Zaujíma ma
28. februára 2019

Jana Zajícová

Chief Executive Officer v CREATIVE sites
28. februára 2019

Platobné brány pre váš e-shop – vyberte si tú správnu!

5 min čítania

Ako platí zákazník vo vašom e-shope? Tradične mu posielate tovar na dobierku, prípadne môže peniaze poslať vopred. Ešte v minulom desaťročí by to stačilo. Dnes je však už bežným štandardom platobná brána. Vďaka nej zákazník za objednávku zaplatí rýchlo, pohodlne a hlavne bezpečne. Vy máte navyše peniaze na účte rýchlejšie, čím máte zabezpečený plynulejší cash flow. Vybrali sme pre vás najlepšie platobné brány dostupné na slovenskom trhu. A hoci vybrať si musíte sami, veríme, že vám náš článok pri rozhodovaní pomôže.

Podľa prieskumu Baymardského inštitútu medzi najčastejšie dôvody nedokončených nákupov patria obavy o bezpečnosť platby, či dokonca nedostatok platobných možností. Platobná brána by teda mala predovšetkým vyzerať bezpečne. Mala by byť technicky spoľahlivá, pretože akýkoľvek problém môže zákazníka od nákupu odradiť. V neposlednom rade, by mala ponúkať dostatok platobných metód. Pri výbere konkrétnej platobnej brány sú však podstatné aj ďalšie parametre.

Nie každá platobná brána vám vie zabezpečiť všetky platobné metódy, ktoré potrebujete.

Ako si vybrať platobnú bránu pre svoj e-shop

V prvom rade musíte zistiť, ktoré platobné brány sa dajú integrovať do systému vášho e-shopu. Následne sa pozrite na hodnotu, ktorú za svoje peniaze získate. Obvykle sa platí určité percento z uskutočnených nákupov alebo hradíte fixný poplatok kombinovaný s percentuálnym podielom.

Medzi najpoužívanejšie platobné metódy patria platby kartou, okamžité online platby, platby cez internet banking jednotlivých bánk či elektronické peňaženky. Ale pozor, nie každá platobná brána vám vie zabezpečiť všetky platobné metódy, ktoré potrebujete. Pokiaľ máte viacjazyčný e-shop treba myslieť aj na to, že nie každá platobná brána poskytuje prijímanie platieb zo zahraničia.

Implementácia platobnej brány zrýchľuje nákupný proces a dokonca preukázateľne zvyšuje počet dokončených objednávok.

Pri niektorých platobných bránach vám platby chodia priamo na účet. Buď v reálnom čase, alebo s určitým omeškaním. Exitujú však aj také  platobné brány, ktoré fungujú ako ďalšia banka. Z tohto pohľadu vám môžu mierne skomplikovať účtovníctvo.

Implementácia platobnej brány zrýchľuje nákupný proces a dokonca preukázateľne zvyšuje počet dokončených objednávok. Ale každá minca má dve strany. Za pohodlie vašich zákazníkov si zaplatíte. Bezplatné riešenie skrátka neexistuje. Nuž, v niektorých prípadoch to za to stojí. Akú hodnotu vám ponúkajú spoločnosti za vaše peniaze a peniaze vašich zákazníkov?

Stručný prehľad:

  • komplexné platobné brány ako GoPay, 24pay, Besteron Trustpay umožňujú vašim zákazníkom platby kartami aj okamžité online platby,
  • Paypal zabezpečuje platby kartou, ale aj cez PayPal konto, čo je užitočné hlavne pre viacjazyčné e-shopy,
  • brána GP webpay je špecifická tým, že dovoľuje len platby kartou,
  • napokon tu máme platby cez internet banking, ako sú TatraPay od Tatra banky, Sporopay od Slovenskej sporiteľne, ePlatby od VÚB a ďalšie,
  • špecialitou na poli platobných brán sú splátkové systémy ako Quatro.

Ak chcete vedieť viac

PayPal – dôvera zahraničných a mladých zákazníkov

Jedna z najpoužívanejších a najbezpečnejších platobných brán na svete PayPal (od spoločnosti eBay) má už konečne administráciu aj v slovenčine. Mnoho mladých Slovákov si pri online nákupoch v zahraničí zvyklo práve na túto službu a majú už vlastné PayPal konto. Na využívanie tejto brány vo vašom e-shope si musíte vytvoriť biznis účet. Následne ho prepojíte s vaším účtom a kartou a svoje PayPal konto môžete naplno využívať.
Ako vidíte v , väčší objem platieb znamená menšie poplatky. Preto je táto brána ideálna pre väčšie multi-jazyčné e-shopy, ktoré potrebujú prijímať platby v rôznych menách. Vďaka svojej povesti vzbudzuje u zahraničných zákazníkov dôveru.

Vďaka tejto bráne vám zákazník posiela peniaze priamo z jeho PayPal účtu alebo prostredníctvom platobnej karty (vtedy nemusí mať svoj PayPal účet). Už niekoľko minút po tom, ako zákazník odošle platbu, máte peniaze na svojom PayPal konte.

GoPay – komplexné platby vrátane PayPal a Bitcoin

Platobná brána GoPay poskytuje e-shopárom najviac platobných metód na slovenskom trhu, hoci je pôvodom z Čiech. Okrem platobných kariet a okamžitých online platieb, zabezpečuje aj platby cez internet banking a elektronické peňaženky vrátane PayPalu. A to všetko v 9 menách. Okrem množstva platobných metód môžu vaši zákazníci platiť ešte aj Bitcoinom. Dizajn platobnej brány sa dokáže prispôsobiť vášmu e-shopu, a tým pádom pôsobí konzistentne.

