3 min. čítanie

Príde Adidas o stovky miliónov eur?

Spoločnosť Adidas vo štvrtok oznámila svoje finančné prognózy na rok 2023. Po ukončení spolupráce so značkou Yeezy sa očakáva výrazný pokles tržieb. Spoločnosť uviedla, že ak nepredá zvyšné zásoby Yeezy, očakáva pokles tržieb o 1,2 miliardy eur a prevádzkového zisku o 500 miliónov eur.

Príde Adidas o stovky miliónov eur?

Koniec spolupráce bude stáť Adidas veľa

Podľa štvrtkového vyhlásenia spoločnosti Adidas môže v roku 2023 prísť o viac ako 750 miliónov dolárov prevádzkového zisku, ak nepredá nadbytočné zásoby značky Yeezy.

„Ak by sa spoločnosť neodvolateľne rozhodla, že v budúcnosti nebude opätovne využívať žiadny z existujúcich produktov Yeezy, malo by to za následok odpísanie existujúcich zásob Yeezy a znížilo by to prevádzkový zisk spoločnosti v tomto roku o ďalších 500 miliónov eur,“ uviedla spoločnosť. „Okrem toho spoločnosť Adidas očakáva v roku 2023 jednorazové náklady vo výške až 200 miliónov eur.“

Celkové straty spoločnosti Adidas sa môžu vyšplhať na úroveň 1,2 miliardy eur. 

Adidas chce byť značkou hudobného sveta

Adidas sa v posledných rokoch vo veľkej miere spolieha na spoluprácu s hudobnými umelcami ako sú Bad Bunny, Pharrell Williams a Beyoncé. Denník The Wall Street Journal však uviedol, že predaj línie Ivy Park v spolupráci so spoločnosťou Adidas klesol v minulom roku o viac ako 50 % na približne 40 miliónov dolárov, čo je výrazne menej, ako predpoklady spoločnosti Adidas vo výške 250 miliónov dolárov.

Ye, predtým známy ako Kanye West, bol pre Adidas veľkým hitom. Podľa odhadov spoločnosti Cowen dosiahla značka Yezzy v minulom roku tržby vo výške 1,2 miliardy dolárov. Ye podpísal zmluvu so spoločnosťou Adidas v roku 2013. Okrem populárnych Yeezy pomohol značke Adidas aj tým, že jej produkty nosil na verejnosti, čím získali na väčšej popularite.

Yeho obchodný vzťah so spoločnosťou Adidas sa však skončil 25. októbra, tesne pred dôležitou sezónou. Spolupráca sa skončila po tom, ako umelec opakovane zverejnil antisemitské komentáre. Spoločnosť Adidas okamžite zastavila svoj obchod s Yeezym a požiadala veľkoobchodných partnerov, aby urobili to isté. Yeezy sú stále k dispozícii na trhoviskách ako sú StockX, Goat a eBay.

Týždenný podcast UPdate

Svetové mená ovplyvňujú globálny predaj

„Čísla hovoria za všetko. V súčasnosti nedosahujeme také výsledky, aké by sme mali,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Adidas Bjørn Gulden. „Rok 2023 bude rokom prechodu, aby sme vytvorili základ pre to, aby sme sa opäť stali rastúcou a ziskovou spoločnosťou.“ 

Spoločnosť Adidas poznamenala, že vykonáva revíziu jej podnikania s cieľom dosiahnuť v roku 2024 opäť ziskovosť. Nemecký gigant naznačil, že už tento rok bude predávať Yeezy bez značky. Fanúšikovia Adidas Yeezy sa však rozchádzajú v názore, či by si topánky bez spojenia so značkou Yeezy kúpili.

Gulden prišiel do Adidasu ako generálny riaditeľ 1. januára z konkurenčnej nemeckej značky Puma, ktorú priviedol k úspechu cez spolupráce s celebritami ako Jay-Z, J.Cole a Rihanna.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile
3 min. čítanie

Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile

Najväčší outdoorový špecialista v českej republike HUDYsport sa pred desiatimi rokmi rozhodol pre modernizáciu svojich procesov.  V spolupráci so spoločnosťou AN systems nasadil v roku 2015 komplexný ERP systém, ktorý prepojil veľkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodárstvo do jedného funkčného celku. Výsledkom je efektívnejšia rýchlejšia expedícia, lepšie riadenie zásob a vyššia spokojnosť zákazníkov.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami
3 min. čítanie

Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami

Väčšina značiek si pod spoluprácou s influencerom stále predstaví klasický barter alebo platený post. Pravdepodobne na jeho vytvorenie nejakú dobu čakali, pripomienkovali ho a v pozadí bolo očakávanie, že bol vytvorený manuálne. Lenže tvorcovská scéna sa mení. Umelá inteligencia už neformuje len algoritmy platforiem, ale aj samotný obsah. A hoci na Slovensku a v Česku […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+