2 min. čítanie

Zdražovaniu sa nevyhnú ani e-shopy. Treba sa toho báť?

Ceny v e-shopoch boli oproti kamenným prevádzkam dlhodobo nižšie. Tento trend sa teraz mení. Súčasná situácia spôsobí zdražovanie aj v online priestore. Ako budú reagovať zákazníci a majú sa e-shopy obávať straty zákazníkov?

Zdražovaniu sa nevyhnú ani e-shopy. Treba sa toho báť?

Výrazné zdražovanie sa týka takmer všetkých produktov. Hlavným dôvodom je v posledných týždňoch samozrejme vojna na Ukrajine a sankcie, ktoré na Rusko uvalili mnohé krajiny. Tieto udalosti spôsobili nárast cien palív, plynu a uhlia. To následne zvýšilo náklady na dopravu, elektrinu, stavebné materiály a mnohé ďalšie produkty. Výsledkom bol dominový efekt. Dodávatelia začali prenášať svoje náklady na výrobcov. Výrobcovia preniesli svoje náklady na maloobchodníkov. A predajcovia zákazníkom. Tí to pocítili vo svojich peňaženkách.

Pozor na pokušenie zvyšovať maržu

Niektorí podnikatelia zo zvyšovania cien profitujú. Najmä tí, ktorí nakúpili tovar oveľa skôr a majú zásoby v skladoch. Teraz si môžu účtovať vyššiu maržu a zarobiť viac. 

“Samozrejme, pre mnohých podnikateľov sa to môže zdať lákavé, najmä keď ceny všetkých produktov rastú. Takýto obchodný model je však krátkodobým opatrením. Z dlhodobého hľadiska to ovplyvní aj podnikateľov, pretože zákazníci sa vzdajú nákupu výrobkov, ktoré nepotrebujú,” poznamenáva Wojciech Kyciak, predseda predstavenstva spoločnosti Bezokularow.pl S.A.

Niektoré e-shopy nemajú zásoby a musia dovážať produkty od výrobcov za nové, vyššie ceny. Nepomáha tomu ani spomínaný nárast cien energií či problémy dodávateľských reťazcov, ktoré sa po pandémii zdanlivo nadýchli, ale vojna uštedrila logistike ďalšiu ranu. To im znemožňuje udržiavať ich súčasnú ponuku. Ceny sa zvýšili o niekoľko desiatok percent.

Inflácia nie je pre e-commerce hrozbou 

Zákazníci, ktorí vidia, že ceny rastú, sú ochotní platiť viac. Obávajú sa, že o mesiac, dva alebo šesť mesiacov to bude ešte drahšie. Takéto správanie podporuje predaj, no zároveň selektuje výber produktov podľa dôležitosti. Spotrebitelia budú v utrácaní rozvážnejší.

Presvedčte spotrebiteľov o dôležitosti vašich produktov.

Potvrdzuje to aj výskum americkej spoločnosti Adobe, ktorá sa okrem poskytovania softvéru zaoberá aj marketingom v najširšom zmysle slova. Jej analytici tvrdia, že nárast tržieb v sektore elektronického obchodu v USA v januári a februári tohto roka predstavoval 3,8 miliardy dolárov (celkové výdavky 138 miliárd) a bol spôsobený najmä vyššími cenami. Napriek tomu počet objednávok mierne klesol.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+