Segmentácia trhu je marketingový nástroj na spoznanie a analýzu štruktúry trhu, na ktorom má predajca záujem ponúkať svoje výrobky, alebo služby. Pod pojmom segment si môžeme predstaviť skupinu zákazníkov, ktorí tvoria istý homogénny celok. Tento segment by mal byť dostatočné veľký na to, aby sa oplatilo cieliť na neho reklamu. Zákazníci by mali mať aspoň podobné vlastnosti, napríklad vek, vzdelanie, alebo geografickú polohu. Dôležité je aj, aby sa príliš často nemenil, aby sa dal lepšie zacieliť. Po kroku segmentácie nasleduje targeting, teda cielenie, ktorý sa už zameriava priamo na skupinu a positioning, ktorý sa ho snaží odlíšiť od konkurencie.
Pripravte sa na nové pravidlá obalových materiálov
Predpokladá sa, že každý Európan do roku 2030 vyprodukuje až 209 kg odpadu ročne. Nové pravidlá zo strany Európskej únie smerujú k otočeniu tohto trendu – požadujú znižovanie obalov o 5 % do roku 2030, o 10 % do roku 2035 a o 15 % do roku 2040.