7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
Zdroj: Trayto

Produktové feedy sú v komunite e-shopov obľúbené vďaka svojej univerzálnosti, cenovej dostupnosti a schopnosti rýchlo reagovať na meniace sa potreby trhu. Ďalšou výhodou je ich široká podpora a používanie na rôznych predajných platformách, ako sú trhoviská, stránky na porovnávanie produktov, sociálne siete, kanály PPC a ďalšie.

Tento článok prináša spoločnosť Trayto.

Čo sú produktové feedy

Feedy sú dátové súbory, ktoré obsahujú štruktúrované informácie o produktoch. Informácie o produktoch zahŕňajú názvy, kategórie, ceny, obrázky, adresy URL, parametre, dostupnosť na sklade a ďalšie informácie. Tieto informácie sa zapisujú do tzv. elementov. Feedy odovzdávajú tieto informácie online platformám, ktoré ich načítajú a zobrazujú ich svojim návštevníkom.

Údaje od dodávateľov môžete do e-shopu nahrávať aj prostredníctvom produktových feedov.

Tipy pre efektívnu prácu s feedmi

Tieto tipy môžu pomôcť optimalizovať vaše feedy a dosiahnuť tak lepšie výsledky pri inzercii v porovnávačoch alebo marketplaces.

1) Správne štruktúrované dáta

Udržujte svoje dáta o produktoch správne štruktúrované. Jednotlivé predajné kanály majú rôzne požiadavky na štruktúru, obsah a pomenovanie elementov. Kvalitné a presné informácie vo feede zvýšia úspešnosť správneho nahrania vašich produktov do katalógu, a tým zlepšia viditeľnosť vašich produktov v reklamných kanáloch. Venujte pozornosť aj dostupnosti feedov na vašej strane.

2) Pravidelné aktualizácie dát

Čo najčastejšie aktualizujte svoje feedy. Aktuálne informácie o skladových zásobách zabránia strate predaja v dôsledku nesprávne uvedenej dostupnosti výrobku. Ak to váš reklamný systém podporuje, použite samostatný feed pre dostupnosť/skladové zásoby, z ktorého bude reklamný systém zvyčajne aktualizovať dostupnosť v častejších intervaloch. Dbajte aj na to, aby boli aktuálne aj ďalšie informácie, ako sú ceny, možnosti dopravy alebo darčeky k nákupu.

3) Zamerajte sa na kľúčové detaily

Venujte pozornosť kľúčovým informáciám vo feede, ako sú názvy produktov, klasifikácia kategórií, popisy produktov, parametre a ďalšie. Používajte vysokokvalitné obrázky s primeraným rozlíšením. Odporúčame používať aj voliteľné elementy (napr. darčeky, príslušenstvo, predĺžená záruka, parametre), pretože často zvyšujú atraktívnosť vašich produktov v záplave ponúk konkurencie.

4) Optimalizujte feed pre každý predajný kanál

Otestujte účinnosť svojej reklamy a optimalizujte produktové feedy. Každá predajná platforma má svoje špecifiká, či už ide o poplatky vo forme nákladov za kliknutie, provízie z predaja alebo iné. Ak niektoré produkty/kategórie nemajú v porovnávači dobrú výkonnosť, nebojte sa skúsiť zmeniť cenovú stratégiu, zvýšiť predaj pomocou propagačných akcií alebo darčekov. Neefektívny sortiment na danej platforme môžete tiež jednoducho odstrániť z feedu a zamerať sa len na tú časť sortimentu, ktorá generuje predaje.

5) Optimalizujte feedy podľa sezónnosti

Skontrolujte spárovanie sezónnych alebo novo naskladnených produktov na predajných platformách včas. Nespárované výrobky nie sú pre potenciálnych zákazníkov viditeľné. Ak je spárovanie výrobkov nevyhovujúce, upravte feedy podľa požiadaviek platformy. Môžete tiež pripraviť špeciálne predajné ponuky pre rôzne obdobia roka.

