3 min. čítanie

Máme za sebou On-line Expo. Rezonoval dôraz na značku

V čase krízy je to práve silná značka, ktorú ju dokáže prekonať. Odborníci z oblasti e-commerce radili na českom On-line Expo, ako budovať značku a priblížiť ju zákazníkom.

Máme za sebou On-line Expo. Rezonoval dôraz na značku

Silná účasť a viac ako sto speakrov

Podľa usporiadateľskej spoločnosti OnCon navštívilo dvojdňové podujatie Czech On-line Expo, ktoré sa konalo minulý týždeň na výstavisku PVA Expo v pražských Letňanoch, viac ako sedemtisíc ľudí. O záujme ľudí z online a e-commerce scény svedčilo aj miestami náročné kľučkovanie uličkami medzi stánkami viac ako stovky vystavovateľov do jednej z ôsmich prednáškových sál. 

Na Expo sa vystriedalo viac ako sto rečníkov, ktorí boli pripravení poradiť vo všetkých oblastiach od dátovej analýzy a automatizácie cez digitálne, e-mailingové a sociálne služby až po vernostné systémy a zákaznícku skúsenosť.

Snáď každého zaujímali tipy a triky, ako si pomôcť v čase krízy spôsobenej rastúcimi nákladmi, ktoré ochladzujú chuť míňať medzi spotrebiteľmi aj podnikmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V prvom rade značka

Jednou z najznámejších lekcií v marketingu je, že silná značka vám pomôže prekonať krízu. Vojtěch Prokeš zo spoločnosti Behavia radil menším firmám, ako ju budovať na základe potrieb zákazníkov; jeho prezentácia bola plne obsadená nielen na stoličkách, ale aj pri stenách a na podlahe.

“Približne 95 percent rozhodnutí spočíva v podvedomí. Cieľom značiek je prostredníctvom emócií a symbolov dosiahnuť, aby si ich zákazník čo najrýchlejšie zapamätal,” povedal Prokeš a dodal, že najlepšie sa to darí veľkým značkám, ktoré do tohto úsilia dlhodobo investujú.

Podľa Prokeša budú menšie brandy úspešné vďaka trom kombináciám, ktoré zodpovedajú rôznym potrebám a situáciám. “Najjednoduchším” riešením je podľa neho riešiť jednu potrebu pre jednu situáciu – ako to robí Remoska, ktorá rieši situáciu, keď chce niekto variť doma a potrebuje jednoduchý postup. V druhom prístupe si značka vystačí práve s touto situáciou – ako RC Cola, ktorá spojila pitie limonády s chvíľkou pokoja, čo je asi jediná chvíľa, ktorú neobsadila globálna Coca-Cola. V treťom prípade ide o vytvorenie hlbšej potreby, ktorú zatiaľ nikto iný neriešil. Ako keď značka Pernerka vniesla do nákupu “komoditnej” múky aspekt kvality.

“Hľadajte situácie a potreby, na ktorých môžete postaviť značku a odlíšiť sa. V ideálnom prípade merajte, aké sú pre ľudí dôležité a či ich už neobsadila iná značka. Nájdite symboly, ktoré tento poznatok prenesú do vašej komunikácie, a nemeňte ich. Potom merajte, či ste v kampaniach úspešní,” zhrnul Prokeš a dodal, že pri hľadaní symbolov je často výhodnejšie využiť externé služby.

credit: Jakub Křešnička pre mam.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+