3 min. čítanie

Máme za sebou On-line Expo. Rezonoval dôraz na značku

V čase krízy je to práve silná značka, ktorú ju dokáže prekonať. Odborníci z oblasti e-commerce radili na českom On-line Expo, ako budovať značku a priblížiť ju zákazníkom.

Máme za sebou On-line Expo. Rezonoval dôraz na značku

Silná účasť a viac ako sto speakrov

Podľa usporiadateľskej spoločnosti OnCon navštívilo dvojdňové podujatie Czech On-line Expo, ktoré sa konalo minulý týždeň na výstavisku PVA Expo v pražských Letňanoch, viac ako sedemtisíc ľudí. O záujme ľudí z online a e-commerce scény svedčilo aj miestami náročné kľučkovanie uličkami medzi stánkami viac ako stovky vystavovateľov do jednej z ôsmich prednáškových sál. 

Na Expo sa vystriedalo viac ako sto rečníkov, ktorí boli pripravení poradiť vo všetkých oblastiach od dátovej analýzy a automatizácie cez digitálne, e-mailingové a sociálne služby až po vernostné systémy a zákaznícku skúsenosť.

Snáď každého zaujímali tipy a triky, ako si pomôcť v čase krízy spôsobenej rastúcimi nákladmi, ktoré ochladzujú chuť míňať medzi spotrebiteľmi aj podnikmi.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V prvom rade značka

Jednou z najznámejších lekcií v marketingu je, že silná značka vám pomôže prekonať krízu. Vojtěch Prokeš zo spoločnosti Behavia radil menším firmám, ako ju budovať na základe potrieb zákazníkov; jeho prezentácia bola plne obsadená nielen na stoličkách, ale aj pri stenách a na podlahe.

“Približne 95 percent rozhodnutí spočíva v podvedomí. Cieľom značiek je prostredníctvom emócií a symbolov dosiahnuť, aby si ich zákazník čo najrýchlejšie zapamätal,” povedal Prokeš a dodal, že najlepšie sa to darí veľkým značkám, ktoré do tohto úsilia dlhodobo investujú.

Podľa Prokeša budú menšie brandy úspešné vďaka trom kombináciám, ktoré zodpovedajú rôznym potrebám a situáciám. “Najjednoduchším” riešením je podľa neho riešiť jednu potrebu pre jednu situáciu – ako to robí Remoska, ktorá rieši situáciu, keď chce niekto variť doma a potrebuje jednoduchý postup. V druhom prístupe si značka vystačí práve s touto situáciou – ako RC Cola, ktorá spojila pitie limonády s chvíľkou pokoja, čo je asi jediná chvíľa, ktorú neobsadila globálna Coca-Cola. V treťom prípade ide o vytvorenie hlbšej potreby, ktorú zatiaľ nikto iný neriešil. Ako keď značka Pernerka vniesla do nákupu “komoditnej” múky aspekt kvality.

“Hľadajte situácie a potreby, na ktorých môžete postaviť značku a odlíšiť sa. V ideálnom prípade merajte, aké sú pre ľudí dôležité a či ich už neobsadila iná značka. Nájdite symboly, ktoré tento poznatok prenesú do vašej komunikácie, a nemeňte ich. Potom merajte, či ste v kampaniach úspešní,” zhrnul Prokeš a dodal, že pri hľadaní symbolov je často výhodnejšie využiť externé služby.

credit: Jakub Křešnička pre mam.cz

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+