
Silná účasť a viac ako sto speakrov
Podľa usporiadateľskej spoločnosti OnCon navštívilo dvojdňové podujatie Czech On-line Expo, ktoré sa konalo minulý týždeň na výstavisku PVA Expo v pražských Letňanoch, viac ako sedemtisíc ľudí. O záujme ľudí z online a e-commerce scény svedčilo aj miestami náročné kľučkovanie uličkami medzi stánkami viac ako stovky vystavovateľov do jednej z ôsmich prednáškových sál.
Na Expo sa vystriedalo viac ako sto rečníkov, ktorí boli pripravení poradiť vo všetkých oblastiach od dátovej analýzy a automatizácie cez digitálne, e-mailingové a sociálne služby až po vernostné systémy a zákaznícku skúsenosť.
Snáď každého zaujímali tipy a triky, ako si pomôcť v čase krízy spôsobenej rastúcimi nákladmi, ktoré ochladzujú chuť míňať medzi spotrebiteľmi aj podnikmi.
V prvom rade značka
Jednou z najznámejších lekcií v marketingu je, že silná značka vám pomôže prekonať krízu. Vojtěch Prokeš zo spoločnosti Behavia radil menším firmám, ako ju budovať na základe potrieb zákazníkov; jeho prezentácia bola plne obsadená nielen na stoličkách, ale aj pri stenách a na podlahe.
“Približne 95 percent rozhodnutí spočíva v podvedomí. Cieľom značiek je prostredníctvom emócií a symbolov dosiahnuť, aby si ich zákazník čo najrýchlejšie zapamätal,” povedal Prokeš a dodal, že najlepšie sa to darí veľkým značkám, ktoré do tohto úsilia dlhodobo investujú.
Podľa Prokeša budú menšie brandy úspešné vďaka trom kombináciám, ktoré zodpovedajú rôznym potrebám a situáciám. “Najjednoduchším” riešením je podľa neho riešiť jednu potrebu pre jednu situáciu – ako to robí Remoska, ktorá rieši situáciu, keď chce niekto variť doma a potrebuje jednoduchý postup. V druhom prístupe si značka vystačí práve s touto situáciou – ako RC Cola, ktorá spojila pitie limonády s chvíľkou pokoja, čo je asi jediná chvíľa, ktorú neobsadila globálna Coca-Cola. V treťom prípade ide o vytvorenie hlbšej potreby, ktorú zatiaľ nikto iný neriešil. Ako keď značka Pernerka vniesla do nákupu “komoditnej” múky aspekt kvality.
“Hľadajte situácie a potreby, na ktorých môžete postaviť značku a odlíšiť sa. V ideálnom prípade merajte, aké sú pre ľudí dôležité a či ich už neobsadila iná značka. Nájdite symboly, ktoré tento poznatok prenesú do vašej komunikácie, a nemeňte ich. Potom merajte, či ste v kampaniach úspešní,” zhrnul Prokeš a dodal, že pri hľadaní symbolov je často výhodnejšie využiť externé služby.
credit: Jakub Křešnička pre mam.cz