Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január už čoskoro
Žilina
15. Február už čoskoro
Prešov
7. Marec už čoskoro
Trnava
28. Marec už čoskoro
Lučenec
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
14. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

YouTube testuje nákupné funkcie a affiliate marketing

Spoločnosť YouTube začala testovať nové nákupné funkcie, ktoré umožnia používateľom nakupovať produkty počas sledovania YouTube Shorts. O tejto správe ako prvý informoval denník Financial Times.

YouTube testuje nákupné funkcie a affiliate marketing

Nakupovanie v YouTube Shorts

Spoločnosť zavádza nákupné funkcie na YouTube Shorts a spolupracuje s vybranými tvorcami v Spojených štátoch. Tí v súčasnosti testujú označovanie produktov zo svojich vlastných obchodov. Nákup cez “šortky” je momentálne sprístupnený zákazníkom v Spojených štátoch, Indii, Brazílii, Kanade a Austrálii. YouTube tvrdí, že v budúcnosti plánuje rozšíriť službu pre ďalšie krajiny.

Affiliate Program a 45 % podiel z príjmov z reklamy

Okrem nákupných funkcií YouTube v Spojených štátoch experimentuje s affiliate programom, ktorý umožňuje tvorcom získavať provízie z nákupov odporúčaných produktov v ich videách. Testovanie je len v začiatkoch a spoločnosť plánuje v budúcom roku tento experiment rozšíriť na ďalších tvorcov.

“Pevne veríme, že YouTube je pre tvorcov najlepším miestom pre budovanie podnikania a nakupovanie je jeho súčasťou,” uviedol hovorca YouTube.

Táto správa prichádza niekoľko týždňov po tom, čo YouTube oznámil, že tvorcovia budú od budúceho roka získavať 45 % podiel z príjmov z reklamy. Tvorcovia sa budú môcť prihlásiť do affiliate programu začiatkom roka 2023. Podmienkou je splnenie novej hranice špecifickej pre Shorts a to 1 000 odberateľov a 10 miliónov zhliadnutí Shorts v priebehu 90 dní. 

Pokles príjmov z reklamy

Počet používateľov YouTube Shorts prekročil 1,5 miliardy mesačne, ale napriek tomuto úspechu štvrťročné príjmy YouTube z reklamy medziročne klesli o 1,9 %. Nesplnili tak očakávania, ako sa uvádza v štvrťročnej správe o príjmoch spoločnosti Alphabet zverejnenej minulý mesiac. YouTube pravdepodobne vidí v nových nákupných funkciách spôsob, ako rozšíriť svoje zdroje príjmov v súčasnom stave klesajúceho reklamného trhu.

YouTube nie je jediným digitálnym gigantom, ktorý stavil na budúcnosť nakupovania, pretože do tejto oblasti investovali aj TikTok a Meta.

TikTok začal minulý týždeň v tichosti testovať TikTok Shop v Spojených štátoch. TikTok Shop umožňuje používateľom nakupovať produkty priamo prostredníctvom aplikácie. Meta využíva live prenosy na Instagrame a umožňuje značkám zmeniť svoje profily prostredníctvom produktových katalógov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+