6) Vyhnite sa duplicitám

Zabezpečte, aby všetky produkty mali jedinečné identifikátory. Na jednoznačnú identifikáciu produktov sa používa napríklad značka ITEM_ID, g:id, unique_id atď. Vyhnite sa ďalším duplicitným údajom, ako sú názvy alebo popisy produktov. Pomôže to predchádzať chybám pri načítavaní produktov do reklamnej platformy.

7) Využite dáta od dodávateľov na maximum

Dodávatelia často generujú informácie o svojom tovare práve do feedu. Niekedy aj do viacerých feedov. Využite čo najviac informácií o produktoch svojich dodávateľov. Importujte všetko dôležité do svojho e-shopu, aby vaši zákazníci našli všetky informácie potrebné na nákup.

8) Používajte špecializované nástroje

Používajte aplikácie ako Xemel, vďaka ktorým je proces generovania feedov a ich následnej optimalizácie oveľa jednoduchší a automatizovaný.

Xemel – špecialista na feed management

Teraz, keď už vieme, aké kľúčové sú produktové feedy pre prepojenie e-shopov s predajnými kanálmi, pozrime sa na to, ako môže online aplikácia Xemel zefektívniť správu vašich XML a CSV feedov.

V čom Xemel vyniká

Xemel je pokročilý nástroj určený špeciálne pre e-shopy. Je určený na efektívnu správu a generovanie produktových feedov pre desiatky reklamných systémov vo viac ako 40 krajinách. Jeho jedinečnosť spočíva v niekoľkých kľúčových vlastnostiach a funkciách.

Efektivita a časová úspora

Už nemusíte čakať na voľné kapacity developera. Xemel nahrádza prácu oddelenia IT. V online aplikácii Xemel môžete pohodlne sami spravovať svoje feedy a pružne reagovať na aktuálnu situáciu v e-shope, zmeny v reklamných kanáloch alebo na trhu. Xemel najčastejšie využívajú produktoví špecialisti, marketéri a majitelia e-shopov, pre ktorých je aplikácia kľúčovým prvkom pre rýchlu expanziu na nové trhy a predajné kanály.

Na ovládanie aplikácie nepotrebujete žiadne znalosti programovania ani rozsiahle technické znalosti. Úprava feedov v aplikácii Xemel sa vykonáva pomocou jednoduchých pravidiel. Vďaka podpore viac ako 40 editačných akcií je celý proces úpravy feedov v Xemeli automatizovaný, čo šetrí váš čas a peniaze.

Generovanie a úprava feedov

Kľúčovými funkciami Xemela sú generovanie a editácia feedov.

1) Na prácu v aplikácii Xemel potrebujete vstupný zdroj produktových dát. Môžete použiť svoj feed Google Shopping, feed Heureka alebo niektorý z mnohých ďalších podporovaných feedov (vrátane formátov ako Shoptet alebo Upgates).

2) Z tohto vstupného zdroja produktových dát si potom v Xemeli jediným kliknutím vytvoríte feedy pre desiatky ďalších predajných kanálov. Xemel automaticky transformuje formát a štruktúru feedu pre požadovanú reklamnú platformu.

3) Potom je na vás, aby ste feed v prípade potreby ďalej upravili, napríklad nastavili darčeky, skryli produkty, ktoré nechcete inzerovať, upravili kategórie, previedli ceny podľa výmenných kurzov atď. A nahrali adresu URL feedu do cieľovej reklamnej platformy.

Nástroj Xemel ponúka podporu pre širokú škálu formátov feedov, ako sú Heureka, Zbozi.cz, Favi, Glami, Google Shopping, Facebook, Kaufland Marketplace, Alza Marketplace, eMAG, Pilulka Marketplace, Biano, Ceneo, Árukereső, Pricemania, Shopalike a mnoho ďalších.

