2 min. čítanie

Prišiel WhatsApp o stovky miliónov údajov? Meta to poprela

Popredná služba WhatsApp má medzi používateľmi povesť mimoriadne bezpečnej služby. Aj preto, že posielanie správ je šifrované. Podľa správy Cybernews však došlo k obrovskému úniku údajov, ktorý sa týkal 500 miliónov zákazníkov vrátane mobilných telefónnych čísel.

Prišiel WhatsApp o stovky miliónov údajov? Meta to poprela

Únik údajov takmer pol miliardy užívateľov

Spoločnosť WhatsApp, ktorú vlastní Meta, v pondelok poprela, že telefónne čísla 487 miliónov používateľov boli ukradnuté a ponúknuté na predaj na „známom“ fóre hackerskej komunity.

Cybernews ako prvý informoval, že súbor údajov údajne obsahuje údaje používateľov aplikácie WhatsApp z 84 krajín a telefónne čísla viac ako 32 miliónov používateľov z USA, 11 miliónov zo Spojeného kráľovstva a 10 miliónov z Ruska. Do zoznamu sa dostala aj Česká republika s počtom 1,3 milióna, čo je naozaj dosť. 

zdroj: Cybernews

„Tvrdenie napísané na Cybernews je založené na nepodložených screenshotoch. Neexistuje žiadny dôkaz o ‚úniku údajov‘ zo spoločnosti WhatsApp,“ povedal hovorca spoločnosti pre IANS.

Údajný zoznam je súbor telefónnych čísel a nie „informácie o používateľoch WhatsApp“.

Hacker údaje ponúkol na predaj

Podľa správy hacker tvrdil, že má k dispozícii značný počet telefónnych čísel patriacich občanom Egypta (45 miliónov), Talianska (35 miliónov), Saudskej Arábie (29 miliónov), Francúzska (20 miliónov) a Turecka (20 miliónov).

Podľa správy hacker predával súbor údajov USA za 7 000 USD, Spojeného kráľovstva za 2 500 USD a Nemecka za 2 000 USD.

Výskumníkom Cybernews sa podarilo s hackerom skontaktovať. Hacker nešpecifikoval ako údaje získal, avšak naznačil, že „použil svoju stratégiu“ a že všetky čísla patria používateľom aplikácie WhatsApp.

Phishing a počítačové podvody

Webová stránka Cybernews uvádza, že hackeri sa dostali k údajom prostredníctvom tzv. scrapovania. Dôvodom je čítanie a ukladanie údajov od poskytovateľov internetu, čo je v rozpore s podmienkami používania služby WhatsApp.

Používatelia, ktorých čísla sa dostali do databázy, môžu byť vystavení častejším phishingovým aktivitám, t. j. spamu, ktorý je na nich zameraný. Môžu tiež dostávať rôzne typy marketingových ponúk. Okrem toho sú vystavení riziku nebezpečných kybernetických podvodov.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max
5 min. čítanie

AI-generovaná kreatíva – rýchlosť a variabilita na max

Digitálny marketing prechádza revolúciou, ktorej hnacou silou je umelá inteligencia (AI). Tradičná tvorba marketingových kreatív – či už ide o vizuály, bannery, reklamné texty alebo videá – si vyžaduje množstvo času, ľudských zdrojov a finančných prostriedkov. Navyše, pri manuálnej tvorbe obsahu je veľmi ťažké dosiahnuť vysoký stupeň personalizácie, ktorý dnešní zákazníci očakávajú.

Dávid Krumpár Dávid Krumpár
Head of Performance, Lighthouse Media Solutions
EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov
2 min. čítanie

EÚ ide po lacných balíkoch z Ázie. Denne ich príde 12 miliónov

Každý deň prúdi do Európy 12 miliónov malých balíkov z online obchodov mimo EÚ. Väčšina z nich je zámerne podhodnotená, aby sa vyhli daniam a mnohé obsahujú nebezpečné výrobky. Do hry teraz vstupuje Európsky parlament s návrhmi, ktoré by mohli zásadne ovplyvniť spôsob, akým nakupujeme online.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe
14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku
3 min. čítanie

14 rokov kávy: Z detskej izby na na najväčší e-shop s kávou na Slovensku

Slovensko je známe svojou láskou ku kvalitnej káve a jednou z najvýraznejších značiek na tomto trhu je pražiareň kávy COFFEEIN, ktorá už 14 rokov prináša svojim zákazníkom to najlepšie z celého sveta. Za ich úspechom stojí nielen vášeň pre kávu, ale aj neustála snaha o vzdelávanie trhu a osobné návštevy farmárov v krajinách, kde sa […]

Peter Szabó Peter Szabó
Coffeein