2 min. čítanie

Predajca nábytku Bonami medziročne vzrástol o 25%. Celoročný cieľ sa však splniť nepodarilo

Deväť rokov od svojho vzniku pôsobí v deviatich krajinách a prevádzkuje deväť kamenných predajní. Minulý rok bol pre domácu Bonami, ktorá je súčasťou investičnej skupiny Miton, ako na horskej dráhe. Hoci maloobchodný predajca nábytku medziročne zvýšil svoj obrat o 25 %, dvojnásobný rast zo začiatku roka vystriedalo ku koncu čiastočné vytriezvenie. 

Predajca nábytku Bonami medziročne vzrástol o 25%. Celoročný cieľ sa však splniť nepodarilo

Masívne investovanie do rozvoja nových trhov

“Začiatok roka bol poznačený novými vlnami covidu, zatvoreným retailom v mnohých krajinách, kde pôsobíme, a celkovo veľmi silným dopytom v našom segmente. Od začiatku roka sme sa snažili nielen udržať 100% medziročný rast, ale predovšetkým masívne investovať do rozvoja Bonami. Okrem toho sme sa tento rok rozhodli spustiť 4 nové krajiny v strednej a východnej Európe (Chorvátsko, Slovinsko, Litva a Lotyšsko). To všetko za niekoľko stoviek miliónov korún. Obratovo trendujeme niekde na úrovni 2,5 miliardy Kč,” zhodnotil na LinkedIne šéf Bonami Pavel Vopařil.

V polovici roka sa všetko výrazne spomalilo

Začiatkom júna firma zorganizovala veľký zájazd (pre 100 zamestnancov) do Egypta ako poďakovanie za rok 2020. Nečakane sa tak stal akýmsi zlomovým bodom roka. Od júna sa totiž dopyt začal výrazne spomaľovať. 

Od začiatku roka sme sa snažili nielen udržať 100% medziročný rast, ale predovšetkým masívne investovať do rozvoja Bonami.

“Koniec roka bol dobrý. Nie skvelý, ale dobrý. Náš celoročný obchodný cieľ nesplníme, čo je jednoznačne sklamanie. Ale aj poučenie, čo robiť inak, pretože trh je dosť veľký a náš podiel je stále malý, takže to beriem ako náš neúspech,” pokračuje Pavel Vopařil.

Spoločnosť Bonami v minulom roku nesplnila svoj pôvodný cieľ 2,5 miliardy Kč a konkrétnu výšku svojich tržieb nekomentuje. Vzhľadom na 1,8 miliardy Kč dosiahnutých v roku 2020 a štvrťročný medziročný rast, tržby môžu predstavovať približne 2,25 miliardy Kč. Spoločnosť tiež nezverejňuje výšku dosiahnutého zisku.

Náš celoročný obchodný cieľ nesplníme, čo je jednoznačne sklamanie.

“Rok 2021 nám priniesol malé vytriezvenie, že nie všetko pôjde lineárne hore. Priniesla tiež nové aspekty a neistoty, ktoré treba zahrnúť do úvah o tom, čo a ako robiť. Tí, ktorí sa dokážu rýchlejšie orientovať a prispôsobiť, budú mať veľkú výhodu,” uzatvára zakladateľ Bonami Pavel Vopařil. Jeho celé zhodnotenie minulého roka si môžete prečítať na tomto odkaze

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+