2 min. čítanie

NIKE zverejnila štvrťročné výsledky. Akcie spoločnosti vystrelili nahor

Akcie spoločnosti Nike Inc. vyskočili o 14 % po tom, čo spoločnosť zverejnila štvrťročné výsledky. Výška zisku prekonala aj očakávania analytikov. 

NIKE zverejnila štvrťročné výsledky. Akcie spoločnosti vystrelili nahor

Nike na ceste k dosiahnutiu cieľov

Spoločnosť Nike vykázala k 30. novembru (druhý štvrťrok) tržby vo výške 13,32 miliardy USD, pričom analytici odhadovali tržby na úrovni 12,57 miliardy USD. Z údajov spoločnosti Refinity vyplýva, že zisk na akciu dosiahol 0,85 USD v porovnaní s odhadmi približne 0,64 USD.

“Spotrebiteľský dopyt po portfóliu značiek NIKE naďalej podporuje naše obchodné momentum v dynamickom prostredí,” uviedol v utorkovom vyhlásení výkonný viceprezident a finančný riaditeľ spoločnosti Matthew Friend.

Friend dodal: “Naďalej sa sústreďujeme na to, čo môžeme kontrolovať a sme na dobrej ceste k dosiahnutiu našich prevádzkových a finančných cieľov, čím vytvárame základ pre udržateľný a ziskový rast.”

Úspešné znižovanie zásob

Obrovské zásoby tovaru spojené s nižším spotrebiteľským dopytom spôsobili spoločnostiam nemalé problémy. Príkladom je aj domáci Dedoles. Spoločnosť NIKE vsadila na retailové výpredaje.

Výkonní riaditelia uviedli, že spoločnosť je odhodlaná znížiť úroveň zásob, najmä prostredníctvom maloobchodných zliav. V porovnaní s 1. štvrťrokom 2022 znížil reťazec svoje zásoby o jeden percentuálny bod a predaj spoločnosti medziročne vzrástol o 17 %. 

Týždenný podcast UPdate

Generálny riaditeľ spoločnosti Nike John Donahoe je nadšený: “Výsledky spoločnosti NIKE v tomto štvrťroku sú dôkazom nášho hlbokého spojenia so spotrebiteľmi a naše opatrenia fungujú”. 

Na druhej strane NIKE zaznamenala medziročný nárast administratívnych a predajných nákladov o 10 % na úroveň 4,1 mld. Náklady na reklamu a marketing môžu celkovo znížiť marže spoločnosti.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+