2 min. čítanie

Obchod s pôžičkami pre predajcov Amazonu prekvitá. Ekonómovia sa obávajú neplatičov

Úverový program Amazonu využilo viac ako milión predajcov. A to len v priebehu minulého roka. Aj napriek obavám ekonómov Amazon očakáva, že v roku 2023 zdvojnásobí objem pôžičiek.

Obchod s pôžičkami pre predajcov Amazonu prekvitá. Ekonómovia sa obávajú neplatičov

Spoločnosť Amazon sa posledné roky zameriava na B2B financovanie, interne známe ako ABPL. Okrem pôžičiek pre vlastných predajcov ponúka aj ďalšie služby, ako financovanie faktúr a co-brandované kreditné karty.

Výška nesplatených úverov rastie

Podľa interného dokumentu, ktorý získal portál Insider, ekonómovia spoločnosti predpokladajú, že predajcovia tretích strán jej budú v nasledujúcom roku dlhovať viac ako 2 miliardy USD. To je viac ako 80 % nárast oproti prvému štvrťroku minulého roka, keď nesplatené úvery predstavovali 1,1 miliardy dolárov. A je to viac ako dvojnásobok zostatku, ktorý Amazon uviedol na konci roka 2021, keď prvýkrát dosiahol 1,0 miliardy USD v celkových nesplatených pôžičkách. 

Spoločnosť Amazon však plánuje sprísniť politiku poskytovania úverov, pretože v roku 2023 očakáva ďalšie makroekonomické prekážky. Z nesplatených úverov v hodnote viac ako 2 miliardy USD predpokladá stratovosť vo výške 1,34 %. 

“Zvýšená neistota schopnosti splácať záväzky” zo strany predávajúcich “si vyžaduje vyššiu kontrolu našich súvahových úverových produktov”, uvádza dokument.

Dokument neodráža postoj spoločnosti

Správa z novembra bola súčasťou 12-stranovej internej makroekonomickej analýzy, ktorú vypracovali vedecké, ekonomické a finančné tímy spoločnosti Amazon. Zahŕňa viacero tém vrátane pohľadu spoločnosti Amazon na širšiu ekonomiku a inflačné tlaky na jej cenovú stratégiu.

Hovorca spoločnosti sa odmietol vyjadriť k špecifikám úverového programu. Namiesto toho uviedol, že vedenie spoločnosti nesúhlasí s prognózami vlastných ekonómov. “Predmetný dokument neodráža postoj spoločnosti k ekonomike a k tomu, kam smeruje. Tento dokument jednoducho odráža iba myšlienky niektorých našich ekonómov,” uviedol hovorca.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+