Riaditeľ spoločnosti Expandeco, Tomáš Vrtík, sa rozhodol v tejto ťažkej dobe podeliť o svoje rady a skúsenosti, ktoré môžu byť inšpiráciou lídrom v mnohých firmách. Toto sú jeho slová.
Čo som sa naučil ako CEO Expandeco v tejto situácii a čo by som poradil iným?
Aj keď to môže priniesť nie práve pozitívne správy. Sme v situácii, na ktorú nikto nemá riešenie. „Nebol čas“ na prípravu, pretože to prišlo nečakane.
Ako líder však musíte reagovať rýchlo a pohotovo. Ľudia to očakávajú. Pre tieto situácie vás firmy platia ako riaditeľov. Nepodľahnite tomu a nezmätkujte. Svoje rozhodnutia dôkladne zvážte (aj s najbližším tímom) a následne ich komunikujte medzi svojich zamestnancov tak, aby boli jednoznačne pochopiteľné a viedli k jasným krokom.
Napr. na nasledujúci jeden mesiac. Pomôže vám to lepšie reagovať na akýkoľvek vývoj (pozitívny aj negatívny). „Kormidlo“ môžete rýchlejšie otočiť. V praxi to znamená, že keď napr. vaši kolegovia musia strpieť napr. to, že nedostanú prémie, nerobte takéto rozhodnutie hneď na tri mesiace dopredu. Môžete ich zbytočne demotivovať.
Povedzte im o veciach, ktoré im bežne nevešiate na nos (napr. problém s horšou platobnou disciplínou klientov, zrušené zákazky …).
Zvlášť pri týchto situáciách je to veľmi dôležité.
Prispôsobte sa zmene, snažte sa hľadať výhody a ťažiť zo situácie. Majte otvorenú myseľ. Ak má vašu firmu zachrániť to, že začnete šiť rúška a predávať ich, choďte do toho.
Nikto nechce nasledovať ufňukaného, ustaraného, zlomeného šéfa. Dajte svojim kolegom signál, že urobíte všetko pre budúcnosť vašej firmy.
Chcete sa aj vy podeliť o svoje odporúčania a skúsenosti z krízových situácií vo vedení firiem? Napíšte nám >> carnoky@ecommercebridge.com
Výkonný riaditeľ a zakladateľ spoločnosti Expandeco, ktorá pomáha eshopom úspešne sa etablovať na zahraničných trhoch.
Expandeco je lídrom v CEE regióne v poskytovaní komplexných expanzných služieb pre e-commerce. Spravíme maximum pre váš úspech v zahraničí.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.