Čo som sa naučil ako CEO Expandeco v tejto situácii a čo by som poradil iným?
Rozhodujte sa rýchlo a s rozumom.
Aj keď to môže priniesť nie práve pozitívne správy. Sme v situácii, na ktorú nikto nemá riešenie. „Nebol čas“ na prípravu, pretože to prišlo nečakane.
Váš tím je pripravený jednať podľa vašich rozhodnutí.
Ako líder však musíte reagovať rýchlo a pohotovo. Ľudia to očakávajú. Pre tieto situácie vás firmy platia ako riaditeľov. Nepodľahnite tomu a nezmätkujte. Svoje rozhodnutia dôkladne zvážte (aj s najbližším tímom) a následne ich komunikujte medzi svojich zamestnancov tak, aby boli jednoznačne pochopiteľné a viedli k jasným krokom.
V neprehľadnej situácii prijímajte rozhodnutia na krátke obdobie.
Napr. na nasledujúci jeden mesiac. Pomôže vám to lepšie reagovať na akýkoľvek vývoj (pozitívny aj negatívny). „Kormidlo“ môžete rýchlejšie otočiť. V praxi to znamená, že keď napr. vaši kolegovia musia strpieť napr. to, že nedostanú prémie, nerobte takéto rozhodnutie hneď na tri mesiace dopredu. Môžete ich zbytočne demotivovať.
Komunikujte firemnú situáciu svojim kolegom otvorene.
Povedzte im o veciach, ktoré im bežne nevešiate na nos (napr. problém s horšou platobnou disciplínou klientov, zrušené zákazky …).
Zaujímajte sa o problémy a obavy kolegov.
Zvlášť pri týchto situáciách je to veľmi dôležité.
Pri existenčných problémoch firmy nie je hanbou byť oportunistom.
Prispôsobte sa zmene, snažte sa hľadať výhody a ťažiť zo situácie. Majte otvorenú myseľ. Ak má vašu firmu zachrániť to, že začnete šiť rúška a predávať ich, choďte do toho.
Buďte pozitívni.
Nikto nechce nasledovať ufňukaného, ustaraného, zlomeného šéfa. Dajte svojim kolegom signál, že urobíte všetko pre budúcnosť vašej firmy.
Chcete sa aj vy podeliť o svoje odporúčania a skúsenosti z krízových situácií vo vedení firiem? Napíšte nám >> carnoky@ecommercebridge.com