Podnikatelia z tejto skupiny sú základom britskej ekonomiky – tvoria približne tri pätiny zamestnanosti a polovicu obratu v súkromnom sektore. Ide napríklad o regionálnych dodávateľov alebo malé rodinné podniky.
“Z prieskumu Amazon Business však vyplýva, že značná časť majiteľov MSP si nie je istá, ako najlepšie rozšíriť svoje podnikanie online. Podnikoví zákazníci v Spojenom kráľovstve, ktorí nakupujú na Amazon Business, zároveň medziročne zvýšili svoje výdavky u predajných partnerov z radov MSP o viac ako 60 %, čo dokazuje, že zvýšenie nákupov od MSP je pre väčšie organizácie strategickou prioritou,” vysvetľuje ChannelX.
Amazon sa ich snaží podporiť a zviditeľniť pred väčšími nadnárodnými firmami. Nová funkcia tiež pomáha zákazníkom riešiť výzvy, ako je diverzifikácia dodávateľskej základne a plnenie nových legislatívnych požiadaviek týkajúcich sa podpory malé a stredné podniky.
Rastúca popularita MSP v online priestore dáva veľkým spoločnostiam ako Amazon príležitosť na zviditeľnenie aj pomocou podpory či dotácie. Podobný príklad nedávno ukázala na francúzskom trhu Alibaba, ktorá obchodníkom poskytla nové možnosti prezentácie pri propagácii svojich výrobkov vo svete.