6 min. čítanie

Ako na TikTok videá pre firmy

TikTok už dávno nie je len „sieťou tanečných výziev“. Nie, že by tento obsah zmizol – prečo by aj mal, keď ľudí baví. Marketingový potenciál TikToku pre firmy je však čoraz zreteľnejší. Vedeli ste, že počet užívateľov v susednom Česku mieri už k 2 miliónom a zďaleka nejde len o deti? Najvyšší čas založiť si svoj účet a začať tvoriť zaujímavý video obsah. Obzvlášť ak plánujete masívne osloviť nové publikum a váš záujem smeruje prevažne ku generácii Z (vekovej kategórii 15–24), bolo by chybou zostať neďaleko a nevyužiť túto stále rastúcu sieť. Ak neviete, ako na to, pokračujte v čítaní.

Adam Spiegl Adam Spiegl
CEO FilipesMedia
Ako na TikTok videá pre firmy

1) Originálny a chytľavý názov účtu

Pre svoj účet použite originálny a zapamätateľný názov. To sa ľahko povie a možno horšie robí, takže pokiaľ ešte účet na TikToku nemáte, dajte si čas a najskôr sieť preskúmajte. Nájdite si profily, ktoré sa venujú vašej téme a inšpirujte sa. Obsah si navyše môžete prezerať aj bez vlastného účtu.

Čo sa týka samotného mena, nepreháňajte to so zbytočnou kreativitou. Nič dlhé a zložité. Naopak, zamerajte sa na krátky a výstižný názov, ktorý sa ľahko pamätá a nezapadne. A hlavne nech je hneď viditeľné, o čom váš profil je.

Skvelým príkladom je Těhotnej kuchař .

2) Co nakrúcať? Nasledujte trendy

Videá, videá a zase tie videá. Hlavne na začiatku bude treba tvoriť viac obsahu, aby ste zistili, čo je to pravé pre fanúšikovskú základňu, ktorú chcete vybudovať. Pokiaľ nemáte hneď teraz žiadny originálny nápad a neviete, čím a ako začať, netrápte sa. Nemusíte!

Stačí si pozrieť obsah na For you page a skúsiť napodobniť trend, ktorý práve frčí. Len pozor, nech z hľadania inšpirácie neskĺznete k hodinovej prokrastinácii. Na TikToku ten čas letí úplne inak!

Pozrite sa, ako dvaja chlapci z Brna, ktorí majú vlastnú značku slow fashion (udržateľná móda), využili trend > 

3) Krátko, jasne a zrozumitelne

Ľudia si chodia na TikTok oddýchnuť, relaxovať a občas aj dozvedieť sa niečo nové. Myslite na to kedykoľvek budete tvoriť nový obsah. Komplikované vety plné cudzích slov, ktorým málokto rozumie, sú presne to, čo vašich potenciálnych sledujúcich spoľahlivo odradia.

Keď budete všetko zložito a ťažkopádne vysvetľovať, neúspech máte zaručený. Nie je nič jednoduchšie ako sa od nudného videa presunúť na ďalšie. Nezabúdajte, že na to stačí len nepatrný pohyb palcom.

Pokiaľ si chcete udržať pozornosť divákov, podávajte im jasné a stručné informácie alebo príbehy. Bavte a vzdelávajte napríklad ako Stasys_magic

4) Vytvárajte tematicky konzistentný obsah

V prípade, že máte nový profil, je obzvlášť dôležité pridávať videá, ktoré sú v rovnakom štýle alebo majú jasný spoločný prvok či spoločnú linku. Prečo? Prvé týždne po založení profilu pre vás TikTok „hľadá“ vašu cieľovku a v tom mu výdatne pomôžete, pokiaľ budete pridávať jednotný obsah. Znamená to, že ak je váš účet napr. o riade, nepridávajte videá o tom, že sa vám pokazilo auto alebo aké chyby robia rodičia vo výchove. Naopak, videá o varení, stolovaní a starostlivosti o riad budú to, čo k sebe patrí a dáva zmysel.

Pokiaľ zostanete konzistentní, máte rozhodne väčšiu šancu získať to správne publikum a časom z neho urobiť naozaj zapálených fanúšikov.

Príklad nového účtu.

5) Buďte aktívni. Značka: Pravidelne

TikTok je veľmi rýchla sociálna sieť. Zatiaľ čo články na blogu v prípade dobre vytvoreného SEO začnú prinášať ovocie postupom času, na TikToku je to naopak. Všetko máte hlavne tu a teraz. Preto je tak dôležité pridávať videá pravidelne. Nemusí to byť niekoľkokrát denne alebo každý deň, aj keď na začiatku to môže byť dobrý spôsob, ako rýchlo otestovať vhodný typ obsahu, ktorý zasiahne vašu cieľovú skupinu.

Dlhodobo sa osvedčuje publikovať jedno či dve videá týždenne. Najväčšou chybou, ktorej sa dopúšťajú nielen firmy na akejkoľvek sociálnej sieti, je vychrliť za jeden týždeň veľa obsahu a potom mesiac ani nepípnuť.

Pravidelná aktivita je pre živý profil zásadná. Fanúšikovia sa musia na obsah tešiť a musia vedieť, že nejaký obsah bude. Prečo by vás inak mali sledovať?

Príkladom je účet známeho obchodného reťazca, ktorý tvorí pravidelne a na vlne trendu.

6) Tvorte pre ľudí, nie pre firmu

Ľudí baví obsah, ktorý im je blízko a s ktorým sa stotožnia. Ako to poznáte? Kedykoľvek pozeráte video a v hlave vám preletí „Áno, presne toto sa mi stalo!” alebo „Myslel som si, že toto robím len ja?!” tak to je ono. Presne to chcete docieliť aj u svojho publika.

Kedykoľvek sa váš fanúšik (a nezabúdajte, že je to aj potenciálny zákazník) stotožní s tým, čo mu hovoríte, ocení to lajkom, komentárom alebo zdieľaním. To chcete.

Tvorte preto videá, ktoré ľuďom hovoria z duše. Presne také sú úspešné a obľúbené.

Príkladom je video od stasys_magic

7) Pridajte správne hashtagy

Pokiaľ ste firma a myslíte to vážne, vytvorte si svoj vlastný unikátny hashtag, vďaka ktorému budete na sieti ľahšie dohľadateľní.

Ďalšie hashtagy, ktoré k videu pridáte, by mali súvisieť s obsahom a celkovým zdelením. Skvelé je, že časom, keď budete mať vybudované publikum, nebudete musieť hashtagy riešiť tak intenzívne. Vlastne nebudú vôbec nutné a naopak – bude lepšie ich nepridávať, aby ste zbytočne neprichádzali o pozretia.

Príkladom vhodne použitých hashtagov je nový účet a_to_sa_mohlo.

8) Komunikujte s publikom

Zodpovedne spravovať sociálne siete znamená aj interagovať s publikom. Nestačí len obsah vytvoriť a potom ho ponechať napospas osudu. Naopak. Akonáhle vaše video zaujme, sledujúci s vami začnú komunikovať. A vás by to malo zaujímať.

Odpovedať na komentáre je úplne zásadný bod, ktorý má podiel na kvalite účtu. Áno, zaberá to čas. Áno, stojí to peniaze. Ale táto investícia sa vám rozhodne vráti.

Mimochodom, viete, že aktuálne aj samotný TikTok odporúča videá, ktoré majú veľa rozmanitých komentárov? Tým nemáme na mysli vodopád smajlíkov alebo označenie iného profilu v komentári. Hovoríme tu o skutočnej komunikácii. A to v pozitívnom aj negatívnom zmysle. Siete to nerozlišujú. Častokrát toľko obávaný „hate“ (urážlivý komentár, ktorý fakt nechcete) môže video posunúť oveľa ďalej ako komentár, ktorý vaše video chváli do nebies.

Príklad profilu, ktorý aktívne komunikuje so svojim publikom, je superzoocz

9) Nezabúdajte na výzvu k akcii

Aj keď tvoríte obsah, ktorý primárne nemusí (a nemal by!) predávať konkrétny produkt alebo službu, nezabúdajte svoje publikum vyzvať k akcii.

Čo to presne znamená? Obzvlášť pokiaľ začínate, pripomeňte ľuďom, aby vás začali sledovať alebo dali lajk, ak sa im obsah páčil. Môžete ich tiež vyzvať na komentovanie vhodne položenou otázkou alebo výzvou. Je mnoho spôsobov, ako zapojiť sledujúcich a vždy záleží na obsahu videa a vašej konkrétnej stratégii.

Jednoduchým príkladom je video o ružových okuliaroch. Nosíte ich alebo ste realisti?

Čo dodať na záver

Na TikToku vzniká každý deň obrovské množstvo obsahu. To môže byť riziko aj skvelá príležitosť. Na jednej strane tu môže preraziť úplne každý, na druhej strane je tu možnosť, že vaše video zapadne medzi XY ďalšími. Vždy môžete video podporiť platenou reklamou alebo ho skúsiť nahrať znova (novo zostrihané a pozmenené).

Keď však pôjdete na tvorbu obsahu múdro a k tomu vám pomôžu aj naše tipy, môžete až prekvapivo rýchlo zasiahnuť to správne publikum. A ak v prvých krôčikoch nechcete byť sami, obráťte sa na nás, radi vám s obsahom na TikTok pomôžeme.

Zdieľať článok
Adam Spiegl
CEO FilipesMedia

Podnikateľ a spoluzakladateľ marketingovej agentúry FilipesMedia, ktorá sa špecializuje na výkonnostné kampane pre e-shopy, je Zlatým Shoptet partnerom, Google Partnerom a držiteľom iných významných certifikácií.

Tento článok ti prináša

FilipesMedia

FilipesMedia je dlhodobý strategický partner e-shopov, ktorý sa opiera o výkonnostný marketing. Od roku 2018 sa na ňu obracajú silné značky, hladné po efektívnych výkonnostných kampaniach. Okrem dlhodobého strategického plánovania máme v portfóliu aj množstvo jednorazových projektov. FilipesMedia je zameraný na optimalizáciu nákladov a ziskovosť svojich klientov. Férový a ľudský prístup je to, čo je potrebné vybudovanie dlhodobo fungujúcich vzťahov. Naši klienti sa stávajú našimi partnermi a priateľmi v online rozhraní. E-shopy, uspejte v online, FilipesMedia sa vám o to postará!  

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
3 min. čítanie

Využite skrytý potenciál sentiment analýzy v programmatickom marketingu. Ehm, čo je to vlastne sentiment analýza?

V dnešnej dobe sa čoraz častejšie stretávame s rôznorodými riešeniami, ako v čo najbližšej dobe nahradiť cookies. Analýza sentimentu a prediktívne poznatky z nej vedúce sú zaujímavým nástrojom na optimalizáciu kampaní zvnútra a bez potreby využitia cookies.

Martin Vašíček Martin Vašíček
Chief Technology Officer
Prečítať článok
4 min. čítanie

100 praktických rád pre kreatívca a jeho klienta časť 2

Každá z našich rád je našou osobnou skúsenosťou a trvalo nám dlho, kým sme to celé pochopili. Odvšadiaľ totiž počúvame ako my, kreatívci, musíme byť efektívni, rozhľadení, draví, no všetkého veľa škodí. Berte naše rady ako odporúčania a tipy z praxe, aby ste nemuseli robiť rovnaké chyby.

Stanislav Koleštík Stanislav Koleštík
Creative director a CEO Koleštík – Skvelý nápad
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+