
Online nákup, ktorý si musíte vyzdvihnúť
Zdá sa, že ponuka elektronického obchodu Primark so službou “Click & Collect” (klikni a vyzdvihni) nebude až taká radikálna, ako niektorí zákazníci dúfali. Zakúpený tovar si budú môcť zákazníci vyzdvihnúť len na predajniach a preto mnohí novú službu nepovažujú za plnohodnotný online nákup.
V rámci skúšobnej prevádzky, ktorá bude prebiehať v 25 obchodoch severozápadného Anglicka, ponúkne reťazec širší sortiment až 2 000 produktov. Na rozdiel od iných predajcov sa Primark doteraz bránil predaju online. Spoločnosť však musela počas lockdownu čeliť zatvoreným prevádzkam a to ju zrejme presvedčilo.
Opatrný prístup bol prijatý pozitívne
Maloobchodná analytička Catherine Shuttleworthová označila krok spoločnosti Primark za “veľmi veľký” a dodala: “Covid ukázal, aké riziko predstavuje existencia predaja výlučne cez predajne. Spoločnosť Primark hľadala najlepší spôsob, ako vstúpiť na online trh, ale ak ste prišli neskoro – čo sa aj stalo – musíte to urobiť čo najvýhodnejším spôsobom.”
Podľa Georgea Westona, výkonného riaditeľa materskej spoločnosti Primarku, Associated British Foods (ABF), spoločnosť nemá v pláne predávať svoj sortiment online a tento krok nie je počiatočnou fázou širšieho rozvoja.
“Na Click & Collect nikdy neuvidíte celý sortiment Primarku. Internetový predaj plánujeme využívať veľmi selektívne,” vysvetľuje pre BBC. “Keď zákazníci, ktorí nakúpili online prídu do obchodu Primark, potom dúfame, že si počas pobytu v obchode kúpia aj niečo iné. Službu Click & Collect je jednoduchšie zabudovať do existujúcej siete predajní, nepotrebujete logistického partnera a vrátený tovar sa vráti priamo do predajne.”
Spoločnosť ABF nedávno prepracovala verziu britského webu tak, aby poskytovala viac informácií o sortimente v predajniach, takže zákazníci si môžu pozrieť celú kolekciu a skontrolovať dostupnosť ešte pred príchodom do predajní.