3 min. čítanie

Rozhodujte sa rýchlo a buďte pozitívni, radí v čase krízy Tomáš Vrtík, CEO Expandeco

Riaditeľ spoločnosti Expandeco, Tomáš Vrtík, sa rozhodol v tejto ťažkej dobe podeliť o svoje rady a skúsenosti, ktoré môžu byť inšpiráciou lídrom v mnohých firmách. Toto sú jeho slová.

Tomáš Vrtík Tomáš Vrtík
CEO & Partner, Expandeco
Rozhodujte sa rýchlo a buďte pozitívni, radí v čase krízy Tomáš Vrtík, CEO Expandeco

Čo som sa naučil ako CEO Expandeco v tejto situácii a čo by som poradil iným?

Rozhodujte sa rýchlo a s rozumom.

Aj keď to môže priniesť nie práve pozitívne správy. Sme v situácii, na ktorú nikto nemá riešenie. „Nebol čas“ na prípravu, pretože to prišlo nečakane.

Váš tím je pripravený jednať podľa vašich rozhodnutí.

Ako líder však musíte reagovať rýchlo a pohotovo. Ľudia to očakávajú. Pre tieto situácie vás firmy platia ako riaditeľov. Nepodľahnite tomu a nezmätkujte. Svoje rozhodnutia dôkladne zvážte (aj s najbližším tímom) a následne ich komunikujte medzi svojich zamestnancov tak, aby boli jednoznačne pochopiteľné a viedli k jasným krokom.

V neprehľadnej situácii prijímajte rozhodnutia na krátke obdobie.

Napr. na nasledujúci jeden mesiac. Pomôže vám to lepšie reagovať na akýkoľvek vývoj (pozitívny aj negatívny). „Kormidlo“ môžete rýchlejšie otočiť. V praxi to znamená, že keď napr. vaši kolegovia musia strpieť napr. to, že nedostanú prémie, nerobte takéto rozhodnutie hneď na tri mesiace dopredu. Môžete ich zbytočne demotivovať.

Komunikujte firemnú situáciu svojim kolegom otvorene.

Povedzte im o veciach, ktoré im bežne nevešiate na nos (napr. problém s horšou platobnou disciplínou klientov, zrušené zákazky …).

Zaujímajte sa o problémy a obavy kolegov.

Zvlášť pri týchto situáciách je to veľmi dôležité.

Pri existenčných problémoch firmy nie je hanbou byť oportunistom.

Prispôsobte sa zmene, snažte sa hľadať výhody a ťažiť zo situácie. Majte otvorenú myseľ. Ak má vašu firmu zachrániť to, že začnete šiť rúška a predávať ich, choďte do toho.

Buďte pozitívni.

Nikto nechce nasledovať ufňukaného, ustaraného, zlomeného šéfa. Dajte svojim kolegom signál, že urobíte všetko pre budúcnosť vašej firmy.

Chcete sa aj vy podeliť o svoje odporúčania a skúsenosti z krízových situácií vo vedení firiem? Napíšte nám >> carnoky@ecommercebridge.com

Zdieľať článok
Tomáš Vrtík
CEO & Partner, Expandeco

Výkonný riaditeľ a zakladateľ spoločnosti Expandeco, ktorá pomáha eshopom úspešne sa etablovať na zahraničných trhoch.

Expandeco
Tento článok ti prináša

Expandeco

S ecommerce špecialistami z Expandeco miznú hranice. Úspešný príbeh expanzie začína výberom vhodného trhu a pokračuje budovaním stabilného miesta v atraktívnom regióne strednej a východnej Európy. Expandeco prináša majiteľom eshopov dlhodobo efektívnu optimalizáciu ich nákladov spojených s reverznou logistikou, komplexné riešenie lokalizácie online podnikania či profesionálnu a spoľahlivú zákaznícku podporu. Expandujte a lokalizujte vaše podnikanie bez hraníc.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Ako pracovať s infláciou v roku 2022 v e-commerce svete?

Rok 2022 priniesol mnohé zmeny. Firmy sa stretávajú s nižším dopytom, neistotou, stagnáciou či prepadmi. Aj keď je inflácia prirodzená, tento rok dosiahla svoje 22-ročné maximum. Zákazníci sa dlhšie rozhodujú a presvedčiť ich o kúpe je čoraz ťažšie. Zistite, ako ustáť vlnu inflácie a udržať svoju značku na očiach verejnosti.

Veronika Svajčiaková Veronika Svajčiaková
Content Specialist v Dexfinity
Prečítať článok
3 min. čítanie

Ako eliminovať nedokončené nákupy?

Kvôli nedokončeným nákupom stoja v opustených košíkoch milióny eur. Podľa štatistík až dve tretiny zákazníkov nedotiahne nákup do konca a e-shop opustí tesne pred zaplatením. Aké faktory ovplyvňujú naše nákupné správanie a dá sa nedokončeným nákupom predchádzať?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
7 min. čítanie

Pripravte svoj e-shop na hlavnú sezónu

Prelom septembra a októbra predstavuje ten najvyšší čas zhlboka sa nadýchnuť a naplno sa vrhnúť do top sezóny roka – Black Friday a Vianoc. Prečítajte si rady zo všeobecného pohľadu webu, ale taktiež UX, sociálnych sietí, PPC a analytiky a získajte z hlavnej sezóny maximum. 

Martin Krupa Martin Krupa
Co-founder ui42
Prečítať článok