Poplatok za transakciu sa pohybuje od 0,9 % až 2,2 % + 0,11 € v závislosti od výšky obratu. Množstvo ďalších poplatkov si však platobná brána určuje osobitne. Predbežný prehľad získate vďaka ich cenníku.

24pay – komplexné platby vrátane Viamo

Spoločnosť 24pay tiež poskytuje široké portfólio platobných metód. Umožňuje okamžité platby vrátane aplikácie Viamo, platby cez internet banking a platby platobnými kartami. Na druhej strane absentuje napr. PayPal.

24pay určuje % poplatok za prijatú platbu individuálne pre každého klienta, avšak vždy si k tomu musíte ešte pripočítať transakčný poplatok 0,20 €. Detailný cenník si môžete stiahnuť z ich web stránky.

Besteron – balíčky podľa vašej potreby

Pýšia sa tým, že sú najrýchlejší, preto vám peniaze od zákazníka prichádzajú v priebehu minút, sekúnd či dokonca v reálnom čase. Ak si priplatíte.

V rámci služieb uvedených v cenníku si môžete vybrať, či chcete pre zákazníkov okamžité online platby, alebo platby platobnými kartami, prípadne oboje. Výhodou je, že si môžete vybrať medzi dvoma balíkmi – platbami v eurách vs. v zahraničných menách, podľa vaše individuálnej situácie. Poplatky sa pohybujú od 1,4 % + 0,20 € za transakciu.

Dizajn Besteronu je nenápadný, a preto si váš zákazník platobné rozhranie ani nevšimne. Vníma len konkrétnu platobnú metódu – platbu kartou, cez platobné tlačidlo svojej banky alebo cez appku Viamo.

TrustPay – iba s podporou niektorých bánk

Spoločnosť TrustPay prevádzkuje službu TrustPay na okamžité bankové prevody a TrustCard na platby kartami. Na využívanie ich služieb musíte mať účet v jednej z podporovaných bánk, a tiež konto priamo v TrustPay.

Poplatok za každú platbu je 0,99 % + 0,20 €. Komplexné poplatky napr. za zahraničné platby nájdete v ich aktuálnom cenníku.

GP webpay – ak vám stačia platby kartou

Platobná brána, ktorá ponúka iba platby kartou je pôvodom z Čiech, ale  udomácnila sa už aj na Slovensku. Ako funguje? Túto platobnú bránu si vybavíte iba cez jednu z podporovaných bánk, napr. ČSOB, UniCredit Bank či SLSP.

Platobné brány od slovenských bánk

Pokiaľ máte účet v konkrétnej banke, možno budete preferovať práve toto riešenie. Prevody na účet sú neuveriteľne rýchle. Neexistuje pritom žiadny sprostredkovateľ.

Avšak výraznou nevýhodou týchto systémov je, že aj zákazník musí platiť iba cez internet banking danej banky. To znamená, že ak využívate napr. SporoPay a zákazník má účet v Tatra banke, musí si vybrať iný spôsob platby. Ak sa rozhodnete pre takéto riešenie, vhodným doplnkom sú platby kartou.

Tatra banka má okrem TatraPay na výber aj CardPay na platby kartami. VÚB zase klientom ponúka ePlatby – internet banking a eCard – platby kartou. Niektoré ďalšie banky vám v rámci služieb pre e-shopy umožňujú na platby kartou využiť externú aplikáciu, napr. už spomínanú GP webpay.

Poštová banka ponúka službu E-obchod, UniCredit Bank poskytuje bránu UniPlatba, SLSP má svoju Sporopay a ČSOB jej platobné možnosti v e-shopoch nemá obrandované. Väčšina bánk určuje poplatky za prevody individuálne podľa klienta, takže treba kontaktovať vašu banku.

Na záver

Toto bol stručný prehľad platobných brán na slovenskom trhu. Rozhodnutie je však na vás. Určite si vyberajte podľa kritérií, ktoré sme vám predostreli. Nezabúdajte, že najlacnejšia služba nie je vždy tou najlepšou možnosťou. Predovšetkým majte na zreteli pohodlie vášho zákazníka.

Autor článku

Jana Zajícová

Chief Executive Officer v CREATIVE sites

Viac ako 13 rokov pôsobí ako CEO spoločnosti CREATIVE sites. Venuje sa e-commerce konzultáciám, navrhuje riešenia pre nové e-shopy a stará sa aj o dlhoročných existujúcich klientov.

Tento článok prináša

Cieľom CREATIVE sites je pomáhať e-shopom rásť a zarábať viac. Špecializujeme sa na vývoj e-shopov a funkcií na mieru, SEO, UX, originálne dizajny, prepojenia s rôznymi IS, automatizáciu procesov a pod.

Posledné
Obľubené
  • Kategórie

  • Podcasty





  • O nás

    Pravidlené novinky, rozhovory a dlhodobý obsah pre majiteľov eshopov a ecommerce marketérov. To je Ecommerce Bridge.

  • Tlačové správy

  • Získaj novinky ako prvý

    Prihlásením sa do noviniek súhlasíš s ich odberom a týmto úprimným dokumentom, ktorý sme k ochrane osobných údajov pripravili.