Virálny marketing je jednou z marketingových techník, ktorá využíva najmä šírenie komerčného odkazu na sociálnych sieťach. Je to aktivita, ktorá najlepšie funguje, ak je jej súčasťou istý emocionálny apel. Znamená to teda, že príspevok na zdieľanie je vytvorený tak, aby bol buď vtipný, smutný, alebo sa snaží šokovať. Na dosiahnutie virálneho výsledku je potrebných mnoho faktorov, ako napríklad jedinečnosť, alebo správne načasovanie, čo sa nemusí vždy podariť. Virálny marketing je výsledkom mnohých náhodných procesov, ktoré sa líšia od prípadu ku prípadu a preto sa len veľmi ťažko opakujú. Čo fungovalo pri jednom virálnom príspevku už nemusí pri tom ďalšom.
Veci už nie sú ako pred 15 rokmi, odznelo na internom stretnutí Googlu
Pri nedávnom all-hands stretnutí spoločnosti Google sa Prabhakar Raghavan vyjadril, že adaptácia je v rýchlo meniacom sa prostredí kľúčová. Raghavan je Senior Vice President v spoločnosti Google, kde je zodpovedný za produkty Google Search, Assistant, Geo, Ads, Commerce a Payments.