4 min. čítanie

Sú Performance Max kampane trhák alebo prepadák?

Google pred nejakou dobou začal opúšťať SMART kampane a priniesol nám novinku v podobe Performance Max formátu. Ten, na rozdiel od ostatných reklamných formátov od Google, má k dispozícii celý jeho reklamný priestor. Na kampaň teda narazíte ako vo vyhľadávacej sieti (vyhľadávače, nákupy, mapy,...), tak v tej obsahovej (YouTube, Gmail, Blogger,...). Máte teda šancu potenciálneho zákazníka zasiahnuť prakticky kedykoľvek a kdekoľvek, kam sa na internete vydá. Je to naozaj to, čo chceme?

Filip Svárovský Filip Svárovský
CEO Tanganica
Sú Performance Max kampane trhák alebo prepadák?

Odzvonilo PLA a DSA kampaniam?

DSA kampane, teda Dynamic Search Ads, tvoria nadpis a popis. Nadpis sa však generuje automaticky, dynamický a krátky popis je potrebné vytvoriť ideálne s pomocou vášho marketingového špecialistu. Môžete si túto kampaň predstaviť nasledovne:

Kampaň je vždy značená a rozoznateľná od ostatných ponúk vyhľadávania. A ako sa líšia DSA od PLA?

PLA sú kampane s produktovými informáciami, teda Product Listing Ads. Na ich vytvorenie budete potrebovať produktový feed, inak tiež XML feed, a to ideálne priamo určený na inzerciu na Google.

Veľa e-shopových riešení, ako napríklad Shoptet alebo UpGates, ich vo svojom rozhraní priamo ponúka na generovanie. Narozdiel od DSA sa v prípade PLA zobrazí fotka produktu, jeho názov a cena. Je teda potrebné mať názvy správne formulované a cenovú politiku nastavenú tak, aby bola konkurencieschopná. Vizuálne si PLA kampaň môžete predstaviť takto:

Staršie reklamné formáty rozhodne svoju cieľovú skupinu nestratia. DSA budú využívať špecialisti pre väčšie e-shopy, kde nie je kapacita vytvárať viac konkretizované reklamné kampane.

Kampane Performance Max ich ale dokážu zastúpiť, len je v ich prípade ťažšie napríklad zakazovanie zacielenia na určité slová. O tom ale neskôr. Čo sa týka PLA, tie Performance Max dokážu 100% zastúpiť.

Prečo by vás teda Performance Max kampane mali zaujímať?

Kampane sú zaujímavé už len vďaka svojim zobrazovacím schopnostiam. Pozrite sa, kde všade sa s nimi okrem Shoppingu môžete stretnúť:

Pre ich fungovanie je potrebné vyplniť niekoľko assetov ako sú obrázky, logá, nadpisy alebo texty. S tým je potrebné dať si prácu, ale rozhodne sa vám to oplatí! Majú totiž veľký potenciál osloviť zákazníka aj tam, kde by to úplne nečakal. A vďaka vami dobre zvoleným podkladom si ho len získate.

Recenzie na tento formát sú ale všelijaké. Niektorí si ich chvália, ale veľa ľudí s nimi má zlú skúsenosť. Nemenovaná marketingová platforma spracovala vďaka svojej veľkej vzorke prípadovú štúdiu, kde rozobrala, čo spustenie Performance Max kampaní prinieslo jej klientom.

V druhom kvartáli roku 2022 testovala úspešnosť nového formátu na 150 e-shopoch predávajúcich tovar v rôznych segmentoch. E-shopy celkovo minuli niekoľko miliónov korún.

Platforma zistila, že pri klientoch, ktorí si Performance Max kampane spustili, dokáže znížiť PNO až o 11 %! Kampane začali kupovať väčší objem trafficu a vďaka širokému spektru zobrazenia a čiastočnému retargetingu, dokážu kampane osloviť zákazníka prakticky kdekoľvek.

Správne nastavené reklamné účty a kvalitné podklady potom zabezpečia, že potenciálneho zákazníka premení na spokojného kupujúceho.

Čo treba vedieť, keď chcem spustiť Performance Max kampane?

Pretože sa kampane môžu vyskytovať aj v klasickom vyhľadávaní, občas sa môžu zobrazovať na brandové vyhľadávacie dopyty. Čo ale vieme priamo od Google accountov je, že správne nastavenú brandovú kampaň žiadna Performance Max kampaň v aukcii neprebije. Pokiaľ je teda brandová kampaň e-shopu nastavená správne, bude mať vždy prednosť.

Ako mínus Performance Max kampaní môžeme spomenúť napríklad to, že z nich nemožno vylúčiť dané kľúčové slová. O to musíte požiadať vašu podporu zo strany Google accountov.

Tento postup je zložitý aj hlavne preto, že sa vylučovanie neodporúča. Cieľom je nastaviť kampaň tak, aby doručovala výsledky bez využitia kľúčových slov, ktoré využívať nechcete. Lepší prístup určite uvítate u automaticky generovaného videa na YouTube.

Tie totiž, na rozdiel od kľúčových slov, môžete z inzerovania vylúčiť sami. Dosť často totiž videá nie sú v súlade s vaším brandom a ich spracovanie by mohlo potenciálneho zákazníka akurát odradiť. Na tomto by mohol Google v budúcnosti ešte zapracovať.

Kampane tu sú zatiaľ ale veľmi krátky čas na to, aby sme ich mohli odsúdiť alebo postaviť na stupne víťazov. Čo však vieme určite je, že tým, ktorí s nimi vedia pracovať, prináša veľmi výrazný nárast tržieb a zvyšujú výkon online inzerovania. A aké skúsenosti s Performance Max kampaňami máte vy?

Zdieľať článok
Filip Svárovský
CEO Tanganica

Filip je CEO, marketingový špecialista a spoluzakladateľ start-upu Tanganica, ktorý bol založený v roku 2020. Dovtedy pôsobil v spoločnosti Biano. Vystúpil v podcaste Mladý podnikatel, napísal vlastnú knihu a podieľal sa na tvorbe článku napríklad do magazínu CzechCrunch. Okrem toho ešte študuje odbor Marketing a medzinárodný obchod na Ekonomickej fakulte Technickej univerzity v Liberci.

Tento článok ti prináša

Tanganica

Tanganica je online platforma, ktorá umožňuje jednoduché spustenie reklám pre e-shopy na internete. Ponúka rôzne funkcie, vrátane jednoduchého nastavenia, prehľadných štatistík v reálnom čase a možnosti využitia rôznych reklamných formátov. Tanganica je určená pre všetky e-shopy, ktoré chcú efektívne a jednoducho riešiť svoju reklamnú agendu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+