3 min. čítanie

YouTube testuje nákupné funkcie a affiliate marketing

Spoločnosť YouTube začala testovať nové nákupné funkcie, ktoré umožnia používateľom nakupovať produkty počas sledovania YouTube Shorts. O tejto správe ako prvý informoval denník Financial Times.

YouTube testuje nákupné funkcie a affiliate marketing

Nakupovanie v YouTube Shorts

Spoločnosť zavádza nákupné funkcie na YouTube Shorts a spolupracuje s vybranými tvorcami v Spojených štátoch. Tí v súčasnosti testujú označovanie produktov zo svojich vlastných obchodov. Nákup cez “šortky” je momentálne sprístupnený zákazníkom v Spojených štátoch, Indii, Brazílii, Kanade a Austrálii. YouTube tvrdí, že v budúcnosti plánuje rozšíriť službu pre ďalšie krajiny.

Affiliate Program a 45 % podiel z príjmov z reklamy

Okrem nákupných funkcií YouTube v Spojených štátoch experimentuje s affiliate programom, ktorý umožňuje tvorcom získavať provízie z nákupov odporúčaných produktov v ich videách. Testovanie je len v začiatkoch a spoločnosť plánuje v budúcom roku tento experiment rozšíriť na ďalších tvorcov.

“Pevne veríme, že YouTube je pre tvorcov najlepším miestom pre budovanie podnikania a nakupovanie je jeho súčasťou,” uviedol hovorca YouTube.

Táto správa prichádza niekoľko týždňov po tom, čo YouTube oznámil, že tvorcovia budú od budúceho roka získavať 45 % podiel z príjmov z reklamy. Tvorcovia sa budú môcť prihlásiť do affiliate programu začiatkom roka 2023. Podmienkou je splnenie novej hranice špecifickej pre Shorts a to 1 000 odberateľov a 10 miliónov zhliadnutí Shorts v priebehu 90 dní. 

Pokles príjmov z reklamy

Počet používateľov YouTube Shorts prekročil 1,5 miliardy mesačne, ale napriek tomuto úspechu štvrťročné príjmy YouTube z reklamy medziročne klesli o 1,9 %. Nesplnili tak očakávania, ako sa uvádza v štvrťročnej správe o príjmoch spoločnosti Alphabet zverejnenej minulý mesiac. YouTube pravdepodobne vidí v nových nákupných funkciách spôsob, ako rozšíriť svoje zdroje príjmov v súčasnom stave klesajúceho reklamného trhu.

YouTube nie je jediným digitálnym gigantom, ktorý stavil na budúcnosť nakupovania, pretože do tejto oblasti investovali aj TikTok a Meta.

TikTok začal minulý týždeň v tichosti testovať TikTok Shop v Spojených štátoch. TikTok Shop umožňuje používateľom nakupovať produkty priamo prostredníctvom aplikácie. Meta využíva live prenosy na Instagrame a umožňuje značkám zmeniť svoje profily prostredníctvom produktových katalógov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články