3 min. čítanie

Proces spracovania platby krok po kroku

Všetci to poznáme – na e-shope nájdeme výhodné letenky do obľúbenej destinácie a vložíme ich do nákupného košíka. Vyplníme údaje z platobnej karty a klikneme na tlačidlo zaplatiť. Na obrazovke sa na pár sekúnd objaví oznámenie o priebehu spracovania transakcie. Ak nenastal žiaden problém, platba je schválená, peniaze sa stiahnu z karty a my môžeme začať baliť kufre na letnú dovolenku. Vráťme sa však k tým pár sekundám, ktoré nastali po kliknutí na tlačidlo zaplatiť. Viete, čo všetko sa deje s vašimi osobnými údajmi po odoslaní platby?

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Proces spracovania platby krok po kroku

Výber vhodného riešenia

V prvom rade je dôležitý výber vhodného riešenia, ktoré zapasuje potrebám obchodníka a tiež potrebám zákazníkov. Či už prijímate platby prostredníctvom e-shopu alebo POS terminálu, pracujete s citlivými údajmi zákazníka.

O ich bezpečné spracovanie sa postará platobná brána. Ideálnym riešením je, keď spracovanie platby prebieha priamo na stránke e-shopu a zákazník nie je presmerovaný na stránku tretej strany, nakoľko stráca dôveru v bezpečnosť citlivých údajov a predčasne ukončí celý nákup. Odporúčame preto výber riešenia, ktoré umožní platbu bez nutnosti prechodu na iný web.

Spracovanie krok po kroku

Dôležitým článkom je platobná brána, ktorá spája e-shop s poskytovateľmi obchodných služieb a zabezpečuje bezpečný prenos údajov.

Ďalej sa zapája spracovateľ platieb, ktorý prenáša údaje o transakciách medzi bankou zákazníka (alebo spoločnosťou vydávajúcou kreditné karty) a účtom obchodníka. O pripísanie platby na účet obchodníka je zodpovedná prijímacia banka.

Začnime však poporiadku. Keď zákazník vpíše údaje z karty a odošle platbu, platobná brána overí dostatok finančných prostriedkov prostredníctvom banky, ktorá vydala zákazníkovi platobnú kartu. Uistí sa, že hodnota nákupu neprekročí jeho zostatok na účte, v prípade platby kreditkou nesmie presiahnuť stanovený denný limit.

Po overení prepošle šifrované údaje o karte kartovým asociáciám, ktoré transakciu odsúhlasia. Platobná brána následne odošle obchodníkovi informáciu o úspešnom priebehu platby.

Zároveň odošle pokyn prijímacej banke (ktorá sa často označuje anglickým výrazom „acquirer“) a tá presunie finančné prostriedky z účtu zákazníka na účet obchodníka. Nákupný proces je týmto krokom úspešne dokončený.

Čo je to tokenizácia a prečo je dôležitá

Pri tokenizácii ukladá e-shop informácie o platbe zákazníka na neskoršie použitie. Hoci sa pri platbe kreditnou kartou priame ukladanie informácií neodporúča, tokenizácia ponúka bezpečné riešenie.

Namiesto skutočných údajov ukladá náhodne vygenerovaný alfanumerický kód, vďaka ktorému e-shop identifikuje zákazníka a jednoducho spáruje platbu bez nutnosti opätovného zadávania údajov z platobnej karty. Zákazníkom tak uľahčí celý proces nakupovania a obchodníkom zvyšuje mieru konverzie dokončenia nákupov.

Prvoradé je pohodlie zákazníka

Prekvapilo vás, koľkí hráči sa do celého procesu spracovania platby zapojili? Možno vás prekvapí aj fakt, že hoci pri nákupe obdržíme informáciu o autorizovaní/zamietnutí platby prakticky okamžite, celý proces spracovania môže na pozadí trvať aj niekoľko pracovných dní.

Z pohľadu zákazníka to však nepocítime, zabezpečenie bezproblémového nákupného procesu je pre obchodných poskytovateľov dôležité.

Zdieľať článok
Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron

Píšem texty, zastrešujem marketing, hrám sa s grafickým dizajnom, prekladám do angličtiny a organizujem top eventy. Kreativitu naplno oslavujem vo firme s najväčším srdcom a najlepšími platobnými riešeniami Besteron. Hľadáš platobnú bránu pre svoj e-shop alebo POS riešenia pre prevádzku? Klikaj na besteron.sk.

Tento článok ti prináša

Besteron

Besteron je moderná platobná brána a POS terminál, ktorý ponúka riešenia pre e-shopy aj kamenné prevádzky. S viac ako 8 rokmi skúseností a miliónmi spracovaných transakcií, Besteron ponúka spoľahlivé a efektívne platobné riešenia. Ponúka rôzne platobné metódy vrátane platby kartou a bankového prevodu. Besteron sa zaviazal poskytovať jednoduché a výhodné riešenia pre svojich zákazníkov, čo zahŕňa jednoduchú implementáciu, prispôsobené riešenia a vždy výhodné ceny. S viac ako 2500 spokojnými zákazníkmi, Besteron je dôveryhodným partnerom pre váš biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+