Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
4 min. čítanie

Aké má dnes AI miesto v reklamných agentúrach a e-commerce projektoch? (Peter Šebo – PS Digital)

Téma umelej inteligencie sa nám vracia ako bumerang a v pravidelných intervaloch vám prinášame nové informácie. Niet sa čomu čudovať, je to veľký zlom a môže to byť pre svet podobný míľnik, ako kedysi zavedenie internetu. Čo je vlastne najväčší benefit AI a ako to využiť v pracovnom živote nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Peťo Šebo z PS Digital.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
|
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:07 Nahradila už dnes AI juniorov?
  • 03:00 Akú AI používajú v PS Digital?
  • 03:53 Splnilo používanie AI Peťove očakávania?
  • 06:08 Je niečo, čo Petra v súvislosti s AI prekvapilo?
  • 08:00 Ktorému oddeleniu AI pomáha najviac?
  • 10:00 Šetrí to reálne peniaze?
  • 15:22 Aká osoba by mala túto tému v spoločnosti riešiť?
  • 18:55 Ako podnecovať zamestnancov k väčšiemu využívaniu AI?
  • 25:22 Čo môžeme očakávať s AI pre rok 2024?
  • 26:55 Môže AI v budúcnosti znamenať problém pre spoločnosť?
  • 31:38 Môže vzniknúť nejaká AI agentúra?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Nahradila už dnes AI juniorov?

Dalo by sa to tak povedať, že AI dokázala nahradiť opakujúce sa jednoduché veci. A to nie len v agentúrach, ale taktiež aj vo firmách. Umelá inteligencia pripraví dobrý základ, ktorý následne v PS Digital kontrolujú a upravujú na finálny výstup mid a senior ľudia.

Akú AI používajú v PS Digital?

Chat-GPT je univerzálny nástroj, ktorý pozná pravdepodobne väčšina marketingovej obce. V agentúre ho zvyknú využívať najmä na prípravu textov, ale taktiež aj na analyzovanie výsledkov kampaní. Okrem textu dokáže nástroj analyzovať aj obrázky. Rôzne plug-iny vedia taktiež dopomôcť ku kvalitným výsledkom. Je len na človeku, aké a na čo sa rozhodne využiť…

Splnilo používanie AI Peťove očakávania?

Peter nemal prehnané očakávania, skôr na to pozeral realisticky. Bol z nástroja nadšený a postupne sa s ním zoznamoval ďalej, aby ho vedel naplno využiť. V konečnom dôsledku mu to prinieslo množstvo benefitov, ktoré pri bežnej práci dokáže využiť. Ide o zrýchlenie a zjednodušenie procesu. Keď dokáže nástroj prelúskať komplikované texty a dodať základnú myšlienku, ktorú následne už len dotvorí skúsený človek, je to extrémny benefit.

Je niečo, čo Petra v súvislosti s AI prekvapilo?

Najviac asi dotváranie fotografií a celkovo príprava grafiky, ktorá je na nerozoznanie od reality. Samozrejme nie je to dokonalé a na internetoch koluje množstvo nepodarených realizácií, ale ten nástroj ani nemá byť dokonalý a vždy bude potrebovať spoluprácu človeka. Čím kvalitnejšie je ale zadanie, tým lepší výsledok sa dá očakávať.

Ktorému oddeleniu AI pomáha najviac?

V PS Digital majú pravidelné workshopy, čo je nové v tejto technológii, vydávajú aj newsletter s informáciami. Každému to prináša niečo iné a dokáže si z toho zobrať iné poznatky, ktoré vie následne využiť. Nie je to len o úspore času, ale taktiež výstupy sú kvalitnejšie.

Šetrí to reálne peniaze?

Nedá sa to exaktne zmerať, či to ušetrilo peniaze alebo hodiny. Je to len iný prístup k práci a človek si z toho vie zobrať málo aj veľa, podľa vlastných preferencií či potrieb. Využitie AI by nemalo byť niečo tabu, alebo naopak sa tým chváliť, že daný výstup spracovala umelá inteligencia. Ide o výsledok a ten je vďaka využitiu AI kvalitnejší a mnohokrát aj rýchlejší. Ale pred odoslaním klientovi aj tak vždy výstup z Chat-GPT spracuje človek.

Aká osoba by mala túto tému v spoločnosti riešiť?

Výhodou je sledovať novinky v tejto oblasti. Napríklad aj agentúra PS Digital pripravuje pravidelný newsletter stredai.sk, v ktorom sú novinky pekne sumarizované. Pokiaľ chce byť niekto líder v oblasti AI, najskôr si pozrie nejaké novinky a následne ide viac do hĺbky a testovať. Vychádza z toho pracovná pozícia prompt inžinier, ktorý dokáže správne zadávať veci do nástrojov AI a získavať tým lepšie výsledky.

|

Ako podnecovať zamestnancov k väčšiemu využívaniu AI?

V PS Digital sa snažia maximalizovať využitie tejto technológie. Nemajú to ako povinnosť, ale snažia sa maximalizovať výsledky. A nikto z agentúry to neberie ako povinnosť, skôr ako príležitosť. Keď sa to robí správne, je to výhodné pre všetky zainteresované strany.

Čo môžeme očakávať s AI pre rok 2024?

Peter nemá prehnané očakávania, avšak prijal by lepšie spracovávanie videí pomocou AI. Druhou vecou je faktografia. Nástroje umelej inteligencie zatiaľ nie sú v tomto smere príliš spoľahlivé.

Môže AI v budúcnosti znamenať problém pre spoločnosť?

Určite najmä z hľadiska deepfake. Už teraz vznikajú nástroje, ktoré dokážu odhaliť obsah tvorený AI. Ide najmä o bezpečnosť a overovanie informácii, aby v spoločnosti nevznikali nepríjemné situácie.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo sa za pár písmen platí ako za luxusnú vilu? Výročná správa internetu 2024 (Peter Bíro, SK-NIC)
5 min. čítanie

Prečo sa za pár písmen platí ako za luxusnú vilu? Výročná správa internetu 2024 (Peter Bíro, SK-NIC)

Ako si stojí Slovensko v online priestore a čo nás čaká v roku 2025? V rozhovore sa dozviete, prečo sa počet e-shopov znížil, hoci trh rástol, akú hodnotu majú vzácne domény a prečo je kybernetická bezpečnosť stále problém. Rozoberieme aj vplyv umelej inteligencie na trh práce a jej riziká pri šírení dezinformácií. Dotkneme sa aj […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Sociálne siete a AI? Už to nie je len o obrázkoch a statusoch (Peter Šebo, PS:Digital)
5 min. čítanie

Sociálne siete a AI? Už to nie je len o obrázkoch a statusoch (Peter Šebo, PS:Digital)

Práca s AI už dnes nie len o ChatGPT. Na konkrétne úlohy sa dajú využiť špecifické nástroje, s ktorými môžete dostať lepšie výsledky. A práve to je hlavný benefit umelej inteligencie. Ako sa to všetko za posledný pol rok posunulo, tipy na konkrétne nástroje a aký program vám vie ušetriť až 80% práce pri spravovaní […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+