Detský sortiment v 25 predajniach
Testovacia fáza sa týka len detského sortimentu, celkovo asi 2 000 položiek, ktoré sú k dispozícii v 22 obchodoch v severozápadnom Anglicku a v troch v severnom Walese. Spoločnosť Primark, ktorá je pre majiteľa Associated British Foods najväčším zdrojom peňazí, tvrdí, že niektoré výrobky sú exkluzívne dostupné online a nie sú k dispozícii v 190 predajniach maloobchodného reťazca v Spojenom kráľovstve.
Zákazníci si môžu svoju online objednávku vyzdvihnúť do dvoch dní. Minimálna hodnota objednávky je vo výške 15 libier. Z hľadiska udržateľnosti spoločnosť Primark minimalizovala nadbytočné obaly. Tovar sa bude do predajní dodávať v hnedých papierových alebo kartónových škatuliach zalepených papierovou páskou (a v prípade potreby papierovými výplňami dutín), aby sa dali ľahko recyklovať.
Spoločnosť Primark sa dlho bránila presunu na internet a opakovane zdôrazňovala svoj záväzok k fyzickému maloobchodu.
Cieľom je priniesť viac zákazníkov do predajní
Stratégia spoločnosti Primark sa naďalej zameriava na to, aby bola kľúčovým predajcom módy na hlavných uliciach s cieľom zlepšiť zákaznícku skúsenosť práve v kamenných predajniach. Dnes popoludní to potvrdil aj generálny riaditeľ spoločnosti Primark Paul Marchant, keď pre BBC povedal: “Sme veľkými fanúšikmi kamenných predajní. Veríme v hlavné ulice.”
Primark preto pokračuje v plánoch na vybudovanie nových predajní v Európe a USA. Ďalšou vlajkovou loďou má byť Primark na State Street v Chicagu. Maloobchodný reťazec uvádza, že v tomto finančnom roku otvorí 27 nových predajní, z toho 10 pred Vianocami, čím k existujúcim predajným priestorom pribudne jeden milión štvorcových metrov.