2 min. čítanie

Prepustili ju zo Shopify. Z odstupného založila vlastnú spoločnosť

Stella Alexandrova bola jednou z 1 000 zamestnancov, ktorých v júli prepustila spoločnosť Shopify. Bývalá zamestnankyňa využila svoje odstupné a založila startup Mave. 

Prepustili ju zo Shopify. Z odstupného založila vlastnú spoločnosť

Technologické firmy tento rok znižovali tisíce pracovných pozícií v snahe znížiť náklady a pripraviť sa na recesiu. Len tento mesiac spoločnosť Meta oznámila plány na prepustenie 11 000 zamestnancov, Twitter znížil počet zamestnancov o 50 % a Amazon ruší 10 000 pracovných miest. 

Nečakaný vyhadzov

Stella Alexandrova patrila tri roky k vedúcim pracovníkom, ktorí sa starali o rast Shopify v Kanade. Jedného júlového rána je však prišiel e-mail s informáciou, že bola prepustená. 

„Bola som šokovaná,“ povedala Alexandrova v rozhovore. „Bola som taká zmätená, vôbec som to nečakala. Hoci v iných veľkých technologických firmách dochádzalo k prepúšťaniu, cítila som sa celkom bezpečne a nemyslela som, že to bude mať vplyv aj na moju prácu.“ 

Alexandrova považovala svoje prepustenie za príležitosť na začatie vlastného podnikania.

„Prepúšťanie nemôžem ovplyvniť – stalo sa to, čo sa stalo a podnik musel urobiť tieto škrty,“ povedala. „Nemôžem ovplyvniť výsledok, ale môžem ovplyvniť svoju reakciu.“ 

zdroj: Stella Alexandrova

Aplikácia pre cestovateľov

Vášnivá cestovateľka plánovala začiatkom tohto roka cestu. Pri príprave narazila na mnohé cestovateľské blogy typu DIY travel, resp. “cestovanie na vlastnú päsť” a uvedomila si potenciál podnikania s organizovaním výletov. 

Spoločnosť Shopify jej po prepustení ponúkla päťmesačné odstupné, čím jej vlastne „zaplatila za to, aby som si mohla založiť vlastnú firmu,“ povedala. 

Týždeň po prepustení Alexandrova založila aplikáciu Mave, ktorá ľuďom pomáha plánovať ich cestovateľský itinerár do niekoľkých minút. Po tom, ako sa podelila o svoj nápad na sieti LinkedIn, príspevok sa stal virálnym. 

Alexandrova teraz prijala 11 zamestnancov a hovorí, že zoznam čakateľov na Mave sa rozrástol na 16 000 ľudí. Pre nový startup plánuje získať investora. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+