2 min. čítanie

Obchod s pôžičkami pre predajcov Amazonu prekvitá. Ekonómovia sa obávajú neplatičov

Úverový program Amazonu využilo viac ako milión predajcov. A to len v priebehu minulého roka. Aj napriek obavám ekonómov Amazon očakáva, že v roku 2023 zdvojnásobí objem pôžičiek.

Obchod s pôžičkami pre predajcov Amazonu prekvitá. Ekonómovia sa obávajú neplatičov

Spoločnosť Amazon sa posledné roky zameriava na B2B financovanie, interne známe ako ABPL. Okrem pôžičiek pre vlastných predajcov ponúka aj ďalšie služby, ako financovanie faktúr a co-brandované kreditné karty.

Výška nesplatených úverov rastie

Podľa interného dokumentu, ktorý získal portál Insider, ekonómovia spoločnosti predpokladajú, že predajcovia tretích strán jej budú v nasledujúcom roku dlhovať viac ako 2 miliardy USD. To je viac ako 80 % nárast oproti prvému štvrťroku minulého roka, keď nesplatené úvery predstavovali 1,1 miliardy dolárov. A je to viac ako dvojnásobok zostatku, ktorý Amazon uviedol na konci roka 2021, keď prvýkrát dosiahol 1,0 miliardy USD v celkových nesplatených pôžičkách. 

Spoločnosť Amazon však plánuje sprísniť politiku poskytovania úverov, pretože v roku 2023 očakáva ďalšie makroekonomické prekážky. Z nesplatených úverov v hodnote viac ako 2 miliardy USD predpokladá stratovosť vo výške 1,34 %. 

„Zvýšená neistota schopnosti splácať záväzky“ zo strany predávajúcich „si vyžaduje vyššiu kontrolu našich súvahových úverových produktov“, uvádza dokument.

Dokument neodráža postoj spoločnosti

Správa z novembra bola súčasťou 12-stranovej internej makroekonomickej analýzy, ktorú vypracovali vedecké, ekonomické a finančné tímy spoločnosti Amazon. Zahŕňa viacero tém vrátane pohľadu spoločnosti Amazon na širšiu ekonomiku a inflačné tlaky na jej cenovú stratégiu.

Hovorca spoločnosti sa odmietol vyjadriť k špecifikám úverového programu. Namiesto toho uviedol, že vedenie spoločnosti nesúhlasí s prognózami vlastných ekonómov. „Predmetný dokument neodráža postoj spoločnosti k ekonomike a k tomu, kam smeruje. Tento dokument jednoducho odráža iba myšlienky niektorých našich ekonómov,“ uviedol hovorca.

Týždenný podcast UPdate
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile
3 min. čítanie

Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile

Najväčší outdoorový špecialista v českej republike HUDYsport sa pred desiatimi rokmi rozhodol pre modernizáciu svojich procesov.  V spolupráci so spoločnosťou AN systems nasadil v roku 2015 komplexný ERP systém, ktorý prepojil veľkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodárstvo do jedného funkčného celku. Výsledkom je efektívnejšia rýchlejšia expedícia, lepšie riadenie zásob a vyššia spokojnosť zákazníkov.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami
3 min. čítanie

Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami

Väčšina značiek si pod spoluprácou s influencerom stále predstaví klasický barter alebo platený post. Pravdepodobne na jeho vytvorenie nejakú dobu čakali, pripomienkovali ho a v pozadí bolo očakávanie, že bol vytvorený manuálne. Lenže tvorcovská scéna sa mení. Umelá inteligencia už neformuje len algoritmy platforiem, ale aj samotný obsah. A hoci na Slovensku a v Česku […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+