Blesková aktualizácia dát

Vďaka mimoriadne častým aktualizáciám dát vo feedoch sú informácie o vašich produktoch v predajných kanáloch vždy aktuálne. Štandardná frekvencia aktualizácie feedov v systéme Xemel je 45 minút, 32-krát denne, čo je viac než dostatočné. Väčšina reklamných platforiem načítava feedy 12-krát denne alebo menej často.

Xemel však ponúka aj možnosť nastaviť individuálne aktualizácie (až do 5 minútových intervalov). Môžete tiež nastaviť rôznu frekvenciu aktualizácie pre skladové a produktové feedy.

 

Popisy produktov generované umelou inteligenciou

Xemel ponúka možnosť generovať nové dáta o produktoch pre váš e-shop. Najčastejšie ide o popisy produktov. Na základe vami poskytnutého produktového feedu alebo iných informácií o vašich produktoch (kľúčové slová, parametre atď.) tím Xemel vytvorí na mieru jedinečné popisy produktov pre vaše produkty pomocou umelej inteligencie. Popisy je možné generovať v akomkoľvek jazyku. Tieto strojovo generované popisy môžete jednoducho implementovať do celého svojho e-shopu alebo do vybraného sortimentu produktov. Prečítajte si prípadovú štúdiu: Ako e-shop Grejt.sk ušetril trištvrte milióna korún vďaka popisom vytvorených umelou inteligenciou.

Prepojenie e-shopu s dodávateľmi

Okrem feedov pre predajné platformy môžete v aplikácii Xemel spravovať aj dáta od svojich dodávateľov. Dodávateľský feed jednoducho upraví tím Xemel a vy ho potom nahráte do vášho e-shopového riešenia. Feedy od viacerých dodávateľov môžete v nástroji Xemel tiež spojiť do jedného spoločného feedu, takže dáta od všetkých dodávateľov sa do vášho e-shopu nahrajú v rámci jedného importu. V Xemeli potom môžete spravovať dáta od všetkých dodávateľov na jednom mieste. Vyhnete sa tak aj komplikáciám, ktoré často sprevádzajú udržiavanie niekoľkých samostatných importných mostíkov pre dodávateľov (napr. pri postupnom pripájaní dodávateľov pomocou programátora). Ďalšou výhodou je, že Xemel ponúka oveľa viac možností prispôsobenia produktových dát ako samotné riešenia e-shopu. Do e-shopu sa importuje len to, čo chcete a máte pripravené na zobrazenie v e-shope. Viac informácií o prepojení e-shopu s dodávateľmi.

Jednoduchá implementácia

Xemel sa ovláda v online aplikácii, takže do počítača nie je potrebné inštalovať žiadny softvér. Stačí sa zaregistrovať, pridať e-shop, vytvoriť prvý feed a začína 14-dňová bezplatná skúšobná verzia. Počas testovacieho obdobia si môžete vyskúšať všetky bežné funkcie Xemela.

Či už plánujete expandovať na nové kanály, alebo vylepšiť svoje existujúce prepojenia s produktmi, produktové feedy ponúkajú cestu k flexibilite a úspechu. Ich všestrannosť a schopnosť prispôsobiť sa dynamickým potrebám trhu z nich robí silný marketingový nástroj na prepojenie s rôznymi predajnými kanálmi. Práca s feedmi je nepretržitý proces. Ak chcete pracovať s XML feedmi čo najefektívnejšie, neváhajte využiť funkcie a služby Xemela.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera
20 min. čítanie

Ako najlepšie vybrať performance agentúru či freelancera

Pri výbere dodávateľa marketingových služieb pre váš e-shop či iný projekt máte na trhu na výber viacero možností. Pri tomto výbere je veľmi dôležité vedieť sa správne rozhodnúť, ale aj vedieť si správne nastaviť očakávania. Takisto pýtať sa správne otázky a dávať si pozor na „red flags“, pri ktorých by mohol váš výber dopadnúť tak, […]

Martin Bulák Martin Bulák
CEO & PPC špecialista / BOOSTERS
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+