![Meta chce zistiť ako sociálne siete vplývajú na používateľov](https://www.ecommercebridge.sk/wp-content/uploads/2024/01/Depositphotos_372991270_XL-1200x628-resize.jpg)
COS bude hrať úlohu nezávislej strany a pozve akademických výskumníkov na predkladanie návrhov. Tieto návrhy sa zamerajú na vzťah medzi well-beingom a sociálnymi médiami. Ak budú návrhy schválené po nezávislom posúdení, výskumníci budú môcť analyzovať príslušné údaje poskytnuté od Meta. Všetky tieto návrhy, posudky, analýzy a konečné správy budú verejne dostupné, aby sa zvýšila transparentnosť a možnosť opakovania výskumu.
“Meta chce prispieť k tomu, aby vedecká komunita pochopila, ako rôzne faktory môžu alebo nemusia súvisieť s well-beingom ľudí. Sme odhodlaní robiť to spôsobom, ktorý rešpektuje súkromie ľudí, ktorí používajú naše aplikácie. Spoločnosť COS má preukázateľné skúsenosti s podporou vedeckej prísnosti a komplexných projektov otvorenej vedy a tešíme sa na spoluprácu s ňou pri tomto pilotnom projekte. Dúfame tiež, že môže byť vzorom pre ďalšie spoločnosti, ktoré by mohli podniknúť podobné kroky,” zdôraznil Curtiss Cobb, PhD, viceprezident pre výskum v spoločnosti Meta.
Dvojročný pilotný program je v začiatočných fázach plánovania. Pravdepodobne odštartuje v nadchádzajúcich mesiacoch.
Na záver je nutné dodať, že tento typ výskumu nie je pre Metu novinkou. Dáta používateľov sa bežne využívali až do škandálu z roku 2018. Tím spoločnosti Cambridge Analytica vtedy zneužil údaje od Facebooku, ktoré boli pôvodne určené pre akademický výskum na univerzite v Cambridge. Tieto údaje neskôr predali politickým skupinám, ktoré ich využili s cieľom ovplyvniť výsledky volieb. Po prevalení bola spoločnosť nútená zvýšiť bezpečnostné opatrenia a prerušiť prakticky všetky výskumné projekty.