
Užívatelia často reagujú na reklamy iba sporadicky – neznamená to však, že by ich nevnímali. Vnímanie je ale ťažko uchopiteľné a ešte ťažšie je podľa neho optimalizovať. Vybudovať si správne cielenie pre kampaň len na základe jej výsledkov je nielen nákladné, ale často aj zdĺhavé, keďže je potrebné si nazbierať dostatočne veľkú reprezentatívnu vzorku, nad ktorou už je možné robiť tie správne rozhodnutia.
Analýza sentimentu zbiera dáta omnoho rýchlejšie a umožňuje tak rýchlejšiu optimalizáciu a poskytuje podrobnejšie dáta o pôsobení kreatívy v celom reklamnom priestore.
Čo to teda vlastne je?
Žijeme v dobe sociálnych sietí, ktoré naučili ľudí reagovať na obsah. Či už vedome, alebo podvedome, pozitívne, alebo negatívne. Vďaka tomu ochota akokoľvek ohodnotiť obsah násobne prevyšuje mieru ochoty ľudí interagovať s reklamou. Pridanie reakčných ikon do kreatív preto práve môže pomôcť identifikovať emócie, postoje a nálady cieľového publika.
Odozva používateľov na reakčné ikony sa môže líšiť v závislosti od rôznych faktorov vrátane kontextu a dizajnu. Vo všeobecnosti povzbudzujú zapájanie sa používateľov, pretože poskytujú veľmi jednoduchý, rýchly, vizuálne intuitívny a hlavne veľmi dobre známy spôsob poskytovania spätnej väzby. Čo v konečnom dôsledku vedie k vysokej miere odozvy.
Analýza používa techniky strojového učenia a kombinuje dáta z reakcií ľudí na reklamu s dátami správania sa ľudí, ktorí reklamu vidia, ako je napríklad sledovanie času ako dlho je reklama zobrazená vo viditeľnej časti stránky, či sa k nej človek vrátil, alebo koľko času venoval prehliadaniu si reklamy.
Na tomto základe je vytvorený prediktívny model až na úrovni jednotlivých placementov, ktorý sa následne využíva na optimalizáciu kampane.
Je dôležité vždy zabezpečiť, aby sa údaje, ktoré sú vyzbierané na analýzu, validovali a vyčistili od akýchkoľvek falošných signálov, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť dôveryhodnosť výsledného modelu. Konzistentné merania umožňujú zdieľania poznatkov medzi kampaňami a umožňujú ešte komplexnejšie analýzy.
Okrem optimalizácie cielenia kampane vie analýza sentimentu pomôcť aj marketingovým špecialistom, dizajnérom či produktovým manažérom vylepšiť obsah, znenie či funkcionalitu reklám tak, aby čo najviac rezonovali s cieľovým publikom.