Zaujíma ma
7. júla 2022

Veronika Svajčiaková

Content Specialist v Dexfinity
7. júla 2022

Performance Max: Kampane, ktoré vyšvihnú Google Ads na novú úroveň

2 min čítanie

Predstavte si, že za vaše kampane preberie plnú zodpovednosť umelá inteligencia. Tam, kde končia možnosti človeka, prichádzajú na rad Performance Max kampane. Strojové učenie, automatizácia a optimalizácia 24 hodín denne už čoskoro nahradia Smart Shopping a Local kampane. Viete, ako fungujú?

Čo sú Performance Max kampane?

Performance Max (PM) kampaň je najnovšou kategóriou v Google Ads. Kombinuje všetky ostatné typy reklám a funguje ako doplnok k vyhľadávacím kampaniam.

PM kampane sú zamerané na maximálny výkon. Ich cieľom je zobraziť vizuálne a textové reklamy v kombinácii s produktami cez jedinú kampaň. Keďže strojové učenie pracuje neustále, algoritmus rovnako neustále optimalizuje kampane.

Majú záber naprieč všetkými kanálmi a funnelmi (remarketing + akvizícia).

Na jeseň 2022 nahradia Smart Shopping – začnite ich preto testovať čo najskôr.

Princíp PM kampaní

Aj keď sú PM kampane takmer samostatné, zodpovednosť za výsledky bude stále na vašich pleciach. Žiadna kampaň sa nespustí bez potrebných podkladov.

  1. Každej kampani je potrebné určiť cieľ. Chcete predávať, zvýšiť návštevnosť e-shopu alebo zbierať leady?
  2. Google vytvorí reklamy automaticky podľa vašich podkladov. Od vás potrebuje texty, fotky, videá alebo CTA prvky.

Ako vytvoriť novú PM kampaň?

Majte na pamäti, že PM kampane od vás potrebujú: reklamné ciele, cieľ konverzie, textové a grafické podklady a signály publika.

Reklamné ciele

Na Slovensku môžete momentálne vyberať z 3 cieľov: Predaj, Potenciálni zákazníci, Návštevnosť webu.

Cieľ konverzie

Aby sa mohla kampaň maximálne optimalizovať, je potrebné určiť jej relevantné ciele. Tie sú automaticky nastavené podľa reklamných cieľov, ktoré vyberáte na začiatku. Nemusíte však využiť všetky ciele. Tie, ktoré vám nevyhovujú, môžete vymazať.

Textové a grafické podklady

PM vytvára kampane automaticky. Musíte mu však dodať potrebné podklady – logo, fotky, videá, texty a CTA prvky.

Pamätajte, že video musí mať minimálne 10 sekúnd, v jednej kampani ich nemôže byť viac ako 5. Obrázky by mali byť vo formáte jpeg, png alebo gif. Do kampane však môžete pridať maximálne 15 obrázkov. Ako podklad slúžia aj minimálne 3 nadpisy do 30 znakov, jeden dlhý nadpis do 90 znakov a 3 opisy do 90 znakov.

Signály publika

Signálmi ponúkate odpoveď na otázku, akým ľuďom chcete predávať svoje produkty. Googlu napoviete, koho má hľadať.

Publikum volíte podľa segmentov, záujmov alebo demografických údajov.

Výhody Performance Max

Keďže sa kampane optimalizujú automaticky, ich výkon sa ladí oveľa rýchlejšie, ako by to urobil človek. Ste zbavení manuálneho testovania a výsledky uvidíte rýchlejšie.

Detailný reporting

Keďže interpretovať výsledky priamo od Google sa niekedy zdá náročné, nové PM kampane sľubujú podrobný reporting o reklame, cieľovom publiku, dosahu či dopade reklamy.

Vyššia návratnosť investície

Stroje sa učia rýchlejšie ako človek. Predídete tak množstvu menších chýb, čo sa odrazí na zvýšení návratnosti investícií.

Google testoval svoje nové kampane v Európe, Afrike a na Blízkom Východe. Cena za konverziu sa nezmenila, no počet konverzií narástol o 13 %.

Úskalia Google Ads Performance Max

PM kampane sa zobrazujú vo všetkých kanáloch: vo vyhľadávacej sieti, YouTube, službe Gmail, Google Display, v Google mapách a v Discovery feede. Nie sú tak ideálne pre tých, ktorí využívajú prevažne Video a Display Ads.

Keďže sú kampane automatizované, strácate nad nimi časť kontroly. Pokiaľ však nezanedbáte prípravu kvalitných podkladov, máte našliapnuté na rýchlu návratnosť investícií.

Získaj novinky ako prvý

Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.

Autor článku

Veronika Svajčiaková

Content Specialist v Dexfinity

Veronika pracuje v Dexfinity ako Content Specialist. Zameriava sa na písanie blogových článkov, SEO a PR aktivity. Vopred ju ženie chuť neustále sa zlepšovať, vďaka čomu rýchlo zapadla do Dexfinity tímu.

Tento článok prináša

Sme medzinárodný tím 63+ online marketérov a e-commerce špecialistov. Naším primárnym zameraním je optimalizácia a škálovanie online podnikania partnerských firiem na domácom trhu a ich následný export za hranice. V marketingu si veríme už od roku 2009. Preto si necháme zaplatiť, len ak prinesieme výsledky.


Posledné
Obľúbené