Programatický nákup je vnímaný ako budúcnosť reklamy na internete. No programatickej reklame stojí v ceste nedostatok poznatkov o procese od marketérov a neochota vzdať sa predchádzajúcich spôsobov nákupu reklám v prospech zložitého, avšak mimoriadne účinného automatizovaného procesu podávania ponúk.
Programatický nákup je automatické ponúkanie reklamného priestoru v reálnom čase. Vďaka tejto možnosti zobrazí špecifickú reklamu konkrétnemu užívateľovi v konkrétnom kontexte. Programatický nákup alebo reklama je dosť všeobecný pojem, takže je lepšie ho rozdeliť na základe toho, či ide o ponuku v reálnom čase (RTB) alebo nie.
Pri programatickom nákupe ide o programové systémy, ktoré umožňujú automatizovaný nákup reklamných plôch. Tieto systémy fungujú na základe kombinácií strojových operácií, súborov informácií a algoritmov. Programatický nákup otvára rad možností, čo by nebolo možné, ak by sa umiestnenie reklamy vykonávalo ručne, ako to bolo v minulosti. Inzerenti tak platia len za relevantné zobrazenia, ktoré skutočne nastanú. Vďaka programatickému nákupu môžu zvýšiť flexibilitu digitálnej reklamy. Príležitosti sú však oveľa väčšie, ako len jednoduchšie a flexibilnejšie nakupovanie reklamy.
Programatický nákup otvára rad možností, čo by nebolo možné, ak by sa umiestnenie reklamy vykonávalo ručne, ako to bolo v minulosti.
Real-time bidding (RTB) je automatizovaný aukčný proces na nákup individuálnych zobrazení reklám na webových stránkach a iných miestach, ako sú napríklad aplikácie. RTB je neoddeliteľnou súčasťou programatickej reklamy, automatizuje procesy a transakcie spojené s nákupom a umiestňovaním reklamy. Algoritmy ponúkania cien sú optimalizované tak, aby publisheri dostali najlepšiu platbu za zobrazenie a inzerenti mohli dostať svoje reklamy k zadefinovanej cieľovej skupine. Cenové ponuky za zobrazenie sa stanovujú na základe umiestnenia a veľkosti reklamy, ako aj informácií o webe a publiku.
Keď ktokoľvek klikne na webovú stránku s reklamným priestorom, ktorý je nastavený na programatickú reklamu, publisher stránky umiestni zobrazenie reklamy do aukcie. Aukcia sa uskutočňuje medzi inzerentmi, ktorí majú záujem o zobrazenie reklamy konkrétnemu užívateľovi. V tejto aukcii môže byť veľa konkurujúcich inzerentov a ktokoľvek, kto v konečnom dôsledku ponúkne najviac, vyhráva aukciu.
Keďže proces je automatizovaný a maximálna cena už bola nastavená, môže byť aukcia dokončená v priebehu pár milisekúnd potrebných na načítanie stránky.
Ak chcete skutočne profitovať z programmaticu, špecialisti musia mať základné znalosti toho, ako to funguje a čo sa vyžaduje, aby ste boli úspešný.
Keď hovoríme o programmaticu, hovoríme o technológii, ktorá disponuje vysokou rýchlosťou, automatizovaným obchodovaním, umiestňovaním rôznych kreatív, získavaním údajov a výkonnosti. Tieto možnosti sa vykonávajú v rámci celého marketingového mixu, súčasne koordinujú reklamu na viacerých webových stránkach, mobilných aplikáciách a zariadeniach.
Programatický nákup médií zahŕňa využitie platformy na strane dopytu (DSP) a platformy na správu dát (DMP). DSP zjednodušuje proces nákupu mediálneho priestoru v otvorenej aukcii a dáva inzerentom možnosť zacieliť svoje cieľové publikum pomocou DMP. DMP zhromažďuje a analyzuje obrovské množstvo údajov o súboroch cookie.
Programatický nákup médií zahŕňa využitie platformy na strane dopytu (DSP) a platformy na správu dát (DMP). DSP zjednodušuje proces nákupu mediálneho priestoru v otvorenej aukcii a dáva inzerentom možnosť zacieliť svoje cieľové publikum pomocou DMP
Dnes sa už dá v rámci programatického nákupu na Slovensku dosiahnuť azda všetko. Máme k dispozícii:
V rámci RTB majú inzerenti možnosť vybrať si z rôznych DSP systémov, ako napr. Adform, Doubleclick, Crimtan, atď. Možnosti v našich mobilných telefónoch už tiež nie sú výnimkou – rôzne Rich media formáty alebo brandingy sa dajú nakúpiť aj pre mobilné zariadenia.
RTB a DMP Specialist v digitálnej agentúre Performics. Michal má na starosti správu a optimalizáciu RTB kampaní a spravuje Audience Base (DMP) pre všetkých slovenských a českých klientov. Pripravuje kreatívy a ukážky pre kampane.
Sme medzinárodná digitálna agentúra, ktorá využíva lokálne znalosti trhu. Náš tím odborníkov zvyšuje svojimi dlhoročnými skúsenosťami obchodné, či marketingové výsledky klientov. Okrem odbornosti poskytujeme ľudskosť pri komunikácii, rýchlosť a flexibilitu.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.
Pravidlené novinky, rozhovory a dlhobobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.