Čo sú Performance Max kampane?
Performance Max (PM) kampaň je najnovšou kategóriou v Google Ads. Kombinuje všetky ostatné typy reklám a funguje ako doplnok k vyhľadávacím kampaniam.
PM kampane sú zamerané na maximálny výkon. Ich cieľom je zobraziť vizuálne a textové reklamy v kombinácii s produktami cez jedinú kampaň. Keďže strojové učenie pracuje neustále, algoritmus rovnako neustále optimalizuje kampane.
Majú záber naprieč všetkými kanálmi a funnelmi (remarketing + akvizícia).
Na jeseň 2022 nahradia Smart Shopping – začnite ich preto testovať čo najskôr.
Princíp PM kampaní
Aj keď sú PM kampane takmer samostatné, zodpovednosť za výsledky bude stále na vašich pleciach. Žiadna kampaň sa nespustí bez potrebných podkladov.
- Každej kampani je potrebné určiť cieľ. Chcete predávať, zvýšiť návštevnosť e-shopu alebo zbierať leady?
- Google vytvorí reklamy automaticky podľa vašich podkladov. Od vás potrebuje texty, fotky, videá alebo CTA prvky.
Ako vytvoriť novú PM kampaň?
Majte na pamäti, že PM kampane od vás potrebujú: reklamné ciele, cieľ konverzie, textové a grafické podklady a signály publika.
Reklamné ciele
Na Slovensku môžete momentálne vyberať z 3 cieľov: Predaj, Potenciálni zákazníci, Návštevnosť webu.
Cieľ konverzie
Aby sa mohla kampaň maximálne optimalizovať, je potrebné určiť jej relevantné ciele. Tie sú automaticky nastavené podľa reklamných cieľov, ktoré vyberáte na začiatku. Nemusíte však využiť všetky ciele. Tie, ktoré vám nevyhovujú, môžete vymazať.
Textové a grafické podklady
PM vytvára kampane automaticky. Musíte mu však dodať potrebné podklady – logo, fotky, videá, texty a CTA prvky.
Pamätajte, že video musí mať minimálne 10 sekúnd, v jednej kampani ich nemôže byť viac ako 5. Obrázky by mali byť vo formáte jpeg, png alebo gif. Do kampane však môžete pridať maximálne 15 obrázkov. Ako podklad slúžia aj minimálne 3 nadpisy do 30 znakov, jeden dlhý nadpis do 90 znakov a 3 opisy do 90 znakov.
Signály publika
Signálmi ponúkate odpoveď na otázku, akým ľuďom chcete predávať svoje produkty. Googlu napoviete, koho má hľadať.
Publikum volíte podľa segmentov, záujmov alebo demografických údajov.
Výhody Performance Max
Keďže sa kampane optimalizujú automaticky, ich výkon sa ladí oveľa rýchlejšie, ako by to urobil človek. Ste zbavení manuálneho testovania a výsledky uvidíte rýchlejšie.
Detailný reporting
Keďže interpretovať výsledky priamo od Google sa niekedy zdá náročné, nové PM kampane sľubujú podrobný reporting o reklame, cieľovom publiku, dosahu či dopade reklamy.
Vyššia návratnosť investície
Stroje sa učia rýchlejšie ako človek. Predídete tak množstvu menších chýb, čo sa odrazí na zvýšení návratnosti investícií.
Google testoval svoje nové kampane v Európe, Afrike a na Blízkom Východe. Cena za konverziu sa nezmenila, no počet konverzií narástol o 13 %.
Úskalia Google Ads Performance Max
PM kampane sa zobrazujú vo všetkých kanáloch: vo vyhľadávacej sieti, YouTube, službe Gmail, Google Display, v Google mapách a v Discovery feede. Nie sú tak ideálne pre tých, ktorí využívajú prevažne Video a Display Ads.
Keďže sú kampane automatizované, strácate nad nimi časť kontroly. Pokiaľ však nezanedbáte prípravu kvalitných podkladov, máte našliapnuté na rýchlu návratnosť investícií.