2 min. čítanie

Značka Lego zaznamenala rekordný zisk

Lego je podľa výšky tržieb najväčším výrobcom hračiek na svete. Budúci rok plánuje uhlíkovo neutrálnu továraň vo Vietname.

Značka Lego zaznamenala rekordný zisk

Firma ťažila z vysokého dopytu

Dánska hračkárska spoločnosť Lego ukončila minulý rok s rekordným ziskom, informuje agentúra MTI na základe finančnej správy spoločnosti zverejnenej v utorok. ,,Rok 2022 bol pre LEGO Group prelomový,” uviedol šéf podniku Niels B. Christiansen.

V roku 2022 dosiahla skupina Lego Group tržby vo výške 64,6 miliardy dánskych korún (t. j. 8,67 miliárd eur), čo je o 17 percent viac ako v predchádzajúcom roku. Takmer 20-percentný nárast je čiastočne spôsobený silným západoeurópskym a americkým dopytom, ako aj 155 novými obchodmi, ktoré spoločnosť vlani otvorila – väčšinu z nich v Číne. Spoločnosť Lego má v súčasnosti 904 predajní po celom svete.

Vzhľadom na zrýchlenie inflácie spoločnosť Lego v roku 2022 zvýšila cenu približne štvrtiny svojich výrobkov. V minulom roku boli najpredávanejšími výrobkami Lego stavebnice Star Wars a Harry Potter, ako aj produktové rady City a Technic.

Týždenný podcast UPdate

Najväčší výrobca hračiek na svete

Firma oslávila 90 rokov existencie a vlani v lete uviedla, že na neurčitú dobu preruší obchodné aktivity v Rusku. Hneď po začiatku ruskej invázie na Ukrajinu spoločnosť oznámila, že do krajiny prestane svoje stavebnice zasielať. Výročná správa ale neuvádza, na koľko peňazí firmu toto rozhodnutie prišlo.

Spoločnosť Lego založil v roku 1932 Ole Kirk Christiansen a pomenoval ju podľa dánskych slov ,,leg godt”, čo znamená ,,pekne sa hrajte”. Christiansenovia sú teraz najbohatšou dánskou rodinou a spoločnosť Lego je podľa výšky tržieb najväčším výrobcom hračiek na svete.

Jeden z výrobných závodov Lega je v českom Kladne, prevádzka tam začala v roku 2000. V kladenskom závode sa stavebnice dekorujú, kompletujú sa menšie diely a balia. V Českej republike a Dánsku sa vyrábajú stavebnice pre európsky trh. Ďalšie výrobné závody má firma v Mexiku, kde vyrába tovar pre americký trh, a v Číne, kde vznikajú výrobky pre ázijský trh.

Budúci rok firma plánuje otvoriť novú továreň vo Vietname a v roku 2025 v Spojených štátoch. Obe majú byť uhlíkovo neutrálne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+