Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Aké má dnes AI miesto v reklamných agentúrach a e-commerce projektoch? (Peter Šebo – PS Digital)

Téma umelej inteligencie sa nám vracia ako bumerang a v pravidelných intervaloch vám prinášame nové informácie. Niet sa čomu čudovať, je to veľký zlom a môže to byť pre svet podobný míľnik, ako kedysi zavedenie internetu. Čo je vlastne najväčší benefit AI a ako to využiť v pracovnom živote nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Peťo Šebo z PS Digital.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:07 Nahradila už dnes AI juniorov?
  • 03:00 Akú AI používajú v PS Digital?
  • 03:53 Splnilo používanie AI Peťove očakávania?
  • 06:08 Je niečo, čo Petra v súvislosti s AI prekvapilo?
  • 08:00 Ktorému oddeleniu AI pomáha najviac?
  • 10:00 Šetrí to reálne peniaze?
  • 15:22 Aká osoba by mala túto tému v spoločnosti riešiť?
  • 18:55 Ako podnecovať zamestnancov k väčšiemu využívaniu AI?
  • 25:22 Čo môžeme očakávať s AI pre rok 2024?
  • 26:55 Môže AI v budúcnosti znamenať problém pre spoločnosť?
  • 31:38 Môže vzniknúť nejaká AI agentúra?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Nahradila už dnes AI juniorov?

Dalo by sa to tak povedať, že AI dokázala nahradiť opakujúce sa jednoduché veci. A to nie len v agentúrach, ale taktiež aj vo firmách. Umelá inteligencia pripraví dobrý základ, ktorý následne v PS Digital kontrolujú a upravujú na finálny výstup mid a senior ľudia.

Akú AI používajú v PS Digital?

Chat-GPT je univerzálny nástroj, ktorý pozná pravdepodobne väčšina marketingovej obce. V agentúre ho zvyknú využívať najmä na prípravu textov, ale taktiež aj na analyzovanie výsledkov kampaní. Okrem textu dokáže nástroj analyzovať aj obrázky. Rôzne plug-iny vedia taktiež dopomôcť ku kvalitným výsledkom. Je len na človeku, aké a na čo sa rozhodne využiť…

Splnilo používanie AI Peťove očakávania?

Peter nemal prehnané očakávania, skôr na to pozeral realisticky. Bol z nástroja nadšený a postupne sa s ním zoznamoval ďalej, aby ho vedel naplno využiť. V konečnom dôsledku mu to prinieslo množstvo benefitov, ktoré pri bežnej práci dokáže využiť. Ide o zrýchlenie a zjednodušenie procesu. Keď dokáže nástroj prelúskať komplikované texty a dodať základnú myšlienku, ktorú následne už len dotvorí skúsený človek, je to extrémny benefit.

Je niečo, čo Petra v súvislosti s AI prekvapilo?

Najviac asi dotváranie fotografií a celkovo príprava grafiky, ktorá je na nerozoznanie od reality. Samozrejme nie je to dokonalé a na internetoch koluje množstvo nepodarených realizácií, ale ten nástroj ani nemá byť dokonalý a vždy bude potrebovať spoluprácu človeka. Čím kvalitnejšie je ale zadanie, tým lepší výsledok sa dá očakávať.

Ktorému oddeleniu AI pomáha najviac?

V PS Digital majú pravidelné workshopy, čo je nové v tejto technológii, vydávajú aj newsletter s informáciami. Každému to prináša niečo iné a dokáže si z toho zobrať iné poznatky, ktoré vie následne využiť. Nie je to len o úspore času, ale taktiež výstupy sú kvalitnejšie.

Šetrí to reálne peniaze?

Nedá sa to exaktne zmerať, či to ušetrilo peniaze alebo hodiny. Je to len iný prístup k práci a človek si z toho vie zobrať málo aj veľa, podľa vlastných preferencií či potrieb. Využitie AI by nemalo byť niečo tabu, alebo naopak sa tým chváliť, že daný výstup spracovala umelá inteligencia. Ide o výsledok a ten je vďaka využitiu AI kvalitnejší a mnohokrát aj rýchlejší. Ale pred odoslaním klientovi aj tak vždy výstup z Chat-GPT spracuje človek.

Aká osoba by mala túto tému v spoločnosti riešiť?

Výhodou je sledovať novinky v tejto oblasti. Napríklad aj agentúra PS Digital pripravuje pravidelný newsletter stredai.sk, v ktorom sú novinky pekne sumarizované. Pokiaľ chce byť niekto líder v oblasti AI, najskôr si pozrie nejaké novinky a následne ide viac do hĺbky a testovať. Vychádza z toho pracovná pozícia prompt inžinier, ktorý dokáže správne zadávať veci do nástrojov AI a získavať tým lepšie výsledky.

Ako podnecovať zamestnancov k väčšiemu využívaniu AI?

V PS Digital sa snažia maximalizovať využitie tejto technológie. Nemajú to ako povinnosť, ale snažia sa maximalizovať výsledky. A nikto z agentúry to neberie ako povinnosť, skôr ako príležitosť. Keď sa to robí správne, je to výhodné pre všetky zainteresované strany.

Čo môžeme očakávať s AI pre rok 2024?

Peter nemá prehnané očakávania, avšak prijal by lepšie spracovávanie videí pomocou AI. Druhou vecou je faktografia. Nástroje umelej inteligencie zatiaľ nie sú v tomto smere príliš spoľahlivé.

Môže AI v budúcnosti znamenať problém pre spoločnosť?

Určite najmä z hľadiska deepfake. Už teraz vznikajú nástroje, ktoré dokážu odhaliť obsah tvorený AI. Ide najmä o bezpečnosť a overovanie informácii, aby v spoločnosti nevznikali nepríjemné situácie.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Správny brief na tvorbu a vylepšenia e-shopu vám vie ušetriť tisíce EUR (Ivan Cingel – CREATIVE sites)
5 min. čítanie

Správny brief na tvorbu a vylepšenia e-shopu vám vie ušetriť tisíce EUR (Ivan Cingel – CREATIVE sites)

Pri vývoji nového webu sa často robia podobné chyby. Trvanie na vlastných prvkoch bez predchádzajúcej konzultácie či nerealistické časové aj finančné nároky sú na dennom poriadku. Ako by mal proces tvorby nového webu či e-shopu vyzerať, ktorí ľudia z firmy by sa do procesu mali zapojiť a či je nejaký magický všeobecný checklist, vďaka ktorému […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Ako na prípravu úspešnej SEO stratégie pre rok 2024? (Janko Januška  – Spotibo)
5 min. čítanie

Ako na prípravu úspešnej SEO stratégie pre rok 2024? (Janko Januška – Spotibo)

SEO je magický pojem, ktorý je tu s nami už desaťročia. Aj keď niektorí sa každý rok tvária, že teraz už určite zomrie a nebude ho potrebné riešiť, stále tu je a stále funguje. Ako správne nastaviť SEO stratégiu, či má zmysel konzultovať prácu aj s treťou stranou a aké sú vyhliadky v tejto oblasti […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+