2 min. čítanie

Jeden z posledných mohykánov maloobchodu. Primark konečne otvorí e-shop

Spoločnosť Primark je asi posledným veľkým maloobchodným predajcom, ktorý nemá e-shop. To sa konečne mení a Primark prichádza s testovacou verziou Click & Collect. Tí, ktorí očakávali plnohodnotný online nákup však ostanú sklamaní.

Jeden z posledných mohykánov maloobchodu. Primark konečne otvorí e-shop

Online nákup, ktorý si musíte vyzdvihnúť

Zdá sa, že ponuka elektronického obchodu Primark so službou „Click & Collect” (klikni a vyzdvihni) nebude až taká radikálna, ako niektorí zákazníci dúfali. Zakúpený tovar si budú môcť zákazníci vyzdvihnúť len na predajniach a preto mnohí novú službu nepovažujú za plnohodnotný online nákup.  

V rámci skúšobnej prevádzky, ktorá bude prebiehať v 25 obchodoch severozápadného Anglicka, ponúkne reťazec širší sortiment až 2 000 produktov. Na rozdiel od iných predajcov sa Primark doteraz bránil predaju online. Spoločnosť však musela počas lockdownu čeliť zatvoreným prevádzkam a to ju zrejme presvedčilo.

Opatrný prístup bol prijatý pozitívne 

Maloobchodná analytička Catherine Shuttleworthová označila krok spoločnosti Primark za „veľmi veľký“ a dodala: „Covid ukázal, aké riziko predstavuje existencia predaja výlučne cez predajne. Spoločnosť Primark hľadala najlepší spôsob, ako vstúpiť na online trh, ale ak ste prišli neskoro – čo sa aj stalo – musíte to urobiť čo najvýhodnejším spôsobom.”

Podľa Georgea Westona, výkonného riaditeľa materskej spoločnosti Primarku, Associated British Foods (ABF), spoločnosť nemá v pláne predávať svoj sortiment online a tento krok nie je počiatočnou fázou širšieho rozvoja.

„Na Click & Collect nikdy neuvidíte celý sortiment Primarku. Internetový predaj plánujeme využívať veľmi selektívne,“ vysvetľuje pre BBC.  „Keď zákazníci, ktorí nakúpili online prídu do obchodu Primark, potom dúfame, že si počas pobytu v obchode kúpia aj niečo iné. Službu Click & Collect je jednoduchšie zabudovať do existujúcej siete predajní, nepotrebujete logistického partnera a vrátený tovar sa vráti priamo do predajne.“

Spoločnosť ABF nedávno prepracovala verziu britského webu tak, aby poskytovala viac informácií o sortimente v predajniach, takže zákazníci si môžu pozrieť celú kolekciu a skontrolovať dostupnosť ešte pred príchodom do predajní.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+