Nike na ceste k dosiahnutiu cieľov
Spoločnosť Nike vykázala k 30. novembru (druhý štvrťrok) tržby vo výške 13,32 miliardy USD, pričom analytici odhadovali tržby na úrovni 12,57 miliardy USD. Z údajov spoločnosti Refinity vyplýva, že zisk na akciu dosiahol 0,85 USD v porovnaní s odhadmi približne 0,64 USD.
“Spotrebiteľský dopyt po portfóliu značiek NIKE naďalej podporuje naše obchodné momentum v dynamickom prostredí,” uviedol v utorkovom vyhlásení výkonný viceprezident a finančný riaditeľ spoločnosti Matthew Friend.
Friend dodal: “Naďalej sa sústreďujeme na to, čo môžeme kontrolovať a sme na dobrej ceste k dosiahnutiu našich prevádzkových a finančných cieľov, čím vytvárame základ pre udržateľný a ziskový rast.”
Úspešné znižovanie zásob
Obrovské zásoby tovaru spojené s nižším spotrebiteľským dopytom spôsobili spoločnostiam nemalé problémy. Príkladom je aj domáci Dedoles. Spoločnosť NIKE vsadila na retailové výpredaje.
Výkonní riaditelia uviedli, že spoločnosť je odhodlaná znížiť úroveň zásob, najmä prostredníctvom maloobchodných zliav. V porovnaní s 1. štvrťrokom 2022 znížil reťazec svoje zásoby o jeden percentuálny bod a predaj spoločnosti medziročne vzrástol o 17 %.
Generálny riaditeľ spoločnosti Nike John Donahoe je nadšený: “Výsledky spoločnosti NIKE v tomto štvrťroku sú dôkazom nášho hlbokého spojenia so spotrebiteľmi a naše opatrenia fungujú”.
Na druhej strane NIKE zaznamenala medziročný nárast administratívnych a predajných nákladov o 10 % na úroveň 4,1 mld. Náklady na reklamu a marketing môžu celkovo znížiť marže spoločnosti.