávania?
- 06:08 Je niečo, čo Petra v súvislosti s AI prekvapilo?
- 08:00 Ktorému oddeleniu AI pomáha najviac?
- 10:00 Šetrí to reálne peniaze?
- 15:22 Aká osoba by mala túto tému v spoločnosti riešiť?
- 18:55 Ako podnecovať zamestnancov k väčšiemu využívaniu AI?
- 25:22 Čo môžeme očakávať s AI pre rok 2024?
- 26:55 Môže AI v budúcnosti znamenať problém pre spoločnosť?
- 31:38 Môže vzniknúť nejaká AI agentúra?
Nahradila už dnes AI juniorov?
Dalo by sa to tak povedať, že AI dokázala nahradiť opakujúce sa jednoduché veci. A to nie len v agentúrach, ale taktiež aj vo firmách. Umelá inteligencia pripraví dobrý základ, ktorý následne v PS Digital kontrolujú a upravujú na finálny výstup mid a senior ľudia.
Akú AI používajú v PS Digital?
Chat-GPT je univerzálny nástroj, ktorý pozná pravdepodobne väčšina marketingovej obce. V agentúre ho zvyknú využívať najmä na prípravu textov, ale taktiež aj na analyzovanie výsledkov kampaní. Okrem textu dokáže nástroj analyzovať aj obrázky. Rôzne plug-iny vedia taktiež dopomôcť ku kvalitným výsledkom. Je len na človeku, aké a na čo sa rozhodne využiť…
Splnilo používanie AI Peťove očakávania?
Peter nemal prehnané očakávania, skôr na to pozeral realisticky. Bol z nástroja nadšený a postupne sa s ním zoznamoval ďalej, aby ho vedel naplno využiť. V konečnom dôsledku mu to prinieslo množstvo benefitov, ktoré pri bežnej práci dokáže využiť. Ide o zrýchlenie a zjednodušenie procesu. Keď dokáže nástroj prelúskať komplikované texty a dodať základnú myšlienku, ktorú následne už len dotvorí skúsený človek, je to extrémny benefit.
Je niečo, čo Petra v súvislosti s AI prekvapilo?
Najviac asi dotváranie fotografií a celkovo príprava grafiky, ktorá je na nerozoznanie od reality. Samozrejme nie je to dokonalé a na internetoch koluje množstvo nepodarených realizácií, ale ten nástroj ani nemá byť dokonalý a vždy bude potrebovať spoluprácu človeka. Čím kvalitnejšie je ale zadanie, tým lepší výsledok sa dá očakávať.
Ktorému oddeleniu AI pomáha najviac?
V PS Digital majú pravidelné workshopy, čo je nové v tejto technológii, vydávajú aj newsletter s informáciami. Každému to prináša niečo iné a dokáže si z toho zobrať iné poznatky, ktoré vie následne využiť. Nie je to len o úspore času, ale taktiež výstupy sú kvalitnejšie.
Šetrí to reálne peniaze?
Nedá sa to exaktne zmerať, či to ušetrilo peniaze alebo hodiny. Je to len iný prístup k práci a človek si z toho vie zobrať málo aj veľa, podľa vlastných preferencií či potrieb. Využitie AI by nemalo byť niečo tabu, alebo naopak sa tým chváliť, že daný výstup spracovala umelá inteligencia. Ide o výsledok a ten je vďaka využitiu AI kvalitnejší a mnohokrát aj rýchlejší. Ale pred odoslaním klientovi aj tak vždy výstup z Chat-GPT spracuje človek.
Aká osoba by mala túto tému v spoločnosti riešiť?
Výhodou je sledovať novinky v tejto oblasti. Napríklad aj agentúra PS Digital pripravuje pravidelný newsletter stredai.sk, v ktorom sú novinky pekne sumarizované. Pokiaľ chce byť niekto líder v oblasti AI, najskôr si pozrie nejaké novinky a následne ide viac do hĺbky a testovať. Vychádza z toho pracovná pozícia prompt inžinier, ktorý dokáže správne zadávať veci do nástrojov AI a získavať tým lepšie výsledky.

Ako podnecovať zamestnancov k väčšiemu využívaniu AI?
V PS Digital sa snažia maximalizovať využitie tejto technológie. Nemajú to ako povinnosť, ale snažia sa maximalizovať výsledky. A nikto z agentúry to neberie ako povinnosť, skôr ako príležitosť. Keď sa to robí správne, je to výhodné pre všetky zainteresované strany.
Čo môžeme očakávať s AI pre rok 2024?
Peter nemá prehnané očakávania, avšak prijal by lepšie spracovávanie videí pomocou AI. Druhou vecou je faktografia. Nástroje umelej inteligencie zatiaľ nie sú v tomto smere príliš spoľahlivé.
Môže AI v budúcnosti znamenať problém pre spoločnosť?
Určite najmä z hľadiska deepfake. Už teraz vznikajú nástroje, ktoré dokážu odhaliť obsah tvorený AI. Ide najmä o bezpečnosť a overovanie informácii, aby v spoločnosti nevznikali nepríjemné situácie.