Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Meta chce zistiť ako sociálne siete vplývajú na používateľov

Spoločnosť Meta a americké výskumné centrum Center for Open Science (COS) spustili skúšobný program, kde budú zdieľať údaje zo sociálnych médií na štúdiu ohľadom well-beingu. Cieľom je lepšie porozumieť tomu, ako rôzne podnety ovplyvňujú psychickú pohodu ľudí.

Meta chce zistiť ako sociálne siete vplývajú na používateľov
Zdroj: Depositphotos

COS bude hrať úlohu nezávislej strany a pozve akademických výskumníkov na predkladanie návrhov. Tieto návrhy sa zamerajú na vzťah medzi well-beingom a sociálnymi médiami. Ak budú návrhy schválené po nezávislom posúdení, výskumníci budú môcť analyzovať príslušné údaje poskytnuté od Meta. Všetky tieto návrhy, posudky, analýzy a konečné správy budú verejne dostupné, aby sa zvýšila transparentnosť a možnosť opakovania výskumu.

“Meta chce prispieť k tomu, aby vedecká komunita pochopila, ako rôzne faktory môžu alebo nemusia súvisieť s well-beingom ľudí. Sme odhodlaní robiť to spôsobom, ktorý rešpektuje súkromie ľudí, ktorí používajú naše aplikácie. Spoločnosť COS má preukázateľné skúsenosti s podporou vedeckej prísnosti a komplexných projektov otvorenej vedy a tešíme sa na spoluprácu s ňou pri tomto pilotnom projekte. Dúfame tiež, že môže byť vzorom pre ďalšie spoločnosti, ktoré by mohli podniknúť podobné kroky,” zdôraznil Curtiss Cobb, PhD, viceprezident pre výskum v spoločnosti Meta.

SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

Dvojročný pilotný program je v začiatočných fázach plánovania. Pravdepodobne odštartuje v nadchádzajúcich mesiacoch.

Na záver je nutné dodať, že tento typ výskumu nie je pre Metu novinkou. Dáta používateľov sa bežne využívali až do škandálu z roku 2018. Tím spoločnosti Cambridge Analytica vtedy zneužil údaje od Facebooku, ktoré boli pôvodne určené pre akademický výskum na univerzite v Cambridge. Tieto údaje neskôr predali politickým skupinám, ktoré ich využili s cieľom ovplyvniť výsledky volieb. Po prevalení bola spoločnosť nútená zvýšiť bezpečnostné opatrenia a prerušiť prakticky všetky výskumné projekty